Citat:
Tack för ditt svar! du har nog rätt i det du skriver, hade ju det på känn egentligen, att det blir värre och värre även om man brukar olika saker olika dager. Jag har ändrat mig sedan jag förstod att cannabinoiderna var boven i dramat, tänker inte äta benso då jag jobbar. Känns inte bra. Gabapentin äter jag redan, men ej dagligen(då den är helt värdelös i smådoser även varje dag i högre doser). Jag kommer förmodligen inte sluta knarka dock men har hållt upp ett tag nu(10 dagar) för att kroppen ska komma i någorlunda balans.Även om det nu berodde på syntetiska cannabinoider så är jag lessen men jag tror alrig det här kommer hålla i längden. Jag hade exakt samma problem som du, bytte ut en drog till en annan och trodde jag inte skulle bli beroende med bara x dagar med y substans men som du skriver gick man ju runt och mådde halvpest i mellandagarna när man inte tog något och till slut (efter några år) blev det så att jag hade abstinens från något hela tiden och oavsett om jag tog något annat så mådde jag inte bra.
Jag föreslår att du skaffar dig ett recept på någon vettig benzo som du sedan tar lite mindre än enligt ordination varje dag (så du kan ta några extra om du får för dig att knarka centralstimulerande) alternativt gabapentin/lyrica som jag. Det hjälper ju inte mot allt drogsug direkt man måste ju fortfarande jobba på att inte ta något men det är hyffsad "allround" droger som tar död på abs från allt annat om man nu skulle klanta sig.
Benzoberoende är jag rätt övertyg att du kommer dra på dig hur som helst om du börjar käka som du tänkt göra, till slut kommer det sluta med varje dag ändå.
Jag föreslår att du skaffar dig ett recept på någon vettig benzo som du sedan tar lite mindre än enligt ordination varje dag (så du kan ta några extra om du får för dig att knarka centralstimulerande) alternativt gabapentin/lyrica som jag. Det hjälper ju inte mot allt drogsug direkt man måste ju fortfarande jobba på att inte ta något men det är hyffsad "allround" droger som tar död på abs från allt annat om man nu skulle klanta sig.
Benzoberoende är jag rätt övertyg att du kommer dra på dig hur som helst om du börjar käka som du tänkt göra, till slut kommer det sluta med varje dag ändå.
Vad och hur ofta tar du saker?