Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-16, 14:59
  #601
Medlem
lakanopals avatar
Jag hade snusat i fyra år och slutade för sju veckor sen. Det är jobbigt var enda jävla dag. Någon som vet när abstinensen försvinner?! Visst var den starkare i början, men suget sitter fortfarande kvar.

Nu när man slutat med snuset kommer ju andra saker in. Jag äter mer, jag dricker starkt svart kaffe i massor, och jag köper ofta starka halstabletter. Hälften av mina vänner snusar också, och det gör det absolut inte lättare. Varje gång de trycker in en snus under läppen så plågas jag.

Undrar fortfarande om det är värt det. Men medan jaggör det håller jag ut ett tag till.
Citera
2006-08-19, 04:43
  #602
Medlem
Bubbazzzs avatar
Då var tiden inne.
Jag har funderat på detta länge nog.
Nu har jag bestämt mig.

Jag spottade ut den sista snusen 2006-08-19 kl. 04.33..

Usch jag bävar inför de kommande dagarna.. snälla FB - ge mig styrka..
Citera
2006-08-20, 19:39
  #603
Medlem
AnToX.nets avatar
har varit utomlands i 2,5 månader utan snus under sommaren. hjälpte inte mkt att röka 5 paket cigg om dagen. samma efterlängtande till snus ändå. det minskade klart nikotinbehovet men saknaden att ha nåt under läppen som luktar gått o rinner går inte att få med cigg. det första jag gjorde när jag kom tillbaka till sverige var att stoppa in en dubbel general portion. har fortsatt sedan dess. förstår inte hur man kan sluta när man har snus överallt runt omkring en i detta land. kommer nog alldrig sluta helt med snus... inte så länge jag bor i sverige i alla fall.
RESPEKT TILL ALLA ER SOM FÖRSÖKER!!!
Citera
2006-08-20, 20:41
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbazzz
Då var tiden inne.
Jag har funderat på detta länge nog.
Nu har jag bestämt mig.

Jag spottade ut den sista snusen 2006-08-19 kl. 04.33..

Usch jag bävar inför de kommande dagarna.. snälla FB - ge mig styrka..

Jag håller tummarna åt dig
Citera
2006-08-20, 23:32
  #605
Avstängd
Snusar´ns avatar
Förlåt om jag kommer och stör men, vf sluta snusa? De e ju inte direkt farligt, men jag förstår att man inte vill vara beroende men de e ju bara se till att man har snus ju...
Citera
2006-08-21, 09:59
  #606
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
Förlåt om jag kommer och stör men, vf sluta snusa? De e ju inte direkt farligt, men jag förstår att man inte vill vara beroende men de e ju bara se till att man har snus ju...
Snusare drabbas av diabetes och kärlkramp.
Citera
2006-08-21, 18:34
  #607
Medlem
AnToX.nets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Snusare drabbas av diabetes och kärlkramp.
källa?
Citera
2006-08-21, 21:33
  #608
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnToX.net
källa?
Jag har skrivit utförligare och källangivit i detta forum förut, leta ibland gamla inlägg.
Jag orkar inte söka för varje gång en nikotinist ger sig in i en"sluta"-tråd för att tjafsa.
Det är tillräckligt svårt att sluta utan att ha missbrukare hängande över sig som anser att man ska fortsätta eftersom det passar DEM bättre.

Här är en tråd för den som vill sluta. Ni som INTE vill sluta har resten av forumet att gaffla i.
Citera
2006-08-21, 23:36
  #609
Avstängd
Elgstigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbazzz
Då var tiden inne.
Jag har funderat på detta länge nog.
Nu har jag bestämt mig.

Jag spottade ut den sista snusen 2006-08-19 kl. 04.33..

Usch jag bävar inför de kommande dagarna.. snälla FB - ge mig styrka..
Hur har det gått? Visst vore det härligt och underbart med en
Citera
2006-08-22, 15:48
  #610
Medlem
Jag har snusat i 7 år i år. Har aldrig riktigt försökt sluta förrns för typ ett halvår sen. Slutade tvärt, köpte ett Marlboro Silver och rökte ca 3-4 cigg om dagen. En månad senare hade jag såklart börja röka seriöst. Rökte i tre månader, provade en snus för första gången på 4 månader och några timmar senare köpte jag en dosa.

Vilken jävla sucker man är...
Citera
2006-08-23, 12:59
  #611
Medlem
Jag har varit med om samma sak och kan fortfarande inte sluta.. Men jag kan ju säga med säkerhet säga att suget kommer alltid att finnas kvar, visseligen så kommer det inte att vara likte starkt.. Bara med jävlit bra viljestyrka så kan man sluta...
Citera
2006-08-23, 15:18
  #612
Medlem
Subb[a]s avatar
Jag har gått i funderingar på att sluta snusa och nu när man är arbetslös kanske man borde passa på. Problemet är att man har för lite som distraherar en. Man skulle ju sitta här vid datorn helt tokigt snussugen i flera veckor. Jobbar/studerar man, ja, då går det åt helvete för man måste ju kunna fungera ute i samhället. Ett riktigt moment22.

Sen har jag ingen direkt motivation förutom att jag tror att inte det är så jävla nyttigt att snusa tills man dör. Snusat sen 14, så vad blir det... när man är 65 bast (pension, förhoppningsvis) då har man snusat upp 200 dosor per år i 50 år, 50 * 200 = 10,000 dosor * 25 spänn = 250,000 spänn. Fyfan. För att inte tala om allt nikotin och skit som flytit genom ådrorna. Lägg till på det att man är fest och "friluftsrökare". Röker alltid när jag är ute och fiskar etc, vettefan varför. Något speciellt med att ta en cigg och stå och njuta av naturen.

Nä, nu är det snart slut med nikotinet för min del. Kanske man skulle börja köra på någon rejälare drog dom första 2 månaderna? Mildrar tjack snussuget? Jag är allvarlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback