Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-06, 22:01
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har donerat.
Dock stör det mig att man måste se "reklamen" igen å igen...
Det borde finnas en kryssruta med texten "Visa inte igen" och så slipper man detta. Räcker att fråga en gång och sedan skall dom respektera mitt beslut. Går lätt att komma ihåg detta via en Cookie. Adblock plus stoppar inte detta. Att faktisk donera verkar ju enligt dig inte heller hjälpa för att få slut på tjatet.
Citera
2016-03-06, 23:38
Medlem
cmdQs avatar
Wikipedia är en väldigt skum sida och bör inte tas seriöst.
Använd aldrig Wikipedia som en källa, man kan inte lita på något som står där.
I över 100 fall bara 2016 har jag varit tvungen att redigera artiklar som varit så grovt felaktiga att halva artiklarna behövdes skrivas om.
Jag ser det nästan som en hobby att reparera en så pass trasig sida, det är som att köpa en gammal bil och jobba med på helgerna.
Citera
2016-03-07, 01:36
Medlem
varsomfolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Wikipedia är en väldigt skum sida och bör inte tas seriöst.
Använd aldrig Wikipedia som en källa, man kan inte lita på något som står där.
I över 100 fall bara 2016 har jag varit tvungen att redigera artiklar som varit så grovt felaktiga att halva artiklarna behövdes skrivas om.
Jag ser det nästan som en hobby att reparera en så pass trasig sida, det är som att köpa en gammal bil och jobba med på helgerna.

Tack för att du finns i så fall. Jag har själv gjort diverse insatser, både faktamässigt samt ekonomiskt.
Citera
2016-03-07, 01:38
Bannlyst
´´Vi är ekonomiskt oberoende´´ går de att läsa. Min röv att ni är.
Citera
2016-03-07, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
´´Vi är ekonomiskt oberoende´´ går de att läsa. Min röv att ni är.

Det låter ju verkligen idealistiskt av dig att du säljer din röv för att finansiera Wikipedia
Citera
2016-03-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Hur kommer det sig?
Varenda sida (på wiki) som jag klickar in på så kommer det upp en ruta
"donera 30 kr"
"om alla donerade 30 kr så skulle det vara över på 1 timme"
Donera donera - HÅLL KÄFT!
Ni har fanimej mer cash än ~97 procent av befolkningen.
Äckel

en dag kanske de inte finns längre!
Citera
2016-03-13, 22:24
Medlem
Haha, jäkligt roligt och läsa den totala okunnigheten här. Wikipedia är ett projekt för att öka kunskapen hos folk med lättillgänglig information utan kostnad. Ni bevisar bara ett sidan behövs mer än någonsin!

Eftersom Wikipedia inte visar annonser behöver de dra in pengar på andra sätt. Och nej, det är få här i världen som kan arbeta gratis.

Tillförlitligheten är i nivå med andra uppslagsverk men det kan naturligtvis alltid vara en god idé att kontrollera uppgiften med andra källor om man är osäker.

Själv har jag skänkt en del till Wikipedia, tycker det är en mycket bättre investering än att prenumerera på något uppslagsverk. Editerar inte själv men läser en hel del. Wikipedia är verkligen något stort som ni borde uppskatta.
Senast redigerad av Cybermorph 2016-03-13 kl. 22:27.
Citera
2016-05-09, 16:46
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Inbillar jag mig eller är nästan alla svenska översättningar borta?
Citera
2017-09-08, 05:04
Medlem
75190255508s avatar
Är det bara jag eller har det blivit riktigt illa med reklamen de senaste veckorna?
Citera
2017-09-08, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Är det bara jag eller har det blivit riktigt illa med reklamen de senaste veckorna?

Reklam?

Hur får du det? Popups? Då har du nog virus eller liknande på datorn. Inge reklam här.
Citera
2017-09-08, 05:21
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Reklam?

Hur får du det? Popups? Då har du nog virus eller liknande på datorn. Inge reklam här.

Sorry, uttryckte mig felaktigt. Menade tiggerierna.
Citera
2017-09-08, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
Sorry, uttryckte mig felaktigt. Menade tiggerierna.

Jaha, ja jo det syns ju rätt så ofta. En idé kan ju vara att dom implementerar ett användarsystem och efter man har donerat t.ex så ska det finnas en funktion att stänga av den typen av reklam från wiki, det hade väl varit smidigt?

Just nu finns det väl inget sätt att bli av med det även om man vill donera pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in