• 1
  • 2
2014-02-18, 00:52
Medlem
ensampappas avatar
Du ser ut att ha små tänder, det kan ju även rätta till sig med gluggarna när visdomständerna kommer och det blir mer trångt?
Annars kan man sätta fasader på tänderna om man har gluggar, då ser tänderna lite större ut också. Tycker dina tänder är helt ok. Du vill inte ha tandställning när du är så gammal, jag hade själv det och blev alltid misstagen för att vara en barnunge så tog bort skiten tidigare.
Citera
2014-03-08, 11:39
Medlem
Dom ser raka ut så tandställning behöver du ju inte? Däremot är det rätt stora gluggar men det finns det väl nåt man kan limma på skulle jag tro
Citera
2014-03-09, 14:18
Medlem
Glastonburys avatar
Tandställning borde väl vem som helst kunna få? Eller du menar att du vill ha det gratis? Min bästa vän och jag hade tandställning samtidigt; jag för att jag hade för trångt (tänderna lade sig på varandra) och hon som du (för stora mellanrum). Hon fick sin gratis men då måste man ju vara under 19 (?) också. Lycka till, iallafall! Hade min i 2-3 år och skulle göra om det vilken dag som.
Citera
2014-03-19, 16:17
Medlem
Överdriv. Säg att det gör ont/är jobbigt att äta/borsta tänderna eller liknande, det funkade för mig.
Citera
2014-03-19, 17:52
Medlem
Seanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glastonbury
Tandställning borde väl vem som helst kunna få? Eller du menar att du vill ha det gratis? Min bästa vän och jag hade tandställning samtidigt; jag för att jag hade för trångt (tänderna lade sig på varandra) och hon som du (för stora mellanrum). Hon fick sin gratis men då måste man ju vara under 19 (?) också. Lycka till, iallafall! Hade min i 2-3 år och skulle göra om det vilken dag som.

Man får tandställning om det verkligen behövs då, tandläkaren har nog räknat med att det fixar sig med åldern och då ts är under 18 då han blir nekad då det inte är nödvändigt.

Vill man ha tandställning måste man pröjsa och då säger dom knappast emot.
Citera
2014-05-06, 23:16
Medlem
hubertusanuss avatar
Byt tandläkare! Om du inte trivs med dina tänder och hjälp finns att få ska du väl förfan få det! Var likadant för mig, har framtänder som inte riktig får plats och när jag bad om tandställning som yngre ville de inte ge mig det men efter att jag fyllt 20 och skulle behöva betala var det ingen diskussion om saken..
Citera
2014-05-06, 23:23
Medlem
Zakyaths avatar
tandvården är inte avsedd att åtgärda rent kosmetiska fel, det är därför du inte får igenom detta. du får betala själv om du vill se snyggare ut. för övrigt var det knappast något att skämmas för. du kanske borde träffa en terapeut istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in