Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
2014-03-21, 21:22
Medlem
Tja,

Detta var första gången jag testade psilocybin. Innan så har jag använt cannabis ett flertal gånger och var lite sugen på en psykadelisk upplevelse.

Efter en våt kväll på en nattklubb här i Malmö så var det dags att prova på svamp med två kompisar. Vi var alla tre väldigt berusade och tvekade lite om vi verkligen borde köra svamp i detta tillstånd, men bestämde oss hursom att köra.

Första halvtimmen ligger vi och kollar på tv förväntansfulla. Vi skämtar då och då att "nu slår det in" men konstanterar att det är placebo. Helt plötsligt börjar saker på tv se tecknade ut och väldigt kantiga. Jag ser stjärnor i rummet och bryter ut i ett skrattanfall, vill dokumentera och jag börjar filma när ruset nu drar igång. Relativt snabbt blir jag illamående och går in på toan och spyr, upplever att spyan är som ett lila vattenfall som forsar ner i toan, något riktigt äckligt ter sig rätt så "vackert". Tiden går och jag märker att tidsuppfattningen är väldigt skev, jag har ingen direkt uppfattning men timmarna går och jag och mina polare går runt i hennes lägenhet och flummar. Det som händer nu är att jag upplever det hela som mer av ett "dissociativt rus", jag försvinner liksom lite in i mig själv och synupplevelserna ter sig som "sekundära", känner mer att det mentala jaget kopplas bort från kroppen.

Mitt tankesätt blir annorlunda och jag vet inte om det är rädsla men jag försöker foka på saker i verkligheten och min hållhake på det hela blir att försöka filma hela tiden. Hela upplevelsen är väldigt överväldigande och jag kan knappt prata, det är liksom för ansträngande. Istället gör jag konstiga ljud (som en person med cerebral pares typ), jag märker att det blir väldigt svårt att göra saker som vi tänkte göra innan. Vi skulle t.ex. över till min andra kompis lägenhet som var i samma hus men vi kommer aldrig till skott!

Så fort jag ska påpeka att vi ska glida över nu så får jag bara konstiga ljud ifrån mig och det slutar med att vi stannar i lägenheten. Att filma blir en ansträngning men jag lyckas ändå hålla mig kvar vid denna "hållhake i verkligheten". Efter fem timmar börjar ruset lägga sig och vi konstaterar att vi har ingen som helst aning hur länge vi har hållit på, det blir en suddig gräns mellan vad jag har tänkt och vad jag faktiskt har gjort dessutom!

Jag märker även att extrem eufori blandats med momentan skräck som varar i sekunder. Coola synupplevelser inkluderar att jag såg mina vänners ansikten med fyra ögon, tv-programen såg tecknade ut och färger ändrades. Utomhus så blev lyktstolpar som spaghetti och böjdes.

Sammanfattningsvis så njöt jag väl inte fullt ut (kanske var rädd?), skulle inte vilja kalla det en sndtripp men den var inte alls toppen. Kanske borde köra i ett nyktert tillstånd nästa gång? Ställer mig tveksam till om jag verkligen vill testa igen!

Tack för mig
Citera
2014-03-21, 21:35
Medlem
ni skippade set och setting helt och hållet va?

med alkohol också så skulle det kunna bli en snedtripp
Citera
2014-03-21, 23:15
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroles
ni skippade set och setting helt och hållet va?
Man kan inte "skippa set och setting"... Möjligtvis om man är död dock.

Painray, självfallet ska man inte vara starkt påverkad av alkohol när man startar en tripp. En öl, ett glas vin eller liknande mängd är lugnt om man känner för det. Om du ska trippa igen, planera det hela bättre och fundera över vad du vill ha ut av upplevelsen.
Citera
2014-03-22, 00:49
Medlem
anonanonns avatar
Hur kommer det sig att allt upplevs som lila på svamp?

Men som föregående talare har påpekat, pröva igen någon gång då du är nykter och har koll på din set & setting. Att förbereda sig psykiskt och fysiskt om du känner för det skadar verkligen inte det heller
Citera
2014-03-22, 09:22
Medlem
weedrapportens avatar
Verkar gått hyfsat okej trots lite bristande förberedelser. Imo var lite mer strikta med set och setting nästa gång ni ska testa. Här är lite råd inför nästa tripp:
(FB) Första gången svamp: Detaljerad tidsrapportering för er som funderar på att testa!

Ses i rymden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in