2023-12-24, 02:48
Medlem
Kapuffs avatar
Det ska inte bli några "mindre bitar" du ska ju baka in hashet i tobak?
Citera
2023-12-24, 06:10
Avstängd
Förstår inte problematiken. Smulas det lätt så slipper du köra grinder för att få det till smulor.

Om det är så att du tycker det åker genom filtret, så får du ju göra ett annat filter där småbitarna fastnar?
Citera
2023-12-24, 09:37
Medlem
PappaTribes avatar
Dra lite tobak i änden på jointen så åker inget ut, nu var det väldigt längesen jag rökte men jag vill minnas att det var så man gjorde för att inte få spill. Lycka till.
Citera
2023-12-26, 02:09
Medlem
ceriums avatar
Hjälp med hur jag skall hantera Hasch.

Hej,

Är verkligen ingen stor konsument. Var flera år sedan sist. Men har alltid rökt grönt innan, ren cannabis. Men nu har jag bara fått tag på Hasch. Hur hanterar jag det?
Jag gillar inte tobak så när jag rökt så har det bara varit gräs inte utblandat..Men brunt blir det svårare..

Min fråga är hur göra jag för att röka hasch med så lite tobak som möjligt? Eller om jag måste ända köra tobak vilken är mest len och inte smakar så mycket tobak?

Alternativ, kan man göra brownies från Hasch? Har aldrig gjort något sånt innan,.men kanske går?

Vill hålla det så långt från tobak som möjligt om det är möjligt.

Tack på förhand!
/Ce
Citera
2023-12-26, 02:16
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerium
Hej,

Är verkligen ingen stor konsument. Var flera år sedan sist. Men har alltid rökt grönt innan, ren cannabis. Men nu har jag bara fått tag på Hasch. Hur hanterar jag det?
Jag gillar inte tobak så när jag rökt så har det bara varit gräs inte utblandat..Men brunt blir det svårare..

Min fråga är hur göra jag för att röka hasch med så lite tobak som möjligt? Eller om jag måste ända köra tobak vilken är mest len och inte smakar så mycket tobak?

Alternativ, kan man göra brownies från Hasch? Har aldrig gjort något sånt innan,.men kanske går?

Tack på förhand!
/Ce

Sätt en bit hasch på ett häftstift , Tänd eld på biten och sen sätt ett glas över . Kommer fylla glaset med ren haschrök . ta eller gör ett sugrör som du för in under glaset och suger i dig . Rök till önskad effekt . Gjorde man ett par gånger på 90-talet =)
Citera
2023-12-26, 02:29
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Hej,

Tack på förhand!
/Ce
Måste du rulla då? Finns många sorters örtblandningar som inte är så skadligt som tobak.
Brownies kan du absolut göra, eller skaffa en pipa samt en bra stormtändare.
Citera
2023-12-26, 02:38
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Hej,

Tack på förhand!
/Ce
Ta lite folie och rulla ett rör. Vik det som en pipa och lägg lite i pipändan.
Eller ta en ölburk, eller läsk, och gör en utgröpning i sidan med lite hål i. Lägg i gropen och rök ur drickshålet.
Sen finns säkert tusen olika sätt. Allt från jordholk till vattenbomb.
Går bra att bara äta som det är med men kan ge ett längre rus och upplevas obehagligt.
Tror jag har rökt i det mesta i mitt liv. Det finns INGET man inte kan göra till ett rökverdon om man bara vill.
Ang. Tobak har vi i Sverige alltid grillat tobaken vi ska ha i rökat, dvs eldat på den för att torka ut den. Gör det mildare. En svensk sed som kan rekommenderas om man tycker tobak är starkt.
Citera
2023-12-26, 06:28
Medlem
Tfvhts avatar
Rosa Blend är väl dom mildaste ciggen, nästan ingen nikotin alls i dom. Tycker dom knappt smakar något överhuvudtaget så helt ok om man inte röker annars.
Citera
2023-12-26, 07:09
Medlem
Citat:
Hej,

Tack på förhand!
/Ce

Smula ner det och lägg rent i en pipa
Citera
2023-12-26, 07:32
Medlem
KjellKjellborns avatar
Sluta vara en haschtomte
Citera
2023-12-26, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Sätt en bit hasch på ett häftstift , Tänd eld på biten och sen sätt ett glas över . Kommer fylla glaset med ren haschrök . ta eller gör ett sugrör som du för in under glaset och suger i dig . Rök till önskad effekt . Gjorde man ett par gånger på 90-talet =)
Så gör man.
Citera
2023-12-26, 09:20
Medlem
Vill du ha ett portabelt glas och slippa diska glaset så ta en burk. En liten burk e att föredra, skruva av locket och skrapa bort beläggningen på insidan av locket.
Ta en lagom bit, lite värme och sätt den på lockets insida. Tänd biten, blås ut lågan när du fått glöd. Skruva på burken, låt burken fyllas och dra i dig röken.
Sen är det bara att återvinna din burk när du känner dig klar. Voilà!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in