Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-28, 20:01
  #1
Medlem
Har skapat en DB på Loopia, samt en user, som har rättigheter att skriva/läsa/radera ... men när jag försöker ladda upp min SQL till databasen så står det:

#1142 - CREATE command denied to user 'minuser'@'phpmyadmin.loopia.se' for table 'wp_commentmeta'

Men har inte min user rättigheter att göra detta?:S
Citera
2014-03-28, 20:30
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Har skapat en DB på Loopia, samt en user, som har rättigheter att skriva/läsa/radera ... men när jag försöker ladda upp min SQL till databasen så står det:

#1142 - CREATE command denied to user 'minuser'@'phpmyadmin.loopia.se' for table 'wp_commentmeta'

Men har inte min user rättigheter att göra detta?:S
Ser ju onekligen ut som att så inte är fallet.

Vad händer om du försöker skapa en tabell "manuellt" istället, dvs med hjälp av phpmyadmins GUI, funkar det då?

Det behöver ju inte se ut som den tabell du försöker skapa, det räcker ju med en tabell med en kolumn för att se om du har create table-rättigheter.

Har du inte det är det läge att maila loopia och fråga varför du saknar dessa rättigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback