2014-03-20, 22:01
Medlem
Jag funderar på att skaffa en billig surfplatta som jag kan surfa på istället för att surfa på datorn. Min fråga är om det finns hemsidor som endast kan visas på en dator men inte på platta och hur vanliga är dessa hemsidor? Tänker mest på hemsidor med avancerad innehåll som film eller interaktiva flash spel. De mest kända filmsidorna som youtube och svtplay antar jag har stöd för platta men hur är det med andra mindre kända hemsidor?

Plattan jag tänker på är typ den här eller liknande: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2384085

Eftersom surfplattor är uppbyggd med annorlunda hård- och mjukvara än en riktig dator innebär det att hemsidor måste vara skriven specifik för att kunna visas på en surfplatta?
Citera
2014-03-20, 22:11
Medlem
Med tanke på att surfplattan har android så klarar den lika mycket som en dyr platta gör. Om du råkar ha en mobil eller surfplatta med Android så skulle du ju kunna testa på den.

Jag har själv inte märkt någon sida som inte fungerar på mobil. Däremot är det kanske något krångligare än en dator.
Citera
2014-03-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Med tanke på att surfplattan har android så klarar den lika mycket som en dyr platta gör. Om du råkar ha en mobil eller surfplatta med Android så skulle du ju kunna testa på den.

Jag har själv inte märkt någon sida som inte fungerar på mobil. Däremot är det kanske något krångligare än en dator.

Jag har bara en gammal mobil xperia mini pro med Android 2.1 och den funkar knappt att surfa på några hemsidor numera. Förr kunde jag kolla på youtube och aftonbladets TV med den. Numera kan jag inte hitta en enda hemsida som visar film som funkar. Försöker jag komma åt aftonbladets TV så få jag meddelandet att jag måste ladda ner en app och den appen kräver minst android 3 eller liknande

Klara en modern platta med android 4 t.e.x denna hemsida med flash spel? http://armorgames.com/play/5716/hetherdale
Citera
2014-03-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag har bara en gammal mobil xperia mini pro med Android 2.1 och den funkar knappt att surfa på några hemsidor numera. Förr kunde jag kolla på youtube och aftonbladets TV med den. Numera kan jag inte hitta en enda hemsida som visar film som funkar. Försöker jag komma åt aftonbladets TV så få jag meddelandet att jag måste ladda ner en app och den appen kräver minst android 3 eller liknande

Klara en modern platta med android 4 t.e.x denna hemsida med flash spel? http://armorgames.com/play/5716/hetherdale

Testade spelet du länkade på min mobil med Android 4.3 och det gick inge vidare. Sen är ju oftast liknande spel beroende av fysiska knappar.

Aftonbladet och Youtube borde fungera bra dock.
Citera
2014-03-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Testade spelet du länkade på min mobil med Android 4.3 och det gick inge vidare. Sen är ju oftast liknande spel beroende av fysiska knappar.

Aj då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in