Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-13, 21:50
  #1
Medlem
Swedenhielmss avatar
Sedan början av 2000-talet har COOP haft kylda sous vide maträtter av lite bättre kvalitet, men sommaren 2013 försvann de plötsligt.

Personligen köpte jag alltid kyckling provencale som var en supergod kycklingfilé grillad med en god gräddsås kryddad med vitlök och färska provencalska örter, till detta potatis med lite lättstekt lök. Detta var som en restauranträtt av en bättre kvalitet som man för 45 Kr kunde ha liggande i kylskåpet som var perfekt till ett bra vitt vin för en mindre festmåltid hemma.

Alternativt köpte jag beef bourgogne som hade kött med lite för mycket fett, men annars var en god restauranträtt, testade även en fiskrätt men där hade de alldeles för mycket senap i för att det skulle vara balanserat, annars var fisken helt ok.

Frågan är varför ej framgångsrika COOP tar bort sina väldigt lyckade sous-vide maträtter?

Är de inte ekonomiskt lönsamma? De smakar otroligt mycket bättre än findus djupfrysta köttbiproduktskit i mina ögon iaf.

Går det fortfarande att köpa supergoda kycklingfile provencale? Mina sökningar på nätet visade att bolaget verkade ha belgiska grunder, och att maträtterna tillagades i norra Varberg.

Finns det någon matbutik som säljer denna sous-vide gourmeträtt? Snälla tala om det för mig, jag vill ha min goda grillade kycklinfile med gräddig vitlöksås och franska färska örter mmmmmmm.....
Citera
2014-04-08, 13:13
  #2
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Nu när du säger det. Eftersom jag själv jobbar i butik försvann färdigrätterna centralt med allra största sannolikhet för att de inte sålda tillräckligt bra. Segmentet premium frysta färdigrätter är på frammarsch istället.
Citera
2024-01-28, 16:15
  #3
Medlem
den har kommit tillbaka, fy fan! köpte och provade lårfilén idag, den var helt söbderkokt 😒
Citera
2024-01-28, 16:17
  #4
Medlem
rättelse: jag vet inte om den är tillbaka, men det finns nu nya sous-vide köttprodukter
Citera
2024-01-29, 18:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoppdopparen
rättelse: jag vet inte om den är tillbaka, men det finns nu nya sous-vide köttprodukter
Har också testat nån men var nästintill oätbart
Citera
2024-01-29, 21:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
Har också testat nån men var nästintill oätbart
jag gjorde gryta på lårfilé, det var smaklöst och extemt sönderkokt, det blev gröt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback