Citat:
Ursprungligen postat av
löktårta
Detta är ett bra råd. Detsamma gäller att inte somna med en prilla under läppen. Men man behöver ändra sina vanor på djupet. Det är det jag menar med min fråga. Hur gör man detta på ett hållbart sätt?
ja dessvärre har jag efter 25 års snusande själv nyss börjar stoppa in en snus innan läggdags.
Dumt kanske då kroppen inte får vila ifrån snusen.
Hade jag varit dig så hade jag absolut börjat med att kanske bara lägga i så många prillor som du normalt snusar om dagen i en tom dosa.. ta bort 1/4 del av dom så att du har 75% av den kvar. Detta är vad du ska klara dig på en dag.. kör på så i någon vecka, eller tills att du utan problem känner att detta räcker för en dag, på så sätt lär du dig antingen ha en prilla längre tid, alternativt att det tvingar dig att vänta med att ta nästa prilla..
När detta känns bra, så tar du bort ytterligare en fjärdedel, och försöker då vänja in dig vid en halv dosa om dagen.
Själv snusade jag 1-1,5 dosor Siberia om dagen i några år, nu klarar jag mig på en dosa vitt snus av medelstyrka i ca 1.5 dygn efter att jag trappade ner.. Dock som jag skrev så har jag snus inne nattetid istället.