Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-02, 08:17
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Vilka hjltar.. Det r inte frsta gngen heller, man kan ju undra om de verkligen tycker att det r klipskt utav dem att lgga ut sdana filmer p Youtube?
Min bedmning r att det r listigt gjort, att det r en smart plan bakom som du inte frstr och som ingen kommer att vilja avslja fr dig. Varfr tnker du att det inte r klipskt?

Missfrst mig inte, jag frsker inte f dig att ndra din uppfattning. Vissa tycker att det r smart att SvP-politiker twittrar om att klippa fingrarna av folk, att under ett judiskt kapitalistiskt frtryck i frsta hand kmpa mot muslimer och kommunism, att under en svensk valrrelse satsa sin tid p vst-ukrainsk imperialistisk "nationalism" finansierad av rika gangsterjudar och Israel osv. Genom ditt inlgg i den hr trden gr du dig del av det senare. Det r vad du tycker r smart. Och alla mste ju f vlja sjlva och jag vill inte styra ver vad du vljer. Vill bara belysa det faktumet att vad folk anser r klipskt r vldigt olika frn person till person.

Hr r en till film som Nordfront bddat in:
https://www.nordfront.se/film-motsta...ljon-aydar.smr
Den visar en vstukrainsk bataljon SvP:are stdjer. Bataljonen finansieras av bland andra Kolomoisky (jude efterlyst fr krigsbrott) och Lyaschko (vst-ukrainsk nationalist efterlyst fr pedofili).
Citera
2014-09-02, 11:13
Medlem
baggebo1s avatar
En avhoppad Azov-soldat berttar ppenhjrtligt om svenskarna som r dr och krigsturistar. Engelsk text:

https://www.youtube.com/watch?v=h5lUBeY7DeU

"It was like a leisure interest fr them. Thet stayed for two to three weeks, just for kicks, and then left"

"They didn't have to be on duty in the canteen or the circulation control office"

"They are snipers mostly, they shoot from a far distance"

"I think, they are afraid to go to frontal attacks"

Skillt snabbt ute med damage control:

Tillfangatagen soldat som torterats till uttalanden, inga synliga stora skador sa vattentortyr &"plastpasen"

https://twitter.com/MikaelSkillt/sta...26871636406273
Citera
2014-09-02, 12:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
En avhoppad Azov-soldat berttar ppenhjrtligt om svenskarna som r dr och krigsturistar. Engelsk text:

"It was like a leisure interest fr them. Thet stayed for two to three weeks, just for kicks, and then left"

"They didn't have to be on duty in the canteen or the circulation control office"

Tillfangatagen soldat som torterats till uttalanden, inga synliga stora skador sa vattentortyr &"plastpasen"

Skillt r rolig han.

...om du sager det sa, har bara svart att se nyttan i att civilister frivilligt utsatter sig for tortyr

Nr han var nsteschef i sundsvall s lade han ju ut bilder p internet dr han poserade vid ett badkar och skrt om att de hade testat waterboarding s de skulle veta hur det knns.
Som civilist.

Angende vad killen sger om svenskarna s r det ju typiskt som man blir torterad till att avslja.. eller?
Citera
2014-09-02, 12:29
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

S det r precis som mnga hr har spekulerat kring angende deras deltagande. Dessa personer r inget annat n krigsturister som skiter helt i ideologi och vertygelse.
Citera
2014-09-02, 13:31
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
S det r precis som mnga hr har spekulerat kring angende deras deltagande. Dessa personer r inget annat n krigsturister som skiter helt i ideologi och vertygelse.

Fr det frsta r det den "avhoppade" soldatens ord. Ingenting styrker hans uttalanden. Fr det andra s borde ni vara kllkritiska. Kan ngon hr ukrainska eller sitter ni bara och tror att textningen stmmer?

Jag tnker inte ta sida i just det hr fallet. Men det blir inte trovrdigt nr troll p flashback med uppenbar pro-putin agenda lgger fram "bevis" fr att svenskarnas r krigskta galningar. Kllkritik!
Citera
2014-09-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Fr det frsta r det den "avhoppade" soldatens ord. Ingenting styrker hans uttalanden. Fr det andra s borde ni vara kllkritiska. Kan ngon hr ukrainska eller sitter ni bara och tror att textningen stmmer?

Jag tnker inte ta sida i just det hr fallet. Men det blir inte trovrdigt nr troll p flashback med uppenbar pro-putin agenda lgger fram "bevis" fr att svenskarnas r krigskta galningar. Kllkritik!
En ryss sger till mig att sprket som talas r ryska och att det som sgs r i stort korrekt versatt.
Citera
2014-09-02, 20:31
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Min bedmning r att det r listigt gjort, att det r en smart plan bakom som du inte frstr och som ingen kommer att vilja avslja fr dig. Varfr tnker du att det inte r klipskt?

Missfrst mig inte, jag frsker inte f dig att ndra din uppfattning. Vissa tycker att det r smart att SvP-politiker twittrar om att klippa fingrarna av folk, att under ett judiskt kapitalistiskt frtryck i frsta hand kmpa mot muslimer och kommunism, att under en svensk valrrelse satsa sin tid p vst-ukrainsk imperialistisk "nationalism" finansierad av rika gangsterjudar och Israel osv. Genom ditt inlgg i den hr trden gr du dig del av det senare. Det r vad du tycker r smart. Och alla mste ju f vlja sjlva och jag vill inte styra ver vad du vljer. Vill bara belysa det faktumet att vad folk anser r klipskt r vldigt olika frn person till person.

Hr r en till film som Nordfront bddat in:
https://www.nordfront.se/film-motsta...ljon-aydar.smr
Den visar en vstukrainsk bataljon SvP:are stdjer. Bataljonen finansieras av bland andra Kolomoisky (jude efterlyst fr krigsbrott) och Lyaschko (vst-ukrainsk nationalist efterlyst fr pedofili).

Vad jag frskte sga r att det inte direkt vcker sympati fr dem hos vanligt folk, visst de kanske skrmmer fienden.
Men fr en utomstende s vcker det knappast sympati.. Kanske skall frtydliga att jag inte str p ngons sida i denna konflikt, vilket du verkar tro. Tycker det r ganska frvirrande nnu..
Senast redigerad av Framtyr 2014-09-02 kl. 21:00.
Citera
2014-09-03, 00:24
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania

Frgan r om det en trst i sorgen? Om mnga av de ledande figurerna i partiet bestr av krigsturister som "skiter helt i ideologi och vertygelse" r det kanske nnu vrre. D r det galningar vi talar om.

Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek

Kan du - SvinFullGrek - belgga att anvndaren baggebo1 r ett s k troll? H*n har ver 2000 inlgg. Det knns icke trollaktigt, om du frgar mig.
Citera
2014-09-03, 04:17
Medlem
Chamoniards avatar
r det ngon som har koll p MS militra bakgrund? Han frsker lansera sig ngon form av elitsoldat och sniper som har skjutit ihjl folk p 15000m avstnd. Jag trodde han vare en vanlig hemvrnare?
Citera
2014-09-04, 17:04
Medlem
piratkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
r det ngon som har koll p MS militra bakgrund? Han frsker lansera sig ngon form av elitsoldat och sniper som har skjutit ihjl folk p 15000m avstnd. Jag trodde han vare en vanlig hemvrnare?

Han snackar skit 90% av tiden, minst. Narcissism, krigsglorifiering och jvligt stor kft. Blir som det blir.
Citera
2014-09-05, 20:26
Medlem
Ngon har splitterskador
Citat:
En svensk medborgare uppges ha skadats i striderna i stra Ukraina.

Enligt norska TV2 har mannen slagits fr den hgerextrema Azov-bataljonen mot de pro-ryska trupperna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19485627.ab
Citera
2014-09-05, 20:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Ngon har splitterskador

Hur mnga svenskar finns det som det kan vara?
Skillt lr det ju inte vara eftersom personen passerade journalister utan att en enda gng sga sitt namn och be dem skriva om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in