Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-15, 22:47
  #1
Medlem
Beställde skärm till min iphone 4s då min gamla hade spruckit.. Satte igång och skruvade isär fanskapet, ersätter skärmen, skruvar ihop och skiten startar inte.
Powerknappen ger ingen reaktion och halva skärmen är lodräta linjer + en svart fläck (som om någon satt sig på halva och tryck sönder skärmen). SÅATTEHM. Nu sitter jag har måttligt förbannad och undrar om jag ska slänga helvetet hårt som bara fan i marken eller om det går att åtgärda...

Sen fick jag en skruv över för den ville inte gänga Så det är en liten liten glipa i övre vänstra hörnet (samma sida som skärmskadan är).. Men lite aircon lär ju inte pissa ner hele mobilen?

Någon som vet?
Citera
2014-03-15, 23:04
  #2
Medlem
BNCs avatar
Skruva isär igen och kolla igenom noga så att alla sladdar sitter där de ska etc. och att du inte lyckats skada någonting på insidan. Det är väl en god början i alla fall.
Citera
2014-03-15, 23:10
  #3
Medlem
Kontrollera alla anslutningar extra noga så allt sitter som det ska. Gör därefter en omstart med skärm och hemknapp för att få den att starta och använd därefter datorn och försök få igång den. Hade samma problem fast skärmen var helt blå en gång och då löste jag det genom att göra så!
Citera
2014-03-16, 12:02
  #4
Medlem
Öppnade för att kolla så att allt satt där det skulle.. Skruvade bort metallplattan som sitter för alla anslutningar, provade att sätta dit skärmanslutningarna på nytt - försökte starta, händer ingenting.. Kopplar in den till datorn, fortfarande svart skärm, håller in hemknappen, då börjar röststyrningskärringen snacka.. SÅå uppenbarligen funkar inte skärmen alls nu... Men allting sitter i, ja förutom metallplattan som sitter över alla anslutningar..

Har även provat med metallplattan på med olika resultat - ibland svart, ibland skärm fast skadad trots helt ny...

Efter min "reparation" blev det två små skruvar över (en som ska sitta i ena övre hörnet och hålla ihop skärm med mitten"lagret" & den andra på metallplattan vid batteriet, men den ville inte gänga), sen har jag fått en liten svart avlång gummibit med en skåra längs ena långsidan. Kan det vara svaret till powerknappen? Jag har inte sett den i någon av beskrivningarna som finns på internet...

What to doooo???
__________________
Senast redigerad av lelinant 2014-03-16 kl. 13:01.
Citera
2014-03-16, 16:59
  #5
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelinant
Öppnade för att kolla så att allt satt där det skulle.. Skruvade bort metallplattan som sitter för alla anslutningar, provade att sätta dit skärmanslutningarna på nytt - försökte starta, händer ingenting.. Kopplar in den till datorn, fortfarande svart skärm, håller in hemknappen, då börjar röststyrningskärringen snacka.. SÅå uppenbarligen funkar inte skärmen alls nu... Men allting sitter i, ja förutom metallplattan som sitter över alla anslutningar..

Har även provat med metallplattan på med olika resultat - ibland svart, ibland skärm fast skadad trots helt ny...

Efter min "reparation" blev det två små skruvar över (en som ska sitta i ena övre hörnet och hålla ihop skärm med mitten"lagret" & den andra på metallplattan vid batteriet, men den ville inte gänga), sen har jag fått en liten svart avlång gummibit med en skåra längs ena långsidan. Kan det vara svaret till powerknappen? Jag har inte sett den i någon av beskrivningarna som finns på internet...

What to doooo???

Den gummibit du beskriver är den som ska sitta högst upp på moderkortet där flatkablarna från skärmen vidrör moderkortet.

Du har antagligen dragit för hårt i kablarna och därmed dragit sönder skärmkabeln.. Det är lätt hänt om man är stressad.

Om kablarna verkligen sitter ordentligt på moderkortet så har du valet att lämna in den på rep (hos ett proffs) eller köpa en ny skärm och göra ett nytt försök.
Citera
2014-03-16, 19:30
  #6
Medlem
Mjo. Fast jag drog sönder digitizerkabeln till den förra skärmen, beställde en ny och var denna gången otroligt försiktig - sengångarstyle liksom. Men jag tycker att kabeln inte "klickar" in i anslutningen som alla andra kablar gör, den åker med enkelhet av medan de andra sitter hårt och måste bändas försiktigt med plastspatel för att lossna...

Jag tänker inte lägga ett öre till på den här skiten alltså så nu är jag beredd att skruva till skruvarna inte har något spår kvar. Fick den gratis med sprucken skärm och har lagt sammanlagt 800-900 på skärmhelvetena.. Det får vara nog. Men vore ju fint om man kunde få det att fungera.......
Citera
2014-03-16, 19:52
  #7
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelinant
Mjo. Fast jag drog sönder digitizerkabeln till den förra skärmen, beställde en ny och var denna gången otroligt försiktig - sengångarstyle liksom. Men jag tycker att kabeln inte "klickar" in i anslutningen som alla andra kablar gör, den åker med enkelhet av medan de andra sitter hårt och måste bändas försiktigt med plastspatel för att lossna...

Jag tänker inte lägga ett öre till på den här skiten alltså så nu är jag beredd att skruva till skruvarna inte har något spår kvar. Fick den gratis med sprucken skärm och har lagt sammanlagt 800-900 på skärmhelvetena.. Det får vara nog. Men vore ju fint om man kunde få det att fungera.......
Har du ens testat skärmarna innan du skruvade isär den helt? Det är lätt att klämma till skärmkabeln mellan skärmen och metallen där man drar igenom den så den blir just liiite för kort. Se till att båda sladdarna verkligen är helt igenom.

Du har betalat mer för dom än vad det kostar på ett ställe jag känner till :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback