2014-05-18, 16:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
Och så var det det där med länkposter.

//mod.
Citera
2014-05-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej, så funkar det inte riktigt. Det här är ett diskussionsforum där man diskuterar, det är inte en anslagstavla för information. Och jag kommer självklart inte hålla tyst bara för att du tycker det.

Jag efterlyser helt enkelt ett förtydligande hur det påstådda faktumet att de sökt med en defekt utrustning på något sätt försvagar den officiella teorin - eller stärker en alternativ förklaring. Att slänga ut korta fakta utan att utveckla det till ett resonemang känns lite platt.

Så hur kan en trasig sökutrustning ge stöd för en alternativ förklaring?

Man kan väl se det så att dom mörkar något och istället säger utrustningen var trasig ,en mölighet.
Citera
2014-05-19, 13:01
Medlem
Mycket pinsamt. Planet kan vara nedskjutet av USAs miltitär. Klantskallar

källa: Independent
Citera
2014-05-19, 14:38
Medlem
Svaren på mh370s försvinnande kan finnas inom det grönmarkerade fältet på denna karta:

http://speedy.sh/krxgr/Possible-Crash-Area.kmz
Citera
2014-05-19, 17:31
Medlem
Nu har oberoende experter kommit fram till att dom troligen sökt efter MH370 på fel ställe. Tydligen är analysen av Inmarsats satelliternas signaler felaktig. källa: The Atlantic

Kanske kan felberäkningen förklara varför dom inte hittat tillstymmelse till vrakdelar?

Verkar som någon tänkte med bruna ögat:

"It’s possible these outside experts have still erred or missed some crucial detail in their attempts to understand the Inmarsat analysis. But that just means that Inmarsat’s analysis, as it has been presented, remains deeply confusing, or perhaps deeply confused. And there are other reasons to believe that Inmarsat’s analysis is not just unclear but mistaken.

Either Inmarsat’s analysis doesn’t totally make sense, or it’s flat-out wrong.
"

Tydligen har dom strulat till både det faktum att satelliten har förflyttat sej mellan mätningarna och rört till det med dopplereffekten av signalerna. Beräkningarna i förhållande till datan verkar underliga eller direkt fel. Den presenterade Inmarsat-datan är också ofullständig.

Till slut vet ingen varken ut eller in.
Citera
2014-05-19, 19:37
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej, så funkar det inte riktigt. Det här är ett diskussionsforum där man diskuterar, det är inte en anslagstavla för information. Och jag kommer självklart inte hålla tyst bara för att du tycker det.

Jag efterlyser helt enkelt ett förtydligande hur det påstådda faktumet att de sökt med en defekt utrustning på något sätt försvagar den officiella teorin - eller stärker en alternativ förklaring. Att slänga ut korta fakta utan att utveckla det till ett resonemang känns lite platt.

Så hur kan en trasig sökutrustning ge stöd för en alternativ förklaring?

De har fortfarande inte lokaliserat flygplanskroppen eller ens delar av den, ännu mindre fastställt vad som faktiskt har hänt. Man grundar sin teori på professionella antaganden i första hand.

Jag tycker åtminstone det försvagar den officiella teorin, en aning i alla fall. De ändrar sökningsarbetet hela tiden just för att de inte har en aning hur de ska hitta planet. Varför undrar du? Därför att de fortfarande inte vet vad som har hänt planet.

Alternativet är att de vet vad som hänt men helt enkelt mörklägger det.
Varför kan man undra..
Senast redigerad av -DaRude- 2014-05-19 kl. 19:41.
Citera
2014-05-20, 12:06
Medlem
Ping-signalen från planets svarta låda kanske inte finns?

I alla fall vill myndigheterna inte släppa på ljudinspelningen av pingsignalen av hänsyn till den svarta lådans personliga integritet.

Men säkra är dom, myndigheterna.

"The search co-ordination agency headed by Air Chief Marshal Angus Houston says there is now doubt over whether the pings recorded by search vessels are from the black box of the missing MH370 aircraft"

Inget tvivel.
Citera
2014-05-20, 12:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borick
Ping-signalen från planets svarta låda kanske inte finns?

I alla fall vill myndigheterna inte släppa på ljudinspelningen av pingsignalen av hänsyn till den svarta lådans personliga integritet.

Men säkra är dom, myndigheterna.

"The search co-ordination agency headed by Air Chief Marshal Angus Houston says there is now doubt over whether the pings recorded by search vessels are from the black box of the missing MH370 aircraft"

Inget tvivel.
Förstod du verkligen texten? Verkar som om du blandat ihop "now" med "no"....
Det står alltså att det nu finns tvivel inte att det finns inga tvivel
Citera
2014-05-28, 08:59
Medlem
Nu har (som jag uppfattar jag det...) den Malaysiska regeringen släppt (redigerat och kommenterat) "rådata" från ACARS-signaleringen som har legat till grund för beräkningar om vart planet hamnade...
http://msnbcmedia.msn.com/i/MSNBC/Se...MH370-Data.pdf
http://www.inmarsat.com/news/malaysi...tails-uk-aaib/

Skall bli intressant att se om det kommer fram alternativa beräkningar på dessa data som ger andra flygvägar....

/T
Citera
2014-05-28, 20:35
Medlem
jag har inte läst igenom denna tråd men klart är att jag har hört en massa olika teorier om vad som kan ha hänt planet.

eftersom inte en enda hårdvarubit från planet har hittats så börjar jag allt mer tro på teorin om att planet har skjutits ner av misstag. de inblandade försöker först givetvis vilseleda alla genom att hitta på olika teorier om händelseförlopp för att sen försöka tysta ner allt.
Citera
2014-05-28, 21:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housepussy
jag har inte läst igenom denna tråd men klart är att jag har hört en massa olika teorier om vad som kan ha hänt planet.

eftersom inte en enda hårdvarubit från planet har hittats så börjar jag allt mer tro på teorin om att planet har skjutits ner av misstag. de inblandade försöker först givetvis vilseleda alla genom att hitta på olika teorier om händelseförlopp för att sen försöka tysta ner allt.

Du vet väl att området som sökts av är större än västeuropa? Kanske inte helt lätt att hitta delar av et flygplan i ett så stort område, eller vad tror du själv?
Sen kan jag iofs tycka att det är jävligt märkligt att svarta lådor anno 2014 inte har bättre sändarstyrka än vad de de facto verkar ha...
Citera
2014-05-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du vet väl att området som sökts av är större än västeuropa? Kanske inte helt lätt att hitta delar av et flygplan i ett så stort område, eller vad tror du själv?
Sen kan jag iofs tycka att det är jävligt märkligt att svarta lådor anno 2014 inte har bättre sändarstyrka än vad de de facto verkar ha...

om mh370 utan tillstånd hade inkräktat ett främmande lands luftrum så borde väl landets militärradar ha snappat upp mh370? ryska bombplan övade ju angrepp mot sverige och ett flertal radarstationer i östersjön snappade upp de ryska bombplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in