2014-04-08, 19:03
Medlem
Hej,

Jag är har kollat runt lite på Lexus CT 200h som är en hybrid bil. Jag tycker generellt att det är en fantastisk bil men det lilla problemet jag nu hittade var att passagerarstolen inte går att höja upp då min flickvän är kort skulle det vara bra om hon åtminstone skulle se över kanten. Och då till min fråga..

Gäller detta på alla CT 200h att stolen inte går att höja på passagerarsidan? eller är det bara på de billiga varianten av dem??

Tack så mycket!
Citera
2014-04-09, 06:25
Medlem
BAB7s avatar
Att inte passagerarstolen skulle vara höj/sänkbar kan jag inte föreställa mig, det har varit standardutrustning på dom flesta bilar sedan många år tillbaka.

Ang bilvalet så är det en riktig uddabil du är intresserad av, Lexus har aldrig sålt bra i Sverige och du får räkna med ett tveksamt andrahandsvärde.

Vi Bilägare testade Lexus CT 200h mot nya Volvo V40 diesel och BMW 116 diesel, Lexus kom på en solklar sista plats i testet.

http://www.vibilagare.se/test/biltes...volvo-v40-2012
Citera
2014-04-09, 13:46
Bannlyst
Lexus har ganska bra andra handsvärde anser jag.. Ryktet om att vara en av de mest pålitliga bilarna på marknaden och med väldigt nöjda ägare gör att andra handsvärdet är ganska bra..

Verkar konstigt att du inte kan ändra passagerarsätet? Har du kollat i instruktionsboken hur man gör? Eller frågade du säljaren? Borde gå
Citera
2014-04-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Lexus har ganska bra andra handsvärde anser jag.. Ryktet om att vara en av de mest pålitliga bilarna på marknaden och med väldigt nöjda ägare gör att andra handsvärdet är ganska bra..

Verkar konstigt att du inte kan ändra passagerarsätet? Har du kollat i instruktionsboken hur man gör? Eller frågade du säljaren? Borde gå

Jag pratade med en säljare igår då jag fick veta att på den här "billiga" modellen inte går att höja eller sänka passagerarsätet vilket låter oroligt konstigt då förarsidan har elstol...
Citera
2014-04-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Att inte passagerarstolen skulle vara höj/sänkbar kan jag inte föreställa mig, det har varit standardutrustning på dom flesta bilar sedan många år tillbaka.

Ang bilvalet så är det en riktig uddabil du är intresserad av, Lexus har aldrig sålt bra i Sverige och du får räkna med ett tveksamt andrahandsvärde.

Vi Bilägare testade Lexus CT 200h mot nya Volvo V40 diesel och BMW 116 diesel, Lexus kom på en solklar sista plats i testet.

http://www.vibilagare.se/test/biltes...volvo-v40-2012

Andrahandsvärdet på Lexus verkar vara väldigt bra enligt mig och de har även nöjdaste kunderna i Sverige enligt en undersökning. ( http://www.vibilagare.se/autoindex/j...ar-i-autoindex )

Men angående passagerarsätet så tror jag inte det går då säljaren sa det. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in