Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-01, 22:41
Medlem
SvartOchGuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj830131
Man blir ju nästan lite sugen på att rösta SvP när man ser dessa tappra själar vandra omringade av hat. Tyvärr är de väl extrem höger för min del då jag inte har några problem med de invandrare som sköter sig och har även en del bekanta nysvenskar som är goda vänner.
Problemet jag ser är att vi tar in för många för att klara välfärden och är för slappa med att sätta gränser. Grövre brott ska ge omedelbar utvisning och de som inte ens försöker anpassa sig till svenska samhället bör skickas tillbaka omgående. Hårt men rättvist. "Förtjäna ditt uppehälle och du skall vara välkommen.

Jag har tänkt lite samma sak, och vet flera andra som funderat på att rösta på dem i kommunvalet. Inte för att vi delar deras åsikter utan för att ge multikultipolitikerna en rejäl känga. Dessutom bryr man sig ju knappast om kommunvalet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bolters
Det jag tycker är fascinerande är att dessa tokar som förstör denna demonstrationen inte inser hur mycket de motarbetar sig själva. De kommer inte få några nya sympatisörer av detta och SvP kommer inte bli svagare; detta stärker snarare än stjälper SvP. Bara faktumet att SvP får mer uppmärksamhet än Socialdemokraterna på deras egen dag är smått otroligt.

Många av vänsterslöddrena är ju precis som fotbollshuliganer. Grupperna hetsar varandra på internet och sen får nötterna en kick av att dra i sig amfetamin och slåss... Tvivlar på att de flesta AFA/RF- typerna ens bryr sig om sin "politik". Kolla bara på stollen som åkte in 6,5 år för att knivat någon i kärrtorp. Han hade ju utfört hatbrott mot invandrare själv

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
systrar? Hur många tjejer var det av 200 nazister?

Sekten är verkar ju vara nerlusad med mobbingbarn som gärna umgås killar emellan. Grabbgäng som tycker om att kramas.

Såg endel av livesändingarna. Var förvånad av hur många tjejer och äldre som faktiskt var med i tåget. Var absolut inte enbart arga unga män^^
2014-05-01, 22:42
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
Sorgligt att snorungarna från ung vänster och RF/AFA ska göra detta till ett spektakel. Som en annan användare skrev så har man läst mera om SvP än om Socialdemokraterna på sossarnas egen dag.

Med det sagt så anser jag att faktumet att nazister demonstrerar är ett reellt problem eftersom att det är ett tecken på något värre än just en liten mini-demonstration. Gränsen mellan att öppet motarbeta sådana mörka krafter och samtidigt respektera de demokratiska värden som samhället bygger på är hårfin. Frågan är om inte motdemonstranterna lyckades passera denna gräns idag. Kanske var det värt det?

Vilka mörka krafter syftar du på?

Är det några som man verkligen blir mörkrädd av så är det ju vänstern. Hur man kan bli så djupt störd i skallen att man tror att alla människor är lika mycket värda är för mig heeeeelt otroligt.

https://www.youtube.com/watch?v=zgrwQA-qM54
2014-05-01, 22:45
Medlem
Zloths avatar
Citat:
systrar? Hur många tjejer var det av 200 nazister?

Sekten är verkar ju vara nerlusad med mobbingbarn som gärna umgås killar emellan. Grabbgäng som tycker om att kramas.

Runt 60-70 stycken var utan tvekan tjejer i 18-25 årsåldern. Sedan så var det säkert 10-15 äldre kvinnor.

Blir det syntax error nu?
2014-05-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatterian
Jag såg på tv om detta igår när de intervjuade en korvkioskägare som tyckte att de hade rätt att demonstrera.

Hur gick demonstrationen? Blev det bråk eller var det lugnt där?

Invandrare är inte så politiskt korrekta. Dom säger rakt ut vad dom tycker.

Till skillnad då från ängslig svensk medelklass som säger det som låter bra i andras öron och flyter med i strömmen.
2014-05-01, 22:47
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Invandrare är inte så politiskt korrekta. Dom säger rakt ut vad dom tycker.

Till skillnad då från ängslig svensk medelklass som säger det som låter bra i andras öron och flyter med i strömmen.

Men å andra sidan var det ju flera tusen medelklassungar och frikyrko-medelklass som vågade säga vad dom tycker.
2014-05-01, 22:48
Medlem
Tycker att dem inte borde eldat upp EU flaggan i slutet. Det är bara nysvenskar och liknande som håller på med sådan skit.
2014-05-01, 22:49
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Expo har nu släppt ett litet videoklipp där man ser de onda nazisterna misshandla en motdemonstrant:
https://www.youtube.com/watch?v=971PaEgYfy0
Äcklig snutsvin där "passa dig", ja oj vad dagens polis skyddar morgondagens hitler...
Boskap är vad antirasister är, bra med ogillar på expo video dock hoppas den får ännu mer.
Får flagga den för hatbrott och uppmuntring av våld eller nåt bara på pin kiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Han använder för mycket våld och det kommer även rättsväsendet säga.
Knappast för mycket våld där, snutarna använde övervåld dock äcklen.
Men dom ska ju skyddas oss enligt er?
Så, hur blev det med det där då?
2014-05-01, 22:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Tror du tolkar mig fel. Jag är antifascist och antinazist. För mig var det 200 mobbade killar som gick med sina flaggor som försöker leka lite lajv. Trasiga killar som söker sig till andra killar för att kramas. Har inget emot bögar. Tycker bara att det är lite gulligt att dessa "macho"-killar som hatar bögar, umgås så tajt...

Fast nu var det ju inte 200 grabbar utan bortemot hälften var kvinnor. Tyvärr dina Aftonbladetfantasier är just bara fantasier.
2014-05-01, 22:52
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Men å andra sidan var det ju flera tusen medelklassungar och frikyrko-medelklass som vågade säga vad dom tycker.
Ja, det är ganska lätt att yttra åsikter när dom delas av kapitalet, staten och media osv...
2014-05-01, 22:54
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Tror du tolkar mig fel. Jag är antifascist och antinazist. För mig var det 200 mobbade killar som gick med sina flaggor som försöker leka lite lajv. Trasiga killar som söker sig till andra killar för att kramas. Har inget emot bögar. Tycker bara att det är lite gulligt att dessa "macho"-killar som hatar bögar, umgås så tajt...
Njae, är ganska säker på att jag tolkat dig rätt.
Antifascism och antirasism är att ställa upp på kapitalets världsbild.

Så då är du lite av en homofob iallafall?
Du stödjer mobbning också?
Hånar lajv likaså?
Få in lite klassförakt så är du en fullbordad nasse.
Men vänta, det har du ju med biten om trasiga killar grattis du är en nasse.
Senast redigerad av Quwaesad177 2014-05-01 kl. 23:00.
2014-05-01, 22:55
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Du menar att säga vad makten sagt åt dem att tycka. För det krävs verkligen inget mod.
2014-05-01, 22:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Jag förstår mig inte på det här fenomenet med motdemonstranter.

I en demokrati ska alla fritt kunna föra fram sina åsikter i exempelvis demonstrationståg. Håller man motdemonstrationer med syfte att förstöra och sabotera anser jag att man är odemokrat.

Som sann demokrat måste man acceptera att det kan finnas grupper av människor som har andra åsikter och andra värderingar än de man själv har. Dessa människor måste fritt få uttrycka sina åsikter anser jag.

Därför tycker jag att det är smått bisarrt att läsa sådana här artiklar i våra dagstidningar:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle18811103.ab

Man kan jämföra det med om en politisk kolumnist på SvD eller någon på Timbro skulle fråga sina läsare om det var okej att tillåta Stefan Löfven tala på Norra Bantorget på 1 maj.

Även om det så skulle vara 100 pedofiler som ville uttrycka sin rätt att förgripa sig på småbarn så tycker jag att de skulle få demonstrera. Det är demokrati. Folk är överlag tillräckligt begåvade för att tänka själva.

Sen tror jag dessutom att modemonstranter som använder antidemokratiska metoder begår direkt kontraproduktiva handlingar. Nu är SvP toppsidesnyheter på alla tidningar, TV-kanaler osv. Hade motdemonstranterna istället valt att stanna hemma och lämnat demonstrationståget ifred hade det massmediala intresset varit obefintligt. Intresset hade istället riktat sig åt sossarnas sedvanliga 1 maj tåg. Det hade blivit en diskussion om skatter VS välfärd. Nu stal SvP merparten av showen. På Aktuellt såg man hur en medlem i SvP hade fått en flaska i huvudet varpå det hade börjat blöda kraftigt. Efter omplåstring fortsatte han i tåget. De som blir angripna får alltid sympatierna. Man kan jämföra med Ukraina, Kuwait, Vietnamn. David mot Goliat. Den lilla människan som sätter sig upp mot pöbeln. Det är så det uppfattas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in