2015-03-10, 00:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Skojar du? Det brukar välla in många sorters haze ganska frekvent. Det är däremot svårt att få tag på ordentlig indicagräs som inte är hybrid

Å andra sidan har jag fått tag på sativahasch för inte så längesen
Som sagt så tror jag att det beror på var man bor. I storstäderna brukar utbudet alltid vara gott men nu var det länge sen jag bodde i en större stad så min koll där är dålig. Jag har i vilket fall som helst sällan eller aldrig ramlat över sativa på gatan.
Citera
2015-03-10, 13:21
Medlem
har kommit över .3g girls scout cookie BHO wax.
hur ska jag enklast röka detta och vilken mängd är lagom?
Citera
2015-03-10, 13:53
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille9696

Det ska ju hettas upp ordentligt. Men funkar att dra i bongen med.
Citera
2015-03-10, 22:36
Medlem
Psykovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justaD
Tja!

Jag undrar vilket strain/frö som går snabbast från plantering och till skörd? Ska vara Autoflowering och för utomhus bruk. Även hur många dagar behöver man ha dem inomhus eller går det bra att plantera dem direkt ner i hålet man grävt och hällt i jorden. Bara odlat inomhus vid ett tillfälle och då hade jag hjälp av en kunnig.

http://www.nordenseeds.com/sv/auto-v...-tropical.html

Jag ska köra på dessa iaf som är anpassade för nordiskt klimat
Senast redigerad av Psykovski 2015-03-10 kl. 23:02.
Citera
2015-03-12, 11:53
Medlem
Citat:
posta här så får du nog bästa möjliga svar
(FB) Utomhusodling 2015

Tack
Citera
2015-03-12, 15:37
Medlem
KnB-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Skojar du? Det brukar välla in många sorters haze ganska frekvent. Det är däremot svårt att få tag på ordentlig indicagräs som inte är hybrid

Å andra sidan har jag fått tag på sativahasch för inte så längesen

Haze betyder just sativa-dominant, men de är nästan aldrig ren sativa bara för det. Ofta mått som 60/40.
Citera
2015-03-13, 11:44
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Det ska ju hettas upp ordentligt. Men funkar att dra i bongen med.

Försök att inte elda på det.
Om du har en bong och en typ av brännare så kan du elda på en kniv eller dylikt och använda den som dabber. Bara att lägga waxet (inte så mycket för då smälter det bara ner) på nätet och sen trycka kniven emot.
Det bästa är såklart vape eller dabnål men det är inte så vanligt här i Sverige.
Citera
2015-03-13, 14:38
Medlem
Psykovskis avatar
Citat:

bara att rulla till en lång smal korv och lägga i jointen
Citera
2015-03-15, 13:36
Moderator
kvm3s avatar
Alla frågor om drogtester hör hemma i följande tråd:

(FB) (FAQ om drogtestning) ALLA frågor om drogtest!

OT raderat.

/Mod
Citera
2015-03-17, 22:25
Medlem
calamatos avatar
Om man funderar på att prova cannabis men har en depression är det då något man bör hålla sig undan? Vad ska man som nybörjare tänka på och framförallt vad för typ av cannabis är lämpligt för någon som aldrig provat förut?
Senast redigerad av calamato 2015-03-17 kl. 22:37.
Citera
2015-03-18, 02:14
Medlem
Tep-NOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Om man funderar på att prova cannabis men har en depression är det då något man bör hålla sig undan? Vad ska man som nybörjare tänka på och framförallt vad för typ av cannabis är lämpligt för någon som aldrig provat förut?

Depression är ett stort begrepp. Personligen anser jag mig vara på snudd till vardagsdeprimerad men jag röker dagligen och känner att det trubbar av på ett behagligt vis. Men i det stora hela bör man kanske se på det som vilken annan drog som helst, är du nedstämd redan från början har du dåliga förutsättningar – men klart att det kan fungera fint ändå.
Citera
2015-03-18, 05:00
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato

I små mängder kan cannabis faktiskt ge en positiv effekt mot depression, då hjärnan ökar produceringen av serotonin under ruset. Vid ett större bruk/missbruk kan det dock ge en motsatt effekt och förvärra depressionen (vanligtvis när man slutar) - då hjärnans nervsystem måste rehabilitera den normala produktionen av alla signalsubstanser som utsöndrats i oproportionella mängder under alla röktillfällen.
Detta är såklart individuellt, men säkrast att ha respekt för drogen/droger i allmänhet om man lider av psykisk ohälsa.

Hampaväxten består av tre varianter när det kommer till rökning och det är; Sativa, Indica och Hybrider (en syntetisk korsning av S och I framställd genom genmodifiering) .
Den förstnämda är den mest dominanta av det psykoaktiva ämnet THC (som tillsammans med cannabinoider/CBD är ämnet som tillför mest av växtens berusande effekt).
Indican kan ha en medelhög till låg dos av THC, beroende på sort. Indican har tillskillnad från Sativan en högre dos av CBD vilket i kontrast med THC skall vara antipsykotiskt och ger minskad risk för rökaren att utveckla ångest eller psykotiska symptom.

Indican är i min mening den mest optimala för dig att börja med, då risken för snedtändning är avsevärt lägre, samt att ruset kan upplevas som mycket lugnare och behagligare.

Tänk på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in