Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-29, 21:44
  #5761
Avstängd
wruhs avatar
prövade att sluta igen.....


...klarade att hålla mig borta från snuset i 3 timmar. sen rullade jag en riktigt feting och skickade in fanskapet i käften på mig. dessvärre var den så pass stor, att jag vid det här laget har erhållit så pass allvarliga frätskador att min tand håller på att lossna från tandköttet.
självfallet har blödningar uppstått och jag har suttit med en gasbinda, eller något, upptryckt, inlindat, väl omfamnande runt den mest allvarliga delen.

ser ej lovande ut! kan i alla fall inte snusa nu!
Citera
2013-03-29, 21:47
  #5762
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wruh
underbart
har snusat så mycket på senaste tiden att jag har fått enorma frätskador längs en bit av tandköttet och läpppen. har även gått över till lössnus
Tänk såhär..tänker du snusa hela livet? Om inte betyder det att någon gång måste du sluta. Om du är såhär torsk på snus efter bara 3-4 år, hur tror du det blir om 10-20? Ingen idé att skjuta på det, du gör det bara värre för dig inför framtida försök.
Citera
2013-03-30, 22:08
  #5763
Medlem
Solidaritet92s avatar
Varför ska jag sluta snusa?
1. Jag kan läsa och studera bättre med snus utan så tappar man koncentrationen
2. Känner mig piggare och mindre hungrig

Fattar inte varför jag ska sluta snusa, jag provade sluta snusa i 1 mån men jag knarkade ihjäl mig på te/kaffe. Men positiva saker som hände var att jag kunde ta konflikter enklare och var mer aktivt socialt på något vis men annars så var allt annat ett helvete, fan vill sluta snusa men det känns som att man kommer att bli dummare och bara snurra i tankarna hela jävla tiden.
Citera
2013-03-30, 23:35
  #5764
Avstängd
wruhs avatar
Hade jag abstinens?

Inte snusat sen i måndags... hade inga större problem med att sluta de första dagarna. Däremot i förrgår påväg till jobbet kände jag mig helt plötsligt illamående. En riktig otäck känsla i magen.
Hade verkligen ont i magen. Under dagen blev det värre, men värken i magen fanns alltid där.
I alla fall fick ajg under jobbet (fysiskt krävande) förjävla ont i lederna eller vad man ska säga. Kände mig svag i hela kroppen och det kändes som varenda led typ mellan underarm - överarm, runt knä-trakterna, fotled, fingrarna, nacke-nånstans, axlar (!!!),... det värkte och ömmade utav bara fan.
Och så hade jag ont i huvudet Just då mådde jag bara skit. och på kvällen gick jag hem och käkade - och däckade direkt. Helt jävla slut var jag. Sov tillslut i 13 timmar (var uppe o pissa, o drack) och mådde lite bättre dagen efter. Hade dock förjävla ont i huvudet, magonten var borta dock, om än att det kändes lite lisom.

I alla fall. Idag har jag haft lite ont i huvudet, men inte så mycket mer. Kom nyss att tänka på---


-- var allt detta abstinens jag genomlidit? Har inte varit sugen åp snus en enda gång! Inte ens nu... eller självklart hade varit för jävla gött med en snus mn ligger lugnt o stilla i min säng o klarar mig fint utan liksom... så? Eller var jag bara "sjuk"? Mådde förjävligt i alla fall!
Citera
2013-04-01, 01:12
  #5765
Medlem
SpooN.s avatar
Snusat i 6 år och har varit snusfri i 3 dagar nu, blev sjuk för 3 dagar sen och kunde lika gärna sluta snusa och visst fan va det lätt, sitter här utan abstinens. Det enda jag märker av är rutinerna där jag brukar ta snus vid datorn och till kaffet osv. Ungefär som om man har haft ett armband i 10 år som man tar bort.. Äh goodbye so long snus vi ses väl på nån fylla så snart igen

okej det var dumt att börja läsa i tråden... nån som slutar just nu?
__________________
Senast redigerad av SpooN. 2013-04-01 kl. 01:34.
Citera
2013-04-01, 10:52
  #5766
Avstängd
wruhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Snusat i 6 år och har varit snusfri i 3 dagar nu, blev sjuk för 3 dagar sen och kunde lika gärna sluta snusa och visst fan va det lätt, sitter här utan abstinens. Det enda jag märker av är rutinerna där jag brukar ta snus vid datorn och till kaffet osv. Ungefär som om man har haft ett armband i 10 år som man tar bort.. Äh goodbye so long snus vi ses väl på nån fylla så snart igen

okej det var dumt att börja läsa i tråden... nån som slutar just nu?
Hallå

Aslätt för mig också

Alltid sagt att jag har lätt för o sluta ingen har trott mig
Citera
2013-04-02, 02:26
  #5767
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wruh
Hallå

Aslätt för mig också

Alltid sagt att jag har lätt för o sluta ingen har trott mig

Joo men du har väl lika lätt för att börja igen som det är för dig att sluta då antar jag?

annars går det väl ok fortfarande, inget lidande eller dylikt.
Citera
2013-04-02, 21:21
  #5768
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wruh
Hade jag abstinens?
Svårt att svara på. När jag lade av kände jag inte direkt någon fysisk abstinens, sedan cirka en vecka senare mådde jag på kvällen rätt kasst och hade sedan världens värsta febernatt jag någonsin varit med om. Var riktigt nära att ringa sjukvården - för en jävla feber!

Morgonen därefter mådde jag bara lite småkasst och sedan var det försvunnet framåt kvällen. Jag vet inte om det var abstinens eller ej dock, men där har du en liten anekdot iaf.


Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Snusat i 6 år och har varit snusfri i 3 dagar nu, blev sjuk för 3 dagar sen och kunde lika gärna sluta snusa och visst fan va det lätt, sitter här utan abstinens. Det enda jag märker av är rutinerna där jag brukar ta snus vid datorn och till kaffet osv. Ungefär som om man har haft ett armband i 10 år som man tar bort.. Äh goodbye so long snus vi ses väl på nån fylla så snart igen

okej det var dumt att börja läsa i tråden... nån som slutar just nu?
Bra jobbat! Jag "slutar" just nu, om man ens kan säga så längre. Blir sju veckor utan imorgon

Kom ihåg - det svåra är egentligen inte att sluta utan att inte börja igen.
Citera
2013-04-02, 21:56
  #5769
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Svårt att svara på. När jag lade av kände jag inte direkt någon fysisk abstinens, sedan cirka en vecka senare mådde jag på kvällen rätt kasst och hade sedan världens värsta febernatt jag någonsin varit med om. Var riktigt nära att ringa sjukvården - för en jävla feber!

Morgonen därefter mådde jag bara lite småkasst och sedan var det försvunnet framåt kvällen. Jag vet inte om det var abstinens eller ej dock, men där har du en liten anekdot iaf.



Bra jobbat! Jag "slutar" just nu, om man ens kan säga så längre. Blir sju veckor utan imorgon

Kom ihåg - det svåra är egentligen inte att sluta utan att inte börja igen.

Tack! 5 dagen nu och upplever det faktisk jobbigare idag än dag 4 och 3 t.ex. Hur känns det då för dig just nu? Känner du någon märkvärdig skillnad? Skulle någon komma fram med färsk snus viftandes framför dig hur skulle du reagera?

Det enda "testet" som jag är orolig för är när man drar ut på fyllan, får ta det lugnt och skippa feströkandet också.
Citera
2013-04-02, 22:13
  #5770
Medlem
mEaters avatar
Jag ska göra mitt första försök att sluta efter drygt 20 års snusande. Har alltid haft en snus inne under dygnets vakna timmar så jag är lite orolig hur det kommer bli. Har hållt upp hela 5 timmar nu och kör med plåster Känns helt OK än så länge.
Citera
2013-04-02, 23:29
  #5771
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mEater
Jag ska göra mitt första försök att sluta efter drygt 20 års snusande. Har alltid haft en snus inne under dygnets vakna timmar så jag är lite orolig hur det kommer bli. Har hållt upp hela 5 timmar nu och kör med plåster Känns helt OK än så länge.

Härligt att höra! Uppdatera gärna så får vi veta hur det går
Kan tillägga att jag fått bättre aptit, uppskattar kaffet mer och tycker verkligen det smakar bättre utan snus. En bra fördel är att magen känns bättre nu, kunde få sura uppstötningar förut men nu har jag fått en lugnare mage också.
Citera
2013-04-03, 00:19
  #5772
Avstängd
wruhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Svårt att svara på. När jag lade av kände jag inte direkt någon fysisk abstinens, sedan cirka en vecka senare mådde jag på kvällen rätt kasst och hade sedan världens värsta febernatt jag någonsin varit med om. Var riktigt nära att ringa sjukvården - för en jävla feber!

Morgonen därefter mådde jag bara lite småkasst och sedan var det försvunnet framåt kvällen. Jag vet inte om det var abstinens eller ej dock, men där har du en liten anekdot iaf.
Tror bara ja va "lite" sjuk. Haft ont i halsen o varit smått förkyld så.

Inget "återfall" än så länge. KÄnner inte ens ett sug för fan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback