Vi som r runt 35 och har vxt upp med spel som intresse minns skert Gauntlet och framfr allt Gauntlet II. Fantasy-hack 'n slash med multiplayer, dr man kunde vlja mellan fyra klasser och se hur lnga man kunde verleva. Fienderna kom i horder som aldrig tog slut och det var ett frenetiskt klickande p joysticken fr att verleva. Det var svrt, men framfr allt var det roligt.
Nu kommer det en reboot som av trailern att dma lyckas fnga det genialiska i en s enkel id. Slpps ngon gng i sommar.
Det sg ju riktigt fett ut ju, hoppas verkligen att det kommer till konsol ocks (har ingen dator att lira p lngre) , det hade jag inte bangat p allts. Isf couch co-op hade dock varit ett mste, hade varit nice att lira med polare och ngra l :D
Har du spelat Hammerwatch frresten? Kan rekommendera det d det r lite Gauntlet och Old school aktigt, finns fr inte alltfr mycket stlar p steam.
Frst om det hr kunde komma till Android & iOS! Dr har vi rets spel in the making! Men, det r ju inte alla spel som av olika skl inte lmpar sig fr handhllna enheter, n mindre smartphones/tablets.
Ngon som har kpt det och kan frklara hur multiplayer funkar? r det ngon slags lobby dr man kan hamna tillsammans med tre slumpvalda personer?
Jag vill s grna kpa spelet, men jag har INGA gamer-vnner.
HAr inte polare som spelar spel eller vnner p Steam s var lite skeptisk att kpa spelet men det r en halft fungerande random team ingmae s du kan spela med andra, gillar spelet men svrt att f en grupp som r bra.
Har soloat igenom spelet som elf p hard, inte pbrjat ngon insane nnu fr jag antar att dom vill att man ska grinda sig dit?
Det funkar okay att lira med randoms, lirade med 4 andra randoms p hard och vi kom igenom det mesta tills 2 quitade fr att det blev fr sent s det blev bara jag och Wizard mot den sista bossen som det gick hyfsat ltt p frsta frsket. Andra spelaren lirade ganska bra som wiz, vet inte om jag orkar nta mig in i kombona s jag har fuskat ihop ett AutoIt script fr wizard om det r ngon som r intresserad.
Global $running = True
;Lgger till en trd fr input till process
AutoItSetOption ( "SendAttachMode" , 1 )
;Hur lng delay mellan tiden som tangenter trycks ner
AutoItSetOption ( "SendKeyDelay" , 50 )
;Hur lnge tangenterna r nere
AutoItSetOption ( "SendKeyDownDelay" , 20 )
;Hur lnge mellan musklicken
;AutoItSetOption ( "MouseClickDelay" , 70 )
Func Combo()
StormShield()
FrostRay()
EndFunc
Func Terminate()
MsgBox(0,"Script Message","Script is no longer running")
Exit 0
EndFunc
Func Shoot()
local $success = False
;Shoot
While (not $success)
$success = MouseDown("left")
WEnd
Sleep(30)
$success = False
While (not $success)
$success = MouseUp("left")
WEnd
EndFunc
Func fire()
;Fire
send("{SPACE}")
EndFunc
Func frost()
;Frost
send("{RSHIFTDOWN}")
EndFunc
Func electric()
local $success = False
;Electricity
While (not $success)
$success = MouseDown("right")
WEnd
$success = False
Sleep(30)
While (not $success)
$success = MouseUp("right")
WEnd
EndFunc
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!