Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-13, 23:55
  #1
Medlem
Har ett problem som jag brottats med under en längre period, ca 10 månader och nu står jag inte ut längre.

Ska försöka fatta mig så kort som möjligt,

Installerade en app med funktionen att den kunde skicka sms till mig med valfri avsändare, typ "oj jag fick sms från mamma måste sticka" ja ni fattar..

Testade appen ett par gånger mest på kul och sedan tog jag bort/avinstallerade den.

Kort där efter börjar notisen eller vad den nu heter (symbolen för att man fått sms högst upp till vänster på skärmen) dyka upp i tid och otid. När man sedan slajdar ner menyn så står det att jag har två olästa sms men dom finns inte i min inkorg just för att dom inte finns egentligen.

Tröttnar på detta och tänker att om jag installerar en annan sms app i detta fall go sms eller vad den nu heter. Sagt å gjort får en ny sms app som är betydligt bättre än den som följer med telefonen i orginal men problemet med notiserna på olästa sms kvarstår.

Någon annan som haft samma problem och hittat en lösning?

Ska tilläggas att jag inte testat fabriksåterställning ännu samt att jag tror mig kunna härleda till att problemet uppstod när jag testade att skicka ett tomt sms till mig själv då jag exprimenterade lite med min nya smsa-till-mig-själv-app.

Är fabriksåterställning troligtvis den enda lösningen eller är det inte säkert att det hjälper?
Tänker om typ mitt os är skadat eller nåt sånt.

Tacksam för hjälp.
Citera
2014-03-14, 06:28
  #2
Avstängd
Kanel-Kalles avatar
Tror jag vet hur du gör.
Är den rootad?
Ta bort all data, du går till det interna minnet,
/android
/data
Sen Tar du bort resterna av programmet
Använd tex ES filutforskaren
Hoppas detta hjälper.
Bra val med GO SMS, mycket bra app.
I inställningar i go sms så kan du sen stänga av så du inte får aviseringar från andra sms program.

Tack och hej!
Citera
2014-03-14, 14:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Tror jag vet hur du gör.
Är den rootad?
Ta bort all data, du går till det interna minnet,
/android
/data
Sen Tar du bort resterna av programmet
Använd tex ES filutforskaren
Hoppas detta hjälper.
Bra val med GO SMS, mycket bra app.
I inställningar i go sms så kan du sen stänga av så du inte får aviseringar från andra sms program.

Tack och hej!

Nej den är inte rootad.
Tack för tipsen ska testa och återkommer med utfall.

Vad gäller inställningarna i go sms och att stänga av aviseringar från andra program så har jag testat och det hjälper inte. Verkar inte spela någon roll vilken sms app jag använder utan det som händer när jag byter app är att då får aviseringssymbolen en annan färg / utseende beroende på vilken app jag har då så att säga. Alternativet är ju att stänga av aviseringar helt men jag vill ju ha dom annars ser man inte när man fått sms förutom möjligen att dioden blinkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback