Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-11, 19:07
  #1321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Här finns en redogörelse från en anställd på Sheraton:

(FB) Zigenare avvisad från frukostserveringen på Hotell Sheraton i Stockholm

Nej, det är en länk till en blogg där bloggaren påstår att personal på Sheraton har sagt det ena eller det andra utan någon källhänvisning.

Vem som helst kan påstå vad som helst, som personer gör i denna tråd, utan att det för den del är korrekt eller ens sant. Det blir inte mer sant för att det påstås att någon sagt något i en blogg.

Så din länk går inte heller den till någon källa.
Citera
2015-10-11, 19:08
  #1322
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Ja, men i ditt fall verkar det vara ett val du gör. Hur många gånger har du blivit tillsagd att du inte får äta i restaurangen och blivit utmotad till lobbyn?
Aldrig & det har ju inte hänt i det här fallet heller. Kärringen säger ju själv att hon tog en kopp kaffe i lobbyn. Det enda som pekar på att någon diskriminering har ägt rum är ett påstående från en zigenare med en historik av att anmäla i tid & otid, för att få skadestånd. Det är så här zigenare fungerar. Det finns inga som helst oberoende vittnen till att detta har hänt. Det är självklart påhittat för att skapa lite extra sympati på den aktuella parasitkonferensen, samt givetvis att få lite skadestånd.

I en rättegång hade hon inte haft en chans med den här påhittade rövarhistorian.

Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Eller också gör man det. Vad har du för koppling till beslutsfattande av det här slaget i näringslivet? Hur många ledningsgrupper eller styrelser sitter du i i multinationella företag? Eftersom du är så frikostig med information om hur man resonerar i dessa grupper får man anta att du har någon typ av erfarenhet.
Jag sitter i några styrelser ja. Om det ens finns den minsta risk att man skulle reta upp några stora kunder så förlikar man givetvis. Det utbetalade beloppet i denna förlikning är mycket mindre än vad det aktuella hotellet drar in dagligen på statligt betalda övernattningar. Att i det läget börja jiddra med en annan gren av staten, DO, är bara idiotiskt. Syftet med affärsverksamheten är att tjäna pengar, inte att få "rätt" i varje enskilt ärende. Det handlar om vinstmaximering, både för hotellet & för zigenaren.

Vad har du förresten själv för källa på att diskriminering verkligen har ägt rum? Förutom att den aktuella bedragaren själv har påstått det.
Citera
2015-10-11, 19:24
  #1323
Medlem
Vem äger/driver Sheraton? Hotellet bär på en historia och gör så än dag. Fnasken finns kvar (såklart så de utländska gästerna kan om de så vill få service). Kanske en närmare titt på hotellet skulle behövas, och då inte av msm?
Citera
2015-10-11, 21:09
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aldrig & det har ju inte hänt i det här fallet heller. Kärringen säger ju själv att hon tog en kopp kaffe i lobbyn. Det enda som pekar på att någon diskriminering har ägt rum är ett påstående från en zigenare med en historik av att anmäla i tid & otid, för att få skadestånd. Det är så här zigenare fungerar. Det finns inga som helst oberoende vittnen till att detta har hänt. Det är självklart påhittat för att skapa lite extra sympati på den aktuella parasitkonferensen, samt givetvis att få lite skadestånd.

I en rättegång hade hon inte haft en chans med den här påhittade rövarhistorian.

Så det enda du har är din egen åsikt att denna historia är påhittad? Eftersom det tydligen finns film som visar att hon blev eskorterad ut så hade hon nog haft en god chans i en rättegång.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18612632.ab
"Enligt henne ska Thomas Johansson hänvisat till att de inte har kameraövervakning i frukostmatsalen och därför inte vet säkert vad som hänt. Men av den film som finns från lobbyn går det tydligt att se att Diana Nyman förvisades dit för att dricka kaffe."

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag sitter i några styrelser ja. Om det ens finns den minsta risk att man skulle reta upp några stora kunder så förlikar man givetvis. Det utbetalade beloppet i denna förlikning är mycket mindre än vad det aktuella hotellet drar in dagligen på statligt betalda övernattningar. Att i det läget börja jiddra med en annan gren av staten, DO, är bara idiotiskt. Syftet med affärsverksamheten är att tjäna pengar, inte att få "rätt" i varje enskilt ärende. Det handlar om vinstmaximering, både för hotellet & för zigenaren.

Jag sitter också i "några styrelser" men min fråga var om du satt i styrelser av den storleksordning det handlar om här. Det finns lite drygt 390.000 aktiebolag i Sverige enligt SCB och alla måste enligt lag ha en styrelse men endast ett fåtal är lika stora och har samma internationella kopplingar som Sheraton Stockholm.

Enligt Sheratons Stockholms senaste årsredovisning (se länk nedan) så har dom ett genomsnittligt rörelseresultat på 72.228:- per dag. Hotellrum står för 72,8% av verksamheten så det innebär att man kan extrapolera att hotellrummen genererar en vinst på 52.558:- per dag. Inte ens om ALLA rum hyrs av det offentliga så stämmer ditt påstående.

http://www.hitta.se/sheraton+stockho...k?vad=sheraton

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad har du förresten själv för källa på att diskriminering verkligen har ägt rum? Förutom att den aktuella bedragaren själv har påstått det.

T.ex. stämningsansökan: http://www.do.se/globalassets/diskri...m-20141725.pdf
Eller ursäkten från Sheraton: http://www.hotellorestaurang.se/2014...v-pa-facebook/

Sheraton har ALDRIG hävdat att det skildrade händelseförloppet inte inträffade.
Citera
2015-10-11, 21:27
  #1325
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Så det enda du har är din egen åsikt att denna historia är påhittad? Eftersom det tydligen finns film som visar att hon blev eskorterad ut så hade hon nog haft en god chans i en rättegång.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18612632.ab
"Enligt henne ska Thomas Johansson hänvisat till att de inte har kameraövervakning i frukostmatsalen och därför inte vet säkert vad som hänt. Men av den film som finns från lobbyn går det tydligt att se att Diana Nyman förvisades dit för att dricka kaffe."



Jag sitter också i "några styrelser" men min fråga var om du satt i styrelser av den storleksordning det handlar om här. Det finns lite drygt 390.000 aktiebolag i Sverige enligt SCB och alla måste enligt lag ha en styrelse men endast ett fåtal är lika stora och har samma internationella kopplingar som Sheraton Stockholm.

Enligt Sheratons Stockholms senaste årsredovisning (se länk nedan) så har dom ett genomsnittligt rörelseresultat på 72.228:- per dag. Hotellrum står för 72,8% av verksamheten så det innebär att man kan extrapolera att hotellrummen genererar en vinst på 52.558:- per dag. Inte ens om ALLA rum hyrs av det offentliga så stämmer ditt påstående.

http://www.hitta.se/sheraton+stockho...k?vad=sheraton



T.ex. stämningsansökan: http://www.do.se/globalassets/diskri...m-20141725.pdf
Eller ursäkten från Sheraton: http://www.hotellorestaurang.se/2014...v-pa-facebook/

Sheraton har ALDRIG hävdat att det skildrade händelseförloppet inte inträffade.
Har du några bevis för att diskriminering ägt rum?
Citera
2015-10-11, 21:54
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Romsk talare fick inte äta frukost utan blev avisad från stället trots att person bevisade att vederbörande är boende på hotellet. Den betalande är staten.

Där eliten håller till :]


http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle18607622.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du några bevis för att diskriminering ägt rum?

Som du ser av trådstarten handlar tråden om att diskriminering har ägt rum. Det är du, och några andra brunskjortor, som hävdar att det aldrig har hänt. I normal diskurs faller det alltså på dig att visa att TS, och jag, har fel.

Lycka till.
Citera
2015-10-11, 22:05
  #1327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Som du ser av trådstarten handlar tråden om att diskriminering har ägt rum. Det är du, och några andra brunskjortor, som hävdar att det aldrig har hänt. I normal diskurs faller det alltså på dig att visa att TS, och jag, har fel.

Lycka till.

I normal diskurs numera, så åligger det dig att påvisa att du har rätt? Annars är allt och alla påståenden som påvisar motsatsen korrekta! MVH./ Stasi-pöbeln
Citera
2015-10-11, 22:32
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
I normal diskurs numera, så åligger det dig att påvisa att du har rätt? Annars är allt och alla påståenden som påvisar motsatsen korrekta! MVH./ Stasi-pöbeln

Jag har framfört mina argument med källor och länkar till dessa. Det är upp till dom som anser att det jag, och mina källor, säger är fel att påvisa att så är fallet.

Men i den här tråden har det bara framförts massa egna åsikter, i linje med att zigenare är roten till allt ont i världen, och inte en tillstymmelse till fakta eller källor.
Citera
2015-10-12, 08:11
  #1329
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Som du ser av trådstarten handlar tråden om att diskriminering har ägt rum. Det är du, och några andra brunskjortor, som hävdar att det aldrig har hänt. I normal diskurs faller det alltså på dig att visa att TS, och jag, har fel.

Lycka till.
Har du slutat slå din fru?
Citera
2015-10-12, 09:53
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Har du slutat slå din fru?

Jag är inte, och har aldrig varit, gift. Men snyggt försök att försöka mörka att du inte har en enda källa till det du påstår.
Citera
2015-10-12, 12:08
  #1331
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Jag är inte, och har aldrig varit, gift. Men snyggt försök att försöka mörka att du inte har en enda källa till det du påstår.
Det handlar ju om att den enda källan till att diskriminering ägt rum är zigenartanten själv.

Men om vi för ett ögonblick förutsätter att frukostvärdinnan är en elak fördomsfull rasist & upptäcker en zigenare i matsalen. Hon drar då omedelbart den fördomsfulla slutsatsen att zigenaren är där olovligt för att stjäla & äta gratis. Hon tar då tag i zigenartanten för att kasta ut henne från hotellet & leder henne genom byggnaden. Plötsligt när dom passerar lobbyn så mjuknar den elaka frukostvärdinnan och säger: -"Äsch, sätt du dig här i soffan så bjuder jag på en kopp kaffe istället"-

Känns inte så realistiskt.
Citera
2018-01-04, 08:34
  #1332
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det handlar ju om att den enda källan till att diskriminering ägt rum är zigenartanten själv.

Men om vi för ett ögonblick förutsätter att frukostvärdinnan är en elak fördomsfull rasist & upptäcker en zigenare i matsalen. Hon drar då omedelbart den fördomsfulla slutsatsen att zigenaren är där olovligt för att stjäla & äta gratis. Hon tar då tag i zigenartanten för att kasta ut henne från hotellet & leder henne genom byggnaden. Plötsligt när dom passerar lobbyn så mjuknar den elaka frukostvärdinnan och säger: -"Äsch, sätt du dig här i soffan så bjuder jag på en kopp kaffe istället"-

Känns inte så realistiskt.

Läser man DOs stämning så känns det som serveringspersonal haft en dålig dag på jobbet.
Givetvis skall personalen stå på röda mattan och göra honnör när det kommer en Z till deras sunkiga hotell. Allt annat torde vara rasistiskt.

Säger bara en sak: Arma land som böjer sig för påtryckningar från kränkta zigenare. Och Arma land som inrättar en myndighet som DO för driva processer likt denna.

Vore bättre om regelverket kring zigenare dammades av, tänkte mest på lösdriverilagen och skärpta straff för åldringsbrott.

Vilken annan folkgrupp har frikort till DO och MSM? Vem kan bli kränkt av i princip ingenting och dessutom få skadestånd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback