2013-01-06, 11:51
Medlem
Ngon som vet vad det r fr sjukdom Mats Olsson har?
Ekwall nmner det p sin twitter hr, lter ju som rtt allvarligt, cancer??

https://twitter.com/Ekwall/status/281296776739319808
Citera
2017-01-09, 05:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodolittle
Ngon som vet vad det r fr sjukdom Mats Olsson har?
Ekwall nmner det p sin twitter hr, lter ju som rtt allvarligt, cancer??

https://twitter.com/Ekwall/status/281296776739319808
Diabetes.
Citera
2017-01-09, 13:58
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Diabetes.
Som en fljd av verdrivna njutningar kan man antaga.

Han bor tydligen i New York nufrtiden. Blev vl fr jobbigt att bo med de
frhatliga rasistiska svenskarna som inte frstr att uppskatta hans genialitet.

Han frkommer p YouTube, i diverse inslag fr Expressen och TV4, med
mycket f visningar och nnu frre "thumbs up"
Citera
2017-01-09, 14:01
Medlem
mishimas avatar
Noterbart r att Mats Olsson Expressenkrnikr alltid r placerade allra lngst ned p www.expressen.se/sport.

Det r nog bara tidningskpare som fortfarande lser vad han skriver. Han r slut.
Citera
2017-01-09, 19:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Noterbart r att Mats Olsson Expressenkrnikr alltid r placerade allra lngst ned p www.expressen.se/sport.

Det r nog bara tidningskpare som fortfarande lser vad han skriver. Han r slut.

Jag trodde det var nnu bttre. Jag trodde att han inte lngre publicerades.
Citera
2020-04-27, 07:20
Medlem
oralzinks avatar
Jag kan inte fatta att jag lst igenom hela denna trd, varav hlften mste handlat om ifall han har semester eller r utbrnd.
Vad gr Mats Olsson nu fr tiden? Har han brjat leverera bttre texter? Har han sjunkit djupare ner i trsket? Lever han?
Citera
2020-04-27, 20:01
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Jag kan inte fatta att jag lst igenom hela denna trd, varav hlften mste handlat om ifall han har semester eller r utbrnd.
Vad gr Mats Olsson nu fr tiden? Har han brjat leverera bttre texter? Har han sjunkit djupare ner i trsket? Lever han?

Idag s kr han pdd med Ekvall,och Mats Olsson mste ha varit mycket i spriten,fr gud vad gaggig han har blivit
Citera
2020-07-05, 10:58
Medlem
I en av alla sina usla krnikor fr ett antal r sedan gav han sig pltsligt - och utan kontakt med krnikans innehll fr vrigt - p gsterna i ett sprithak han nyligen beskt i sitt New York.
Det var mnga ord frn Olssons penna vilka losers de var i utseende och upptrdande och sprk.

Undertexten - som inte Olsson begrep att lsarens skulle se - skrek ut, att hr hade en illa fyllesjuk och sjavig typ som Olsson ramlat in p haket fr en terstllare, och bemtts av blickar och kroppssprk av gster som sargade stollens sjlvknsla.

Allts avlastande och projicerande dyngskrivande p gsterna som vgat mta den Store Redaktren s.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-07-05 kl. 11:02.
Citera
2020-07-05, 12:07
Medlem
Halvalkad och diabetiker efter mnga r som journalist p Expressen. Vad r nytt under solen? Olsson blev journalist p den tiden man "drack lunch" p tidningarna och man firade upplagekningar med att kpa ut tre flak starkl och ngra vinare till personalen. Journalisterna frn 1970 och 80-talet vittnar om nr vaktmstaren hade som uppgift att ta upp order frn journalisterna och g till systemet fr att kpa ut p fredagarna. Det var gamla goda tider det.
Citera
2021-11-16, 23:30
Medlem
snillet_1s avatar
I mndags var han gst i podcasten Lundh. Det var ett till stora delar egendomligt stelt samtal tv gamla kumpaner emellan. Halvvgs in brjade jag fnissa lite och undra fr mig sjlv: r det hr verkligen den Mats Olsson som Lundh sjlv, Ekwall och alla andra gamla journalister vurmar s mycket fr, den hr trga gamla sknska gubben?

En trist intervju och Mats Olsson verkade inte ha reflekterat srskilt mycket ver nnting egentligen, kanske r han rentav lite korkad. Han mste ha haft en enorm tajming i nr han kom fram fr att bli s stor som han blev.
Senast redigerad av snillet_1 2021-11-16 kl. 23:32.
Citera
2021-11-25, 16:32
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
I mndags var han gst i podcasten Lundh. Det var ett till stora delar egendomligt stelt samtal tv gamla kumpaner emellan. Halvvgs in brjade jag fnissa lite och undra fr mig sjlv: r det hr verkligen den Mats Olsson som Lundh sjlv, Ekwall och alla andra gamla journalister vurmar s mycket fr, den hr trga gamla sknska gubben?

En trist intervju och Mats Olsson verkade inte ha reflekterat srskilt mycket ver nnting egentligen, kanske r han rentav lite korkad. Han mste ha haft en enorm tajming i nr han kom fram fr att bli s stor som han blev.
Lyssnade ocks p den podcasten och det var en lng intervju dr Olsson snllt svarade p frgorna om sin lnga karrir i journalistbranschen. Allting prglades av gamla artiklar, gamla matcher, gamla spelare. Gammalt, gammal och gammalt. Ngon slags sammanfattning av livet som pminde lite om ett begravningstal. Fick intrycket att Olsson r en skottrdd gammal man som r livrdd fr all form av kritik, ngot som han ftt i stora mngder iom att Internet slagit igenom de senaste 25 ren.

Och det fick honom tydligen att haverera i mitten p 00-talet. Mordhot och polisbevakning samt ra utskllningar via mejl fick honom att baxna. T.ex. slutade han skriva om fotboll frn Stockholm nr det blste som vrst. Och mordhot och fula utskllningar r frsts inte ok, men ngonstans fattar man varfr mnga avskyr honom. Olsson har ett verlgset stt, en nedltande attityd och ett gldande hat dem som misshagar honom, typ Sverigedemokrater.

Han berttar f att hans frlag inte vill ge ut fler av hans deckare p.g.a. att "det inte verkar vara en bra id". En omskrivning fr att han skriver skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in