Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-03, 23:32
  #1
Medlem
MissVendettas avatar
Jag har haft ett helvettes problem senaste 1-2 veckorna. Jag kanske kan börja med lite bakgrund, jag har missbrukat heroin och subutex i ett års tid, hamnade på behandlingshem och har varit ren i ca 7 veckor. Har även anorexia och bulimi.. har ALLTID kunnat styra och ha kontroll över maten, fram tills jag flyttade ut från behandlingshemmet och in i egen lägenhet.

Under dom här två veckorna har jag gått upp nästan 4 kilo. Jag väger nu 50 kilo och har sammanlagt gått upp 7kg sen jag slutade med droger.

Jag har flyttat till en ny stad och känner ingen här. Det enda jag gör om dagarna är att träffa min kontaktperson, går på träning 2 ggr i veckan själv och 2 ggr i veckan har jag med en personlig tränare. Ska även börja praktik nästa vecka, men det blir mycket hemmasittande.. där kommer mitt problem.

Förut kunde jag knappt äta en tugga.. nu hetsäter jag, hela tiden äter jag. Jag kan inte få stopp på detta.. jag har försökt, jag tänker varje morgon att jag ska ge fan i att äta så förbannat jävla mycket för jag vet mycket väl att jag håller på att förvandlas till något slags groteskt monster som inte gör annat än att äta..

Jag kan äta typ 4-5 mackor och yogurt och choklad, surt godis, knäckebröd, keso,ägg,popcorn, middag, milkshakes, u name it, bara på en dag.. känns nästan som jag straffar mig själv genom att äta. Men jag kan inte sluta?!?!

Jag behöver få tillbaka min kontroll, och det är snabbt.. magen har liksom inget stopp? varför är det så?? Blir aldrig tillfredsställd, vill bara ha mer och mer .. detta har gått så långt att jag nästan funderar på självmord. (ja jag är seriös) Jag skäms så, känns som jag hamnar i någon slags trans när jag gör detta..

Vad ska jag göra?! :/
Citera
2014-03-03, 23:35
  #2
Medlem
Scarabeos avatar
Du har ersatt ett beroende med ett annat. Inte helt ovanligt att man går upp i vikt när man slutar med något.
Ät för att överleva, inte för att det är gott eller för att bli mätt,
Lycka till!
Citera
2014-03-03, 23:35
  #3
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Hur lång är du?
Citera
2014-03-03, 23:37
  #4
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Tar du någon medicin?
Citera
2014-03-03, 23:40
  #5
Medlem
Talamuss avatar
Du kanske inte äter så mycket som du tror.

Vem vet. Du kanske inte åt tillräckligt när du inte var ren, och nu kompenserar kroppen.

Jag är definitivt ingen doktor så ta kontakt med din vårdcentral om du är orolig.
Citera
2014-03-03, 23:56
  #6
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Hur lång är du?

Jag är 165 cm lång .
Citera
2014-03-03, 23:56
  #7
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Tar du någon medicin?

Nej det gör jag inte. Har fått temgesic och mirtazapin men det har jag slutat med nu.

mvh
Citera
2014-03-03, 23:57
  #8
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Du har ersatt ett beroende med ett annat. Inte helt ovanligt att man går upp i vikt när man slutar med något.
Ät för att överleva, inte för att det är gott eller för att bli mätt,
Lycka till!

Hur ska jag få tillbaka kontrollen då? Har du något tips? Det är nog som du säger.. känns riktigt riktigt jobbigt.

mvh
Citera
2014-03-04, 00:08
  #9
Medlem
pungspark63s avatar
Vanligt beteende vid Bulimia, har du testat Kbt(Kognitiv beteendeterapi)
Dom flesta blir hjälpta av detta, prata med din läkare om dina problem så kan du få hjälp.
Citera
2014-03-04, 00:48
  #10
Medlem
Om du tränar 4ggr i veckan, tro fan att du är hungrig! Kroppen bygger muskler och behöver mer mat. Ät på du och träna hårt så blir du snygg som fan till slut.
Citera
2014-03-04, 13:58
  #11
Medlem
lucifersatans avatar
Mycket går in som energireserv och vätska nu när du börjat ät normalt. Kommer förmodligen stagnera när kroppen fyllts på tillräckligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback