Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-13, 16:40
  #1
Medlem
Hej,
tidigare idag köpte jag 2 ukash kuponger som var laddade med 500kr på pressbyrån. Sen när jag kom hem ångrade jag mig då jag skulle handla bitcoins för att testa det betalningssättet. Hur som helst vill jag nu försöka få tillbaka pengarna till svenska kronor. Hittar inget sätt.
Jag har kvittot även kvitto från pressbyrån där det står hur mycket jag handlade för om det hjälper.

Tacksam för svar.
Citera
2014-02-13, 17:06
  #2
Medlem
medelhavskriss avatar
Du kan göra ett konto på http://www.neteller.com/sv/ och sätta in dina ukash på det, sedan beställa ett kort för att senare ta ut cashen i kontanter @bankomat.

Yeaah.
Citera
2014-02-13, 17:09
  #3
Medlem
Tack för svaret!
Så jag är tvungen att beställa ett kort asså? Vad idiotiskt...
Citera
2014-02-13, 18:31
  #4
Medlem
Kom på en sak att på kvittot står det har du fått virus kontakta bla bla bla. kanske kan få tillbaka den vägen'?
Citera
2014-03-01, 02:06
  #5
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelhavskris
Du kan göra ett konto på http://www.neteller.com/sv/ och sätta in dina ukash på det, sedan beställa ett kort för att senare ta ut cashen i kontanter @bankomat.

Yeaah.

Det står på deras sida att du inte kan ta ut pengar insatta med ukash, dessa måste du använda online eller betala med via kortet. Det står ordagrant att du inte kan ta ut dom i atm.
Citera
2015-01-06, 21:51
  #6
Medlem
vanillatrillaas avatar
Lånar denna tråd lite..

Det är som så att jag har kommit över några koder ukash som jag vet innehåller pengar.


Nu undrar jag hur jag kan ta ut dessa anonymt?

Min tanke var:

1. Starta ett pokeralias på valfri pokerhemsida. (Förmodligen utländsk pokersida)
2. Använder ukash koderna på pokersidan.
3. För över det som nu har blivit pengar på pokersidan till mitt bankkonto. (På min bank syns det nu som en poker/spelvinst)

För övrigt, hade jag tänkt använda VPN när jag gör detta. För det känns bättre på något sätt.


Frågor:
1. Syns det hos ukash, VART koden är använd? Och hjälper det då att ha VPN igång, eller det spelar ingen roll då jag måste länka pokerkontot till mitt för & efternamn - för att kunna få ut pengarna till mitt bankkonto.
2. Finns det något smidigare sätt, smartare, säkrare?!
3. Bör jag skippa pokertanken helt??


Tacksam för hjälp.
Citera
2015-01-06, 23:07
  #7
Medlem
vanillatrillaas avatar
Tillägg:

Eller om man tar ukashkoden och sätter in på en pokersida, med någon annans personnr.
(Då det är ukash insättning så krävs INTE ID-verifikation)

Sen där i från, förlora över pengarna till MITT pokerkonto?
Citera
2015-01-07, 04:16
  #8
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Tillägg:

Eller om man tar ukashkoden och sätter in på en pokersida, med någon annans personnr.
(Då det är ukash insättning så krävs INTE ID-verifikation)

Sen där i från, förlora över pengarna till MITT pokerkonto?

Deras datorer märker foul play. Förde över till kompisen länge sen på det viset på Betsson och det blev en jäkla utredning innan han fick pengarna..
Citera
2015-01-07, 11:20
  #9
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Deras datorer märker foul play. Förde över till kompisen länge sen på det viset på Betsson och det blev en jäkla utredning innan han fick pengarna..


Sjukt att det ska vara så omständligt :/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback