Citat:
Ursprungligen postat av
kinesarsle
Men nu är du ju i en situation där du ska hitta minnesbuggar. Då måste du ju ändra i koden lik förbannat. Skriv lite tester för koden så att du kan försäkra dig om att du inte förändrar det yttre beteendet. Jag antar att du har ett hum om var problemet uppstår, så testa att göra om koden till mer säker kod. Här har du en win-win-win. Lyckas du har du löst problemet. Lyckas du inte har du i alla fall konverterat koden till något bättre, och oavsett vilket har du tester som du kan använda vid framtida modifikationer.
Hej, använt spårutskrifter hela processen. Hittat några ställen, ett aber är att det nyttjas ett libb som jag inte kan kika in i.
Gjorde dessutom så att jag införde villkorad kompilering eftersom två hårdvaruplattformar var inblandade. Det löste en del av bekymren.
Urspungliga formuleringen i trådinledningen härstamnar ifrån ett uppgivet rop på hjälp, efter tre timmars googlande, flera dygns minnesluckeletande.
Valgrind ha varit guld men av olika skäl är det inte ettalternativ. Programmet anropas inte via script utan en process hanterar det under täcket. Det är en add-on kan man säga till ett befintligt system.