Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2014-03-25, 16:12
Medlem
Termosins avatar
Substanser: Metamina (Dexamfetaminsulfat 5mg)

Tidigare erfarenheter:
Cannabis, alkohol, "gatu-tjack" vid ett par tillfllen, lustgas

lder: 20
Lngd: 180
Vikt: 85kg

Frord
Har under en tid skt ngot att hja koncentrationen infr tentor, plugg och lptrning med, dock inte sker p om sistnmnda r s bra med detta.
"Researchen" har lett till just metamina pga rekommendationer samt mindre fysiska biverkningar.
Har tidigare testar cannabis samt rkt och druckit som vilken annan person som helst. ven gatu-tjack vid f tidigare tillfllen, dock inte full koll p vad de innehll samt kombinerades med alkohol.

Hittade ingen tidigare rapport p detta s frhoppningsvis kan de var lite hjlpfullt fr ngra.

Frlopp:

Rejl frukost samt upplgg fr dagens studerande vid 09.00, intag av 10mg oralt, 2tabletter. Skriber kontinuerligt fr att kunna faststlla effekterna som bst.

09.30, ,brjar grundlggande lsning av dagens omrde och invntar reaktion. Vldigt trtt pga dlig smn.

10.30, ingen strre skillnad, aningen mer vaken och alert, kan lika grna vara kaffet som verkar. Intar lika mycket till.

11.00, Fokusen p texten kar samt behllande av information. Tempot fr sidor samt rknande kar. Mrkbar effekt men nnu inget "medicinskt mirakel".

11.30, inga som helst spr kvar av trttheten efter enbart 1 kopp med kaffe. Verkar lovande hittills.

12.00, knslan brjar nstan avta lite, iaf inte lika mrkbar som tidigare. Tar 20 mg, tabletter till uppdelat p ca 15min fre samt efter 12. Den planerade maximala dosen fr mig.

12.30, nu har de brjat hnda grejer kan ja lova.

13.00, rivit igenom hela dagens planerade omrde och fortstter p morgondagens, ven gtt tillbaka fr att kontroller tidigare info. Hittar inga fel s det verkar inte pverka frmgan att lsa problem uppgifter och annat tnkbart. Effekten brjar tillta rejlt och brjar nstan likna ett rus men mer energi samt kade "sinnen". Tar en cigg och en kopp kaffe. Bda smakar bttre n vanligt och jag knner hur energinivn stigit mrkbart. Knner mig smtt euforisk.

14.00, den euforiska knslan har lagt sig och ersattes av en knsla av vldigt mycket verskottsenergi, fr ta och tgrda det fr att kunna sitta stil igen. Varit ute p en intensivare lprunda fr att gra av med den extra energin, stter mig fr att plugga terigen. terhmtningen frn rundan var mycket snabb samt att ja kunde hlla hgre tempo under lngre tid n vanligt. Mrkbara muskeltdragningar efter att ha suttit still en stund och ett par koppar kaffe. Peaken p verkningen p sdan dos(?), koncentrationen r dock mindre d hjrnan domnade av lit smtt och mrker att ja kan "frsvinna" in i texten och beta av den utan att stras av te.x FB eller sms. Inte lika responsiv till musiken eller allt p gatan utanfr. "Note to self" att ta en lgre dos fr att undvika denna fas under intensivt pluggande d det gr lngsammare n tidigare. Kommer p mig sjlv med att ventilera intensivare n vanligt, ven innan lpningen.

14.30, fick ett infall att ta ytterligare en dos efter att musklerna inte lngre drar ihop sig men str ver. Vill kunna sova under natten. Effekten ligger nu en behaglig niv. Hgre puls n vanligt och betydligt hgre effektivitet n vanligt. Sprade dock frn pluggandet en stund och stdade samt diskade lite snabbt. Effekten brjar avta lite.

15.00, har en nstan lite rolig knsla i kroppen, mest mrkbart i ben samt armar. Tog en cigg utan strre knsla frn nikotinet, smakade dremot vldigt gott. Druckit en del vatten och tit ett par frukter fr att, frhoppningsvis, kunna minska evt avtndning s smningom. Tagit ytterligare en kopp kaffe, funderar p ifall detta evt kan ha frstrkt effekten p mig. Inga frstorade pupiller under dagen d jag kollat med jmna mellanrum fr att kunna observera evt bi-verkningar.
Brukar normalt ta lunch vid denna tidpunkt men har ingen hungerknsla alls.

15.30, effekten har mrkbart brjat avta. Fortfarande hgre koncentration och "tempo" n vanligt. All form av mindre eufori har frsvunnit och istllet ersatts av en knsla v beltenhet med mig sjlv. Andas nu i en normalt takt samt att pulsen har tergtt till en normal niv. Slutat plugga fr dagen d jag ftt nstan tre dagars arbete gjort under frmiddagen, blir till att kontrollera allt under morgondagen.
Fortfarande vldigt mycket energi och hg "respons" mot det mesta. Fokusen skiftar dock mellan olika saker och multitasking r det nya tillvgagngssttet.
Effekten har suttit i mycket lngre n vad jag trodde att den skulle gra.

Slutord och reflektioner

Var som mest intensivt mellan 12-14.30 samt slutar skriva vid 15.30 punkten, d kroppen brjar g tillbaka mot "vanligt" lge. Ingen knsla av eufori eller annorlunda sinnesstmning utver det vanliga.
Knner fortfarande ingen hunger alls trots att ja varit vldigt aktiv under dagen, har dremot druckit stora mngder vatten vilket smakade "skarpare" n vanligt.

Nedgngen kom relativt snabbt och ofrvntat efter en lite mer "intensiv period" d effekten nstan verkade g tillbaka en bit mot peaken. Knner dock inte utav ngon som helst slhet, kanske kommer d de enbart gtt en halvtimme sen de brjade avta ordentligt.

Allt som allt r jag vldigt njd med metaminan d jag ftt mycket mer gjort n vanligt och slapp fysiska bi-verkningar som verdriven svettning och liknande. Det enda jag knde av var att musklerna i armar samt hnder drog ihop sig en del nr det peakade, var lite av en rolig knsla. Frsvann dock snabbt och innebar inga problem.

Knde mig under tiden vldigt mycket mer ppen socialt och hll under mycket av tiden igng chattar och samtal med ett flertal personer samtidigt som jag gjorde annat utan strre problem. Detta utgjorde dremot inget problem med fokuserandet d samtalen flt p snabbt och fingrarna rrde sig betydligt snabbare p tangenterna

Fr pluggandets del skulle ja tro att, fr min del, en dos p ca 30mg utspritt p 2-3h skulle vara betydligt mer effektivt fr att undslippa fasen runt 13.30-14 som bar med sig mindre effektivt pluggande, ven om de var vldigt sknt.
Frstr nu varfr detta, samt liknande preparat, r spass eftertraktat av studerande fr att kunna plugga rejlt infr tentorna.
Knde mig under hela tiden vldigt alert, vaken samt nrvarande till 110% nstan hela tiden.

Ska uppdatera imorgon om hur det gick att sova d jag antar att effekten nnu inte r helt ur kroppen nnu nr ja skriver den sista biten av inlgget, dock ett antal timmar kvar innan dess.
Att skriva rapporten under pverkan var inte det bsta alternativet d jag pumpade ut s mycket text som mjligt vilket ledde till stavfel och liknande som jag fixat nu i efterhand.

Summa summarum s r jag mycket njd med detta. Blir till att leta fram en "perfekt" dosering fr att de ska ligga p en "skn" niv under hela dagen. Inga allvarliga bieffekter.vertrffade mina frvntningar ganska rejlt d jag gick in med attityden att "Lter fr bra fr att vara sant, satans hummbugg", sllan varit glad ver att ha haft fel men nu s.Fortfarande inget mirakel men de r en stor hjlp p traven, lite doping fr hjrnan s att sga. Rekommenderar metaminan varmt ven om den inte r speciellt billig att f tag i men "smakar det s kostar det".

Min frsta rapport, s hata inte alltfr mycket. Hoppas den var informativ och ngotsnr intressant och lrorik lsning.
Senast redigerad av Termosin 2014-03-25 kl. 16:28. Anledning: Ytterligare stavfel hittade...
Citera
2014-03-28, 15:02
Medlem
Dum att dricka kaffe nr man tar metamina. Pfrestar bara hjrtat en massa och kar bieffekterna och avtndningen i min erfarenhet.
Citera
2014-04-01, 17:42
Medlem
Dex-amfetamin r nog det farligaste man kan ta (ur beronde synvinkel) om man som du sker vardags doping och inte jagar rus. Just fr att den r s "ren" i sin uppiggande och fokusgivande effekt och inte allls lika stissig och berusande som andra stimulanter. Glm aldrig att det r starka droger ven om du inte knner dig "hg". D jag lider av kronisk trtthet(symtom av narkolepsi) har jag lnge ftt stimulanter utskrivna och det r ltt att det brjar erstta morgon kaffet bara fr att vakna till p morgonen om man inte tar tolerans pauser i mellant.

Nog med moralpredikan och lite ontopic om rapporten:
Grymt skrivet, du lyckas med att ha ett underhllande och sknt skriftsprk som ger en bra historia OCH en genomgnde och bra beskrivning av ruset. Uppfyller precis dom krav en rusrapport br innehlla imo.
5/5 burkar statsknark.
Citera
2014-04-01, 19:19
Medlem
Termosins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Climbfolife
Dum att dricka kaffe nr man tar metamina. Pfrestar bara hjrtat en massa och kar bieffekterna och avtndningen i min erfarenhet.
Jo, insg det. Var mest av ren vana att ha kaffe nra till hands.

Citat:
Ursprungligen postat av meanberry
Dex-amfetamin r nog det farligaste man kan ta (ur beronde synvinkel) om man som du sker vardags doping och inte jagar rus. Just fr att den r s "ren" i sin uppiggande och fokusgivande effekt och inte allls lika stissig och berusande som andra stimulanter. Glm aldrig att det r starka droger ven om du inte knner dig "hg". D jag lider av kronisk trtthet(symtom av narkolepsi) har jag lnge ftt stimulanter utskrivna och det r ltt att det brjar erstta morgon kaffet bara fr att vakna till p morgonen om man inte tar tolerans pauser i mellant.

Nog med moralpredikan och lite ontopic om rapporten:
Grymt skrivet, du lyckas med att ha ett underhllande och sknt skriftsprk som ger en bra historia OCH en genomgnde och bra beskrivning av ruset. Uppfyller precis dom krav en rusrapport br innehlla imo.
5/5 burkar statsknark.

Frstr vad du menar nu med facit i hand. Mrkte att min beskrivning av hur, jag personligen, kommer att anvnda mig av det. Frmst under tunga tentaperioder, allts inte varje dag. Lite stor risk att ta.
Tack for kommentarerna, hoppas kunna gra ngot liknande vid senare tillflle d rapporten i sig var ganska underhllande att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in