• 2
  • 3
2015-02-18, 17:45
Medlem
Herr Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Som vanligt när det kommer till att göra det man säger/klickar i på eventen så blev det fattigt med folk på fikat i Linköping. Vi var 3 st inkl Vice Ordförande som var där. Den andra personen var dessutom en polare, så var inga nya ansikten. Men genom kontinuitet lär mer folk komma framöver

Jag har suttit och funderat lite på detta, och undrar om det är brist på anledning som gör att folk inte dyker upp? Jag har sett Cannalisörfikorna dyka upp lite här var (ej ännu i kungliga hufvudstaden tyvärr), men fikorna verkar inte fylla mer funktion än s k "social gatherings", där man enbart träffar andra medlemmar och tillika legaliseringsivrare (vackert ord).
Då vi alla inte är arbetslösa narkomaner, utan har både arbete/familj/fritidsintressen, så skulle även jag ha svårt att hitta en anledning till att besöka en av dessa fikor. Jag exempelvis ser en större anledning för mig personligen att deltaga på Global Marijuana March x antal timmar bort, än att gå på en fika som anordnas i min hemstad. Diskutera cannabis med likasinnade har jag en hel vänskapskrets till.

Cannalisörsfika är en fantastisk idé, och ska absolut inte förbises. Tyvärr är nog organisationen så pass klen just nu, att man borde centralisera dessa fikor till områdena där Cannalisörerna är som starkast (Malmö tror jag just nu?), istället för att trycka in dem i var och varannan stad. Jag tror att detta ger en negativ effekt på organisationen, då det kan kännas som ett bakslag när enbart enstaka, om ens någon, dyker upp på en av dessa fikor. Entusiasmen får sig en törn ifall intresset är svagt.

Snarare ser jag att man i dagsläget bör ha social gatherings där intresset faktiskt finns. Det är mer effektivt om Malmö har ett stående bord på något lokalt hak, där det dyker upp 10-30 personer, än att Linköping, Borås, Karlstad och Kiruna gör tafatta försök till liknande uppsamlingar. Att bränna lite föreningsbidrag på att marknadsföra dessa träffar har jag inget emot, även om det inte gynnar mig.
Citera
2015-03-05, 19:20
Medlem
jamesdeans avatar
Jag kan meddela att Cannalisörerna äntligen fått ett bankkonto.

#420röster kommer när som helst, hemsidan är färdigdesignad. Om jag inte har fel för mig så står fel namn som ägare av sidan, när Cannalisörerna hörde av sig för att ändra namnet så fick de beskedet att det tar 5-7 arbetsdagar (från och med måndag). Detta trots att det i praktiken skulle ta kundservice typ 10 sekunder att gå in och ändra namnet. Det är i princip bara en "godkänn"-knapp som ska tryckas, men de säger det tar 5-7 arbetsdagar... Iallafall så nu väntar Cannalisörerna bara på att kundservice ska fixa det där med namnet, sen lanseras förhoppningsvis sidan om inte något annat går fel.
Citera
2015-03-05, 19:28
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag kan meddela att Cannalisörerna äntligen fått ett bankkonto.

#420röster kommer när som helst, hemsidan är färdigdesignad. Om jag inte har fel för mig så står fel namn som ägare av sidan, när Cannalisörerna hörde av sig för att ändra namnet så fick de beskedet att det tar 5-7 arbetsdagar (från och med måndag). Detta trots att det i praktiken skulle ta kundservice typ 10 sekunder att gå in och ändra namnet. Det är i princip bara en "godkänn"-knapp som ska tryckas, men de säger det tar 5-7 arbetsdagar... Iallafall så nu väntar Cannalisörerna bara på att kundservice ska fixa det där med namnet, sen lanseras förhoppningsvis sidan om inte något annat går fel.

Låter kanon!
Citera
2015-04-20, 17:42
Medlem
jamesdeans avatar
420 Röster är nu "smyglanserad" lagom till 4/20 - https://www.420roster.se/

Ungefär tusen saker har fått fel under skapandet av den här sidan, så vi vill därför vara lite försiktiga och låta folk testa den i någon dag för att kolla så allting funkar till 100% innan vi slår på stora trumman och skickar ut pressmedelanden osv och gör en "stor grej" av lanseringen. Men vi har testat att skicka in bidrag och allting verkar fungera iaf
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in