Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-23, 21:37
  #241
Medlem
garbagepailkidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jallow Momodou, en annan antirasistisk aktivist som DO-anmäler studentspex eller polisanmäler Dan Park.

Studentspexet kan jag delvis hålla med om, även om jag tycker att det var totalt smaklöst att göra så. Att han går och gör en anmälan kan vi tycka vad vi vill om, det är vad som händer sedan som är totalt gränslöst. Antar att även du håller med om detta, eller? Inte fan går man väl o sätter upp lappar på en bortsprungen negerslav aka Jallow över hela Malmö för att sedan kalla det ett konstprojekt och mordhota personen! Eller är jag ute o cyklar?!

Visst kan exemplen som tas upp vara lite banala, som t.ex hon som snackar om daitingsidorna. Men tycker ändå att det här är ett område som med all fördel kan tas upp till diskusson i samhället. Återigen, precis som gruppen homosexuella fått sin beskärda del av debatt och media tiden.

// GPK
Citera
2014-07-23, 21:50
  #242
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garbagepailkids
Studentspexet kan jag delvis hålla med om, även om jag tycker att det var totalt smaklöst att göra så. Att han går och gör en anmälan kan vi tycka vad vi vill om, det är vad som händer sedan som är totalt gränslöst. Antar att även du håller med om detta, eller? Inte fan går man väl o sätter upp lappar på en bortsprungen negerslav aka Jallow över hela Malmö för att sedan kalla det ett konstprojekt och mordhota personen! Eller är jag ute o cyklar?!
Vad jag vet har inte Park mordhotat Jallow, man jag antar att du menar att Jallow tolkat hans konst som ett mordhot. Jag tycker processen mot Dan Park är ytterst tveksam, ja. Men det finns andra trådar för den diskussionen.
Citat:
Visst kan exemplen som tas upp vara lite banala, som t.ex hon som snackar om daitingsidorna. Men tycker ändå att det här är ett område som med all fördel kan tas upp till diskusson i samhället. Återigen, precis som gruppen homosexuella fått sin beskärda del av debatt och media tiden.
Vilket område avser du?
Citera
2014-07-23, 21:53
  #243
Medlem
garbagepailkidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad jag vet har inte Park mordhotat Jallow, man jag antar att du menar att Jallow tolkat hans konst som ett mordhot. Jag tycker processen mot Dan Park är ytterst tveksam, ja. Men det finns andra trådar för den diskussionen.

Vilket område avser du?

Menar att Park slängde upp dom där bilderna i hela Malmö, vet att det inte var han som mordhotade honom.
edit: går ju under diskrimineringslagen en sån handling, säkert andra lagar också. Är ingen jurist. Du kan ju förstå vilket jävla liv det hade blivit om det var en bög som var utsatt för samma sak av Park.

Postkoloniala arvet och vad det innebär i dagens mångkulturella samhälle.
__________________
Senast redigerad av garbagepailkids 2014-07-23 kl. 21:57.
Citera
2014-07-23, 22:06
  #244
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garbagepailkids
Postkoloniala arvet och vad det innebär i dagens mångkulturella samhälle.
Vilka uttryck anser du att detta arv tar sig i Sverige?
Citera
2014-07-23, 22:37
  #245
Medlem
garbagepailkidss avatar
Jag tycker väl inte så mycket i saken, berör liksom inte mig personligen.
Men DOM tycker det och då kan vi väl släppa fram diskussionen menar jag.

Exemplet bögarna igen då. Berör inte mig personligen hur homosexuella lever sina liv och vilken diskriminering som riktas mot dom, men har all respekt för kollektivet som sådant och kan förstå att de vill göra sin sak hörd och få till en förändring. Vilket dom (vi?) verkligen lyckats med de senaste 10-20 åran.

Om jag ska spekulera kan jag tänka mig att svarta kan ha svårare att få jobb (o då räknar jag inte in en adopterad indier som växt upp i Danderyd). Och just detta med att ha svårt att få jobb blir ju som ringar på vatten, inget jobb, dålig ekonomi, inget säkert boende, ingen trygghet etc. Finns nog en hel del diskriminering ute i kroglivet också. Målet är ju inte att skriva någon på näsan i detta, utan att få upp saken till diskussion. Tror att utveckling går igenom just detta, viktigt att kunna prata och även skämta (på ett vettigt sätt, tänker på THOR radio t.ex) om olikheterna mellan oss alla.
Citera
2020-10-16, 10:59
  #246
Medlem
kompjuters avatar
Repris går nu på svt ( självklart ).
När kommer dokumentären Raskortet 2.0?
Svenskar som öppet blir rånade och förnedrade, våldtagna och pissade på under hot.
Efter den här dokumentären som är från 2014 så borde det vara aktuellt med en uppföljare där detta tas upp.
Självklart kommer det aldrig att hända..
Citera
2020-10-16, 14:09
  #247
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Repris går nu på svt ( självklart ).
När kommer dokumentären Raskortet 2.0?
Svenskar som öppet blir rånade och förnedrade, våldtagna och pissade på under hot.
Efter den här dokumentären som är från 2014 så borde det vara aktuellt med en uppföljare där detta tas upp.
Självklart kommer det aldrig att hända..

Exakt min tanke också när jag såg dokumentären igår. SVT borde även göra en dokumentär där svenskar berättar om allt elände som blattarna har ställt till med i Sverige. Lär dock aldrig hända som sagt. Kan ju uppfattas som rasistiskt.

F.ö. så var programmet en orgie i självömkan. Blev ju nästa komiskt till slut

https://www.svtplay.se/video/1926382/raskortet
Citera
2020-10-16, 17:11
  #248
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Exakt min tanke också när jag såg dokumentären igår. SVT borde även göra en dokumentär där svenskar berättar om allt elände som blattarna har ställt till med i Sverige. Lär dock aldrig hända som sagt. Kan ju uppfattas som rasistiskt.

F.ö. så var programmet en orgie i självömkan. Blev ju nästa komiskt till slut

https://www.svtplay.se/video/1926382/raskortet

Precis! De kunde ju sitta där och vräka ur sig i princip vad som helst utan risk.
Beteendet är utbrett och fungerar.....tyvärr.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Victim_playing
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback