Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-02, 16:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burjalarab
Inaveln var onekligen stark i demonstrationståget.
Det såg ut som att SvP koncentrerat landets byfånar, grogghaggor och socialfall i ett och samma gäng.

Det roligaste av allt under demonstrationen, var hur alla runtomkring skrattade åt hur SvParna såg ut.
Satan vad jag skrattade när den feta träskpaddan som gick längst fram med en flagga började bröla

Själv skrattade jag åt det sedvanliga haschpundande avskrädet av flask-, sten-och bajskastande rödingar med mindre värdighet än schimpanserna på Kolmården. Vi får verkligen tacka rödingarna för ett gott arbete med att avskräcka normala svenskar från att sympatisera med den hjärndöda rörelse de representerar.
2014-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Så enligt dig kan man alltså vara europé fast man är född på en helt annan kontinent och ens föräldrar och farföräldrar är födda på en helt annan kontinent än Europa?

Det var märkligt. Tror du att Pierce själv skulle ha kallat sig europé? Det tror inte jag.

Europé är i första hand en fråga om blod och ras. Pierce var rasligt och blodsligt sett en europé.

Ja, han talade mest hela tiden om "people of european heritage and ancestry". Så det var han naturligtvis mycket medveten om. Det smärtade honom djupt att han förbjöds att resa hem till sina förfäders land vilket var England.

Sluta tramsa nu.
2014-05-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Är du efterbliven? Sen när är svenskar i minoritet? Andelen utrikesfödda i Sverige 2012 var 15,4%. Det innebär att 84,6 % är svenskar. Verkligen en minoritet... Och nej det kommer inte heller att ske.
Du är i behov av en grundläggande logikkurs. Är alla som är utrikesfödda i Sverige icke-svenskar? Är alla som är födda inrikes i Sverige svenskar? Svaret på båda frågor är nej.

Svenskar kan vara på resa vart som helst i världen och föda ett svenskt barn i ett annat land. Likväl kan icke-svenskar föda barn i Sverige. Om två föräldrar har invandrat från Syrien och föder 5 barn, som sedan föder ytterligare 5 syriska barn var, är detta då svenskar vi pratar om? Nej, det är syrier. Bara för att ungarna fötts i Sverige så är de inte svenskar.
2014-05-02, 17:02
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Verkar som att det var en gemytlig eller trivsam tillställning i Jönköping..., dvs det urartade i.a.f. inte helt vilket var bra. Kanske har vi nåt som liknar demokrati i vårt land trots allt. Märkligt förhållande tycker jag dock att det är mellan vissa vänster- och Svp-tomtar, påminner om ett fotbollshuligan- eller krogslagsmål nästan varje gång.
2014-05-02, 17:12
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Du citerar en essä skriven av en jude?
Jepp. Jag skrev också att jag inte håller med honom om allt. Alla judar skriver inte bara saker som är fel/negativa.

Citat:
Nu konverterade ju denne jude först till protestantism och därefter till katolicism på dödsbädden - funkar det för dig? Kan man vara jude och bli kristen och därmed bli accepterad av t.ex. SvP? Nu var ju just den här essäskribenten USA-född, men hade han enligt dig varit välkommen i Sverige om han varit en konvertit-jude som var född i Europa? Eller i Sverige?
Svenskarnas parti vill inte förbjuda religioner. Svenskarnas parti vill att etniska/genetiska svenskar/européer bor i Sverige och Europa.
2014-05-02, 17:17
Medlem
Quwaesad177s avatar
Sofiakyrkan och Kristine Kyrka har aktivt tagit ställning för satan och är icke att betrakta som önskvärda längre, riv skiten och salta jorden.
2014-05-02, 17:23
Medlem
Paradziks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Verkar som att det var en gemytlig eller trivsam tillställning i Jönköping..., dvs det urartade i.a.f. inte helt vilket var bra. Kanske har vi nåt som liknar demokrati i vårt land trots allt. Märkligt förhållande tycker jag dock att det är mellan vissa vänster- och Svp-tomtar, påminner om ett fotbollshuligan- eller krogslagsmål nästan varje gång.

Precis som
http://www.youtube.com/watch?v=VdLJGlsjUSE

Var GAIS fel liksom, lika skyldiga.

Blir inga bråk om Svp bara får köra sin demo. Rödingsvinen kan gå på sina egna grejer i stället.
2014-05-02, 17:35
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwaesad177
Sofiakyrkan och Kristine Kyrka har aktivt tagit ställning för satan och är icke att betrakta som önskvärda längre, riv skiten och salta jorden.
Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på saken tidigare, men nu är det rätt uppenbart att alla nationalister bör lämna kyrkan omedelbart. Gå ur, eller gå med i, och försöka påverka den.

Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Öh, va? Vänster kastar bajs, glödlampor med urin i, ägg, tomat och annan mat, flaskor på gamla damer m m, och är vi försöker försvara oss och de våra, så påminner det hela om ett "fotbollshuligan- eller krogslagsmål"?
2014-05-02, 17:51
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Du är medveten om att snubben som sprang fram och slåss med största sannolikhet kommer åtalas och dömas för misshandel?

Tycker du att SvP framställer sig själva som ett seriöst och moget parti när en av deras funktionärer springer fram och misshandlar en kille som rycker till sig en flagga? Det visar väl bara att ni är minst lika våldsbejakande och ociviliserade som den extremvänstern ni gnäller så mycket om? Det fanns ju gott om poliser att anmäla stölden till. Även video.

Jag tycker snarare att SvP gör ett självmål i och med det agerandet.

Nej du har helt fel. Killen springer fram och rycker fanan, det är visserligen "bara" symboliskt men likväl, polisen agerade inte öht utan lät afaiten traska iväg. Ingripandet från funktionären var helt rätt. Man hade framstått som värdelösa pacifister om man inte ingripit. SVP har redan fått en massa (rättfärdigad) kritik för att de är för passiva i skyddandet av sina medlemmar och sympatisörer. Detta bevisar motsatsen någorlunda iaf. Helt korrekt agerat.
2014-05-02, 18:04
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på saken tidigare, men nu är det rätt uppenbart att alla nationalister bör lämna kyrkan omedelbart. Gå ur, eller gå med i, och försöka påverka den.
Jepp, jag är själv bara kulturellt protestant i min identitet som svensk.
Min faktiska tro är reinkarnation.
Och ingen del av svenska kyrkan kan ju i sig ses som Kristet på något sätt och hela organisation bör ju upplösas men dessa två kyrkor ringer ju för bövelen för ondskan!
Det är att gå för långt till och med för Helle Kleins HBT-Kyrka vilket är vad svenska kyrkan ska ses som.
Inte bara nationalister bör gå ut, alla som faktiskt ser sig som kristna ens lite grann bör gå ur snarast möjligt.
Sparar på skatten lite också vilket är ett plus .

Men som sagt, dom två kyrkorna är satans boning och bör demoleras snarast möjligt.
Senast redigerad av Quwaesad177 2014-05-02 kl. 18:07.
2014-05-02, 18:36
Medlem
Hel tillställningen med medias bevakning. Allt detta hade ett syfte. Och det syftet var att det skulle fokuseras på detta parti eller på SD. På detta sätt så behöver inte media rapportera om de verkliga problem som finns i samhället. Och det blir inte lika tydligt att S och vänstern är mer av samma sak som Alliansen varit. Och att det nästan inte finns någon kritik alls mellan de olika blocken.
Dvs ingen kritik, inga analyser, och inga beskrivningar av de stora problem som väntar oss i framtiden.
2014-05-02, 18:38
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Håll käft nu bara din fjant. Marxistoida mongolider som "inte håller med" om att jorden är rund har ingen talan i vuxna sammanhang. Lycka till med din "nationalistiska kamp", hur den nu ska gå till utan nån som helst insikt i dom finansiella och ekonomisk-politiska frågorna som är den enskilt största och viktigaste faktorn och bland annat anledningen till dom två världskrigen samt dagens skulddemokratier. Heil Hitler på dig ditt debila apskaft.

Men vad är det du inte förstår? Att folk inte håller med dig innebär inte att de saknar kunskap om ekonomi. Det är just det här som får dig att låta som en gymnasieelev; du, Nord88 och Ludwig von Mises vet bäst, och de 99 % av befolkningen som inte delar er uppfattning är idioter. När du blir äldre kommer du att inse att världen, och ekonomin, är med komplex än vad du trodde. Väl mött!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in