Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2014-04-08, 20:20
Bannlyst
Substans : Extremt potent röka ( Sativa )
Tidigare erfarenheter : Flera underbara stunder med Cannabis

Bakgrund
Jag o en polare har flera gånger det senaste året haft väldigt roliga stunder med Cannabis. Tänkte dela med mig av en kväll som hände för inte så längesedan.

Fredag kväll

Del 1

20:15 Jag och min kompis som vi kan kalla Chicken möts upp utanför vår lokala Ica Närbutik som jag precis handlat en Fanta exotic + en pringles cheese and onion på.
Jag har handlat där flera gånger tidigare när jag varit bland molnen.
Det är alltid lika trevligt att se samma lilla blonda tjej i kassan vare sig man rökt lite medicin eller inte.

20:30
Chicken börjar prata om några random MMO's när vi promenerar till skolgården. En skolgård som inte ligger långt därifrån jag bor.
För att komma till skolan måste man gå igenom en mörk och mossig skog.
Promenaden tar cirka 10 minuter.

20:40
Väl på plats drar vi en bänk o placerar den i närheten av husväggen så vi kan sitta och röka samtidigt som vi inte behöver oroa oss för att någon jävel står och glor bakom oss.
Det är en fin utsikt då skolan ligger på ett berg, 80 meter framför oss finns det ett långt stängsel som skyddar så att inga barn skall kunna trilla ner. (Nedanför sluttningen så går det en väg)

20:45
Jag sitter och inspekterar utsikten för mig själv och ser en polisbuss åka på vägen långt där nere. Vi sitter på ett diskret ställe så jag är inte orolig alls, När jag nämner polisbussen för chicken så blir han lite fundersam då jag trollat han flera gånger tidigare angående polisen när vi varit höga
( På precis samma ställe )
Haha jag vet att det är taskigt men hans reaktioner är bara för roliga, Föreställ er en kort knubbig kille med sjömannskägg som kryper & rullar på marken likt en trans tills man " väcker " honom.

20:55
Vi varit hög i någon minut, Börjar filosifera för mig själv om hur fantastiskt livet är och hur stort Universum är. Snöar in mig lite på dessa tankar tills Chicken avbryter mig med ett STORT jävla flin, Han räcker över jointen. Det känns mörkare ute nu än förut dock inte så kallt.
Jag börjar känna svaga muskelryckningar som ökar i takt för varje sekund.

Börjar uppleva känslan likt jag har kolsyra i mina vener, Nämner detta för chicken.
Han utbrister " Ooohh that feelin " " I knooow what you're talking about "
Jag tar jointen som brinner likt en sparlåga o inhalerar 3-4 djupa bloss till.
(Det här var den mest potenta sativan så 3 bloss och du borta i 4 timmar)

Chicken håller på att fippla med sin mobiltelefonen sen slår han av någon anledning på denna låt.
Som han Jazzdiggar till...

21:00

Nu njuter vi båda av de återfunna känslorna vi fått av plantan som alltid .
Vi har livliga o fantasifulla konversationer om hur nöjda vi är med att vi har möjligheten att röka grönt och leva i denna tid. Vi kommer in på spåret att det egentligen är ett mirakel att vi har denna möjligheten om vi jämför med tidigare mänskliga generationer som exempelvis växte upp under medeltiden.

Jag känner ett smått sug i magen och en torr känsla i munnen så jag öppnar min iskalla läsk och klunkar gång på gång i mig Fantan, Jag jämför kolsyran i halsen med känslan i blodet och inser att det egentligen inte är samma känsla. Chicken brukar aldrig köpa munchies innan för han inte vill äta sötsaker, Men det slutar alltid med att han äter upp mitt, Så innan samma scenario skulle upprepas säger jag att jag bjuder honom. Chicken blir glad och börjar ta för sig.

21:10
Minnet sviker lite om vad som egentligen hände, Men av någon anledning säger jag något som får Chicken att hoppa upp o asgarva samtidigt som han gör något som jag tycker ser ut som en liten Apdans.
Föreställ dig en schimpans som blir lycklig för att han fått en frukt, Jag förklarar detta för chicken detta medför i sin tur att han fortsätter med samma grej.
Jag kan inte hålla mig längre så jag ställer mig upp och ansluter mig honom och vi skapar tillsammans en ritualdans, Vi har någon musik i bakgrunden som boostar hela föreställningen, ( Minns ej vad ).

21:20
Utmattade efter något som känns som evigheter lägger vi oss på bänken med överkroppen utsickandes från bordskanten. Det är inte bekvämt alls för vi båda hamnar i en " Crunch " ställning och gravitationen drar ner oss mot marken. Men vi båda får för oss att vi ska vinna över gravitationen vi kämpar i den där jävla ställningen i flera minuter vi motiverar varandra med hur lyckliga vi kommer bli när vi vunnit. Det slutar med att vi inte orkar längre så vi slutar med våra fasoner

Vi bestämmer för att ge oss av mot den lokala Pizzerian för vi blivit så hungriga, Vi säger adjö till skolgården och börjar promenera de 2 kilometrarna.

Del 2

22:00
När vi väl kommit fram till Pizzerian ser vi att det är stängt vi sätter oss utanför och röker upp den resterande jointen ( Hälften ) till låten " Don't bogart that joint my friend " vi maxar verkligen ikväll tänkte jag för mig själv. Jag får tanken att vi ska ta en skogspromenad runt ett vattentorn som inte ligger så långt borta, Tillslut får jag med mig en tveksam Chicken.
Det tar kanske 10 minuter att promenera och vi passerar massor med villor och hundförare, Känns som allt går i slowmotion och att alla hundförare ger mig en " Sauron " blick när vi passerar varandra. Jag börjar känna mig lite smått förföljd och misstänksam men chicken lugnar ner mig.

Det går en slinga för löpare runt vattentornet så vi promenerar längs den och i mörkret börjar jag prata om hur alla stenar ser ut som troll
känslan var ungefär som när man försöker leva sig in i den där bilden.

Både jag och chicken går längre och längre ut i skogen och känslan är helt klart obeskrivlig med ord. Kroppen och våra sinnen är i total harmoni med allt. Man känner en samhörighet till skogen och Universum.
Den bilden beskriver illustrerar upplevelsen vi hade
Samtidigt som lugnet växer så märker vi hur svårt det börjar bli att orientera sig, Vi går inte vilse men vi får för oss för att vi ska gå ut på en åker så vi kan få en överblick, Det var ett dumt beslut då det slutar med att vi båda blir totalt blöta om våra fötter.

23:00
Nu har vi nästan promenerat hem till mig igen för jag var osäker på om jag verkligen hade känsel i fötterna eller om dom var verkligen var iskalla.
Vi är vid en gångtunnel i närheten av Ica då vi bestämmer oss för att han ska vänta i tunneln när jag går tillbaka och byter skor och strumpor, Efter det ska vi ta en promenad mot Max och käka där. Jag lämnar Chicken i tunneln men på vägen blir jag tveksam till om jag verkligen orkar promenera 4km ner till Max för att sedan promenera hem igen.

När jag står utanför dörren hem till mig så skiter jag i att låsa upp dörren för jag är orolig att min Morsa ska vakna och börja ställa massa jävla frågor om vad jag gjort ikväll.
Istället lägger utanför på marken skådar upp mot stjärnorna.

23:30
Snöar in i stjärnornas värld ( Det var stjärnklart och en obeskrivlig upplevelse ) innan jag vaknar upp och inser att jag måste ha legat där i nästan en halvtimme.
CHICKEN o max tänker jag!!!
Skiter i mina rädslor för morsan och byter snabbt skor. Går sedan i rask takt till tunneln för att finna en chicken som undrar vart fan jag varit, Förklarar situationen för honom och han skrattar åt min historia.

Efter det så hände inte så mycket mer. Vi beställde vår mat på Max efter en lång promenad som smakade underbart, Mycket godare att käka hög än att fyllekäka. Chilli cheese kan jag bara rekommendera när man är hög.
Sammanfattning
En riktigt skön kväll som helt klart inte är den sista. Funderar på att prova Svamp och LSD i sommar. Hoppas sättet jag strukturerade texten på inte blev jobbigt att läsa.
Är trots allt första försöket.
Mvh Softista
Senast redigerad av Softista 2014-04-08 kl. 21:03.
Citera
2014-04-09, 13:43
Medlem
Bra skrivet. Känns som en chill promenadkväll men inget extraordinärt.

3/5

Ett tips är att inte dyka rakt ner i kitteln med LSD enbart baserat på lite flummpromenader, läs på mycket, börja gärna i den snällare änden utav hallucinogena (t.ex. en mediumdosering av toppisar) och gå sedan gradvis uppåt.
Citera
2014-04-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timberwolf
Bra skrivet. Känns som en chill promenadkväll men inget extraordinärt.

3/5

Ett tips är att inte dyka rakt ner i kitteln med LSD enbart baserat på lite flummpromenader, läs på mycket, börja gärna i den snällare änden utav hallucinogena (t.ex. en mediumdosering av toppisar) och gå sedan gradvis uppåt.
Japp var en helt okej upplevelse, Angående LSD så är jag inte den typen som bara provar utan att vara rejält påläst.
Senast redigerad av Softista 2014-04-09 kl. 18:02.
Citera
2014-04-09, 18:00
Medlem
Det lät lite nyfrälst bara, ville bara tipsa om att ta hand om sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här