Problemet är att kvinnor inte alls är roliga. De kvinnor som kallar sig komiker, har ni någonsin sett dem och skrattat åt dem? Okej, det finns roliga kvinnor, men det är otroligt ovanligt.
Jag tror inte ens kvinnor själva skrattar särskilt åt andra kvinnor eller kvinnliga komiker.
Män är helt enkelt roligare, av ren natur, för attrahera en partner. Kvinnor behöver inte vara roliga för att få föröka sig. Kvinnor behöver inte dra sin stolthet och värdighet i skiten för ett skratt.
Sen tycker jag Skäringer, Babben (alltså Larsson, inte "babben"), Susanne Reuter etc kan vara mycket underhållande. Men komigen, de flesta kvinnliga komikerna är inkvoterade och feministerna vet om det när de forcerar fram ett litet skratt när de kollar på deras "show".
Om man ska klaga på fördelningen mellan män och kvinnor i nöjesbranschen eller programledare så vet jag inte varför man klagar. Finns mängder av kvinnliga programledare för nyheter, sport, nöje å diverse program. Nobel-priset till exempel. 4 kvinnor, men ingen som klagade på könsfördelningen.
Om det nu finns en majoritet män så är de väl där för att de är framgångsrika och omtyckta? Eller ni feminister tror att TV-kanaler hellre hänger med grabbarna än att tjäna pengar? Det är en kommersiell verksamhet, men självklart ska det kvoteras även här...