2025-04-08, 17:34
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
P gsm tiden fanns bastationer med halva antalet tidsluckor fr anvndimg p vissa platser med extrema antennplaceringar i hjd ver fjll/hav som gjorde typ 500 bls o 72km ntish , fartgrnsen fljde med som en bonus

Tror skert det var 3G d asien dumpade gam tidigt

Jag r inte plst p det med GSM i detalj men vet att man ofta tappade tckning eller mjligheten att ringa med mobil i hgre farter frut. ven 3G och minnet ven med 4G.
Man fick dra ned farten fr att f fram telefonsamtalet.
Citera
2025-04-08, 17:45
Avstngd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Jag r inte plst p det med GSM i detalj men vet att man ofta tappade tckning eller mjligheten att ringa med mobil i hgre farter frut. ven 3G och minnet ven med 4G.
Man fick dra ned farten fr att f fram telefonsamtalet.

4G/5G kommer snart om inte nu kunna kra 112/911 direkt via satellit s d kommer passagerage kunna ringa ett sista samtal iaf.
Citera
2025-04-09, 22:46
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag hittade ingen, tidigare klla p sjlvmords-hypotesen som ingenjren Richard Godfrey fastslog fr ett par r sedan.

Jag vet inte om du menar exakt det stt Godfrey teoretiserade om, eller rent allmnt att det var en aktiv handling dr kaptenen tog ihjl alla ombord.

Det finns hur mycket som helst artiklar om att det skulle kunna vara / troligen r en medveten handling. Det r bara ska i tidsintervallet frn hndelsen och ngra r framt.

https://www.google.se/search?q=mh370...31%2F2018&tbm=
Citera
2025-04-11, 09:30
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Jag vet inte om du menar exakt det stt Godfrey teoretiserade om, eller rent allmnt att det var en aktiv handling dr kaptenen tog ihjl alla ombord.

Det finns hur mycket som helst artiklar om att det skulle kunna vara / troligen r en medveten handling. Det r bara ska i tidsintervallet frn hndelsen och ngra r framt.

Ja, jag har kollat p mnga youtube-videos i mnet och det r ju en serie av mrkligheter som intrffar efter att MH370, precis har lmnat Malaysiskt luftrum. Faktum r att hndelserna mste vara drivande av den mnskliga faktorn nr planet tappar kontakten bde med cockpit som resenrer.

Psykologi r strre n universum och inte ens anhriga kan frst allt det som har format Zaharie Ahmad Shah's personlighet.
De r muslimer i Malaysia och grova brott anses som en otnkbar hndelse mot religionen och samhllet. Han var djupt deprimerad efter en skilsmssa och hade kontakt med unga tjejer p diverse ntforum. Dessutom, s var han sympatisr fr en politisk vilde i ett oppositionsparti till regeringen.

Shah var mjligtvis inte lika crazy som Andreas Lubitz som ret eftert, lste cockpit-drren och kraschade Flight 9525 rtt in i Alpernas bergmassiv.

Om MH370 nu ligger nere p ett enormt djup nere i 'Broken ridge' s br det efter 11 r inte finnas kvar ngra tydliga bevis p vad som hnde. Den mnskliga faktorn som planerade ddet lyckades fullt ut hr, hur ondskefullt det n kan tyckas vara.
Citera
2025-04-16, 07:24
Medlem
OmedelSvenssons avatar
Ocean Infinitys Armada 78 06 har lmnat skomrdet fr ssongen och terkommer nr det blir vr dr, november tror jag man sa.

Men, aningen frvnande, finns det ett skepp till i skomrdet just nu. Kineserna har ett skfartyg p plats som har krt genom Broken Ridge och befinner sig runt ordinarie skomrde lngst sjunde arcen. Fartygets namn r vl nra p outtalbart men frkortades TSYH.

Kineserna har tydligen utvecklat mycket utrustning fr undervattenssk. Fartyget s r strre nn Ocean Infinitys Armada och har frutom undervattensdrnare ven en miniubt som slagit vrldsrekord i bemannad dykning till 10900m.

Det verkar inte finnas s mycket officiellt runt detta sk men Geoffrey Thomas och Richard Godfrey (som r ngra av de som lagt mycket tid p att frska hitta positionen dr MH370 finns) har grvt i det:

https://youtu.be/_YoTLRighlI?si=Cokgxc3gHviYcCa7
Citera
2025-05-03, 07:12
Medlem
Masingas avatar
https://www.instagram.com/reel/DJJ6L...NrY2N4enE2d3Vk

Vad tror ni om denna teori?
Citera
2025-05-04, 14:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
https://www.instagram.com/reel/DJJ6L...NrY2N4enE2d3Vk

Vad tror ni om denna teori?
Den hr teorin sger allts, att det amerikanska fretaget Freescale Semiconductors - som gjorde en hel del produkter fr militren - hade 20 anstllda ombord, alla av kinesisk eller malaysisk hrkomst (en del av malaysierna var dessutom etniska kineser om jag frsttt rtt). De besatt nyckelkunskaper om ngra militra tillmpningar.

Enligt teorin ska dessa anstllda ha varit p vg att hoppa av (planet var ju p vg till Kina) och ngon ska ha bestmt sig fr att stoppa detta.

Detta r den andra huvudsakliga teorin frutom den om att piloten begick sjlvmord.

Freescale-teorin lanserades mycket tidigt, sjlvmordsteorin betydligt senare.

Om Freescale-teorin stmmer s kan planen ha varit att kapa MH370 och flyga planet till den amerikanska basen p Diego Garcia. Men ngot har i s fall gtt snett (brk kanske har uppsttt ombord), planet har kanske brjat brinna och sedan flugit okontrollerat sderut tills brnslet tagit slut.

Det gr inte att avfrda ngon av dessa tv teorier, men vi lr nog aldrig f reda p vad som egentligen hnde.

Edit: Bda teorierna har sina brister.

- Freescale-teorin: man kan frga sig varfr man inte hindrade planet frn att starta frn Kuala Lumpur. Man visste ju att de 20 fanns ombord, och det mste rimligtvis ocks ha funnits med folk som skulle kapa planet. Svaret r, att man inte ville orsaka diplomatiska frvecklingar mellan Malaysia och Kina. Tjaa?

- Sjlvmordsteorin: Om den stmmer s var det verkligen ett oerhrt komplicerat stt att ta livet av sig. Det hade rckt att kra planet ner i sjn en stund efter start. Tjaa?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2025-05-04 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in