2014-03-17, 16:17
Medlem
LVX156s avatar
Vi som r runt 35 och har vxt upp med spel som intresse minns skert Gauntlet och framfr allt Gauntlet II. Fantasy-hack 'n slash med multiplayer, dr man kunde vlja mellan fyra klasser och se hur lnga man kunde verleva. Fienderna kom i horder som aldrig tog slut och det var ett frenetiskt klickande p joysticken fr att verleva. Det var svrt, men framfr allt var det roligt.

Nu kommer det en reboot som av trailern att dma lyckas fnga det genialiska i en s enkel id. Slpps ngon gng i sommar.

https://www.youtube.com/watch?v=GNRwt2g57ho

Just ja, glmde nmna att spelet grs av Arrowhead, som gjorde Magicka...
Citera
2014-03-17, 16:31
Medlem
Mrchrists avatar
Det sg ju riktigt fett ut ju, hoppas verkligen att det kommer till konsol ocks (har ingen dator att lira p lngre) , det hade jag inte bangat p allts. Isf couch co-op hade dock varit ett mste, hade varit nice att lira med polare och ngra l :D

Har du spelat Hammerwatch frresten? Kan rekommendera det d det r lite Gauntlet och Old school aktigt, finns fr inte alltfr mycket stlar p steam.
Citera
2014-03-17, 16:36
Medlem
nollans avatar
Frst om det hr kunde komma till Android & iOS! Dr har vi rets spel in the making! Men, det r ju inte alla spel som av olika skl inte lmpar sig fr handhllna enheter, n mindre smartphones/tablets.
Citera
2014-03-17, 17:05
Moderator
^Eazs avatar
Fyfan, detta ser jag fram emot.

Gauntlet var ju helt underbart!
Citera
2014-08-30, 00:23
Medlem
dethalvabarnets avatar
Slpps 24 september lste jag p IGN och glodde p walkthrough videon. Sg vldigt roligt ut tyckte jag! dibz p wizard!
Citera
2014-09-24, 20:17
Medlem
piovs avatar
Ska kpa strax ! Vilka lirar?!
Citera
2014-09-25, 19:02
Medlem
LVX156s avatar
Ngon som har kpt det och kan frklara hur multiplayer funkar? r det ngon slags lobby dr man kan hamna tillsammans med tre slumpvalda personer?

Jag vill s grna kpa spelet, men jag har INGA gamer-vnner.
Citera
2014-09-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Ngon som har kpt det och kan frklara hur multiplayer funkar? r det ngon slags lobby dr man kan hamna tillsammans med tre slumpvalda personer?

Jag vill s grna kpa spelet, men jag har INGA gamer-vnner.

HAr inte polare som spelar spel eller vnner p Steam s var lite skeptisk att kpa spelet men det r en halft fungerande random team ingmae s du kan spela med andra, gillar spelet men svrt att f en grupp som r bra.

Kpte mitt spel fr $14 p G2A.
Citera
2014-09-30, 19:19
Medlem
dethalvabarnets avatar
Har soloat igenom spelet som elf p hard, inte pbrjat ngon insane nnu fr jag antar att dom vill att man ska grinda sig dit?

Det funkar okay att lira med randoms, lirade med 4 andra randoms p hard och vi kom igenom det mesta tills 2 quitade fr att det blev fr sent s det blev bara jag och Wizard mot den sista bossen som det gick hyfsat ltt p frsta frsket. Andra spelaren lirade ganska bra som wiz, vet inte om jag orkar nta mig in i kombona s jag har fuskat ihop ett AutoIt script fr wizard om det r ngon som r intresserad.

Gauntlet 2014 AutoIt script fr dess frmgor.
Citera
2014-09-30, 19:35
Medlem
dethalvabarnets avatar

bah provade lite. Ovanstende kod fungerar ej alltid s lita inte p den, det r ngot fel med delay och vissa send registreras inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in