Telefon: SGA2
Rom: Gingerbread, custom, rootad
Enda sedan jag skaffade denna telefonen så blir den softbrickad i tid och otid. Det som händer är att när jag startar om telefonen så blir det antingen bootloop eller så fastnar den vid samsungloggan väldigt länge, och när den väl kommer in så kommer det upp massa rutor om att program har kraschat. Dessa rutor kommer upp hela tiden och jag kan inte göra någonting förutom att koppla ur batteriet i princip och återställa telefonen. Detta händer inte varje gång, men det kommer hända förr eller senare vilket det alltid gör så det blir att man håller andan varje gång man startar upp telefonen. Väldigt påfrestande.
Jag har testad flera olika roms, även stock, men resultatet blir alltid detsamma till slut. Hjälper inte att rensa cache heller, måste antingen rensa data eller återställa via backup. När man återställer via backup så kan man välja avancerad återställning och då återställa bara cache, system, appar eller allting. Telefonen blir bara redig igen efter man återställer appar så problemet torde ju ligga där, men jag vet inte.
Det lutar så klart åt att skaffa en ny telefon men jag hade gärna löst problemet också.