2023-06-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
nej nej

Sist jag var i LOS (för sisådär en 7 år sedan) klarade jag Phuket galant men tyvärr protesterade mina luftrör när jag var i bkk (underlättade väl inte heller att jag precis haft en luftvägsinfektion när jag anlände till bkk)...
Citera
2023-06-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Sist jag var i LOS (för sisådär en 7 år sedan) klarade jag Phuket galant men tyvärr protesterade mina luftrör när jag var i bkk (underlättade väl inte heller att jag precis haft en luftvägsinfektion när jag anlände till bkk)...
blåser bort över havet o inte så mucket trafik som BKK
Citera
2023-06-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
blåser bort över havet o inte så mucket trafik som BKK

Då är det expressbuss till pattis som gäller så fort "one hits thai soil"...antar jag....

Det går väl fortfarande bussar till pattis direkt från flygplatsen Suvarnabhumi??
Citera
2023-06-28, 16:16
Medlem
Citat:
Då är det expressbuss till pattis som gäller så fort "one hits thai soil"...antar jag....

Det går väl fortfarande bussar till pattis direkt från flygplatsen Suvarnabhumi??
ja längst ner..
annars Mr T taxi möter dig vid utgången mot P huset 1200 battingar....
Citera
2023-06-28, 16:35
Medlem
Citat:

Bell är igång igen https://belltravelservice.com/shared-transfer/
Citera
2023-06-28, 20:43
Medlem
Rompers avatar
Lite uppfriskande att det fortfarande finns serviceminded på Pump station soi 13/2
En riktigt snygg.
Dessutom bra pris för 24 timmars sällskap
Citera
2023-06-29, 01:51
Medlem
Citat:
Bra strategi! 👍

Hur är luftföroreningarna i Pattaya? Lika illa som i bkk?

Dock är det rätt dålig luft under Dec-Jan. Många dagar ser man inte ens ut till Koh Larn. Detta beror på att det bränns fält östra Thailand, Kambodja och Vietnam. AQI på längt över 100 är mer standard än undantag.
Citera
2023-06-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Dock är det rätt dålig luft under Dec-Jan. Många dagar ser man inte ens ut till Koh Larn. Detta beror på att det bränns fält östra Thailand, Kambodja och Vietnam. AQI på längt över 100 är mer standard än undantag.

Väldigt tråkiga nyheter måste jag tillstå.

Det lutar mer och mer åt att det blir Phuket och Patong för min del.

Jag vet med mig att mina luftrör och ögon är känsliga så vill helst inte riskera hälsan.

Men; är det stor skillnad på Patong/Bangla Rd. och Pattaya?

Fördelen är väl att jag kanske kan få tag på en billig charteresa ner till Phuket...
Citera
2023-06-29, 08:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Väldigt tråkiga nyheter måste jag tillstå.

Det lutar mer och mer åt att det blir Phuket och Patong för min del.

Jag vet med mig att mina luftrör och ögon är känsliga så vill helst inte riskera hälsan.

Men; är det stor skillnad på Patong/Bangla Rd. och Pattaya?

Fördelen är väl att jag kanske kan få tag på en billig charteresa ner till Phuket...

Bangla Road är en liten gata med små sidogator som har blivit färre och färre. Riktigt jävla tråkigt ställe och extremt dyrt.

Tänk dig Bangla Road på steroider. Dvs mycket större, mer att göra och fan så mycket billigare.

Finns en anledning till att jag numera inte alls ens besöker Phuket och, än mindre, Bangla Road......
Citera
2023-06-29, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Bangla Road är en liten gata med små sidogator som har blivit färre och färre. Riktigt jävla tråkigt ställe och extremt dyrt.

Tänk dig Bangla Road på steroider. Dvs mycket större, mer att göra och fan så mycket billigare.

Finns en anledning till att jag numera inte alls ens besöker Phuket och, än mindre, Bangla Road......

Tack för snabb återkoppling!

Då får jag ta en tankevända till (ffa det fetade lockar ju...)
Citera
2023-06-29, 08:30
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Tack för snabb återkoppling!

Då får jag ta en tankevända till (ffa det fetade lockar ju...)

Finns absolut ingen anledning att besöka Phuket annat än att Phuket slår Pattaya på fingrarna rejält när det gäller stränder om man nu gillar det.

Sist jag var i Phuket, bodde precis vid Bangla Road för pallade inte ens röra mig runt i Phuket längre, så stannade jag 7 dagar innan jag skulle vidare till Bangkok.

Efter 2 dagar så var jag mer än redo att sticka.

Fy fan vad tråkigt det har blivit där....
Citera
2023-06-29, 08:32
Medlem
Paradis för riktiga män som gillar ladyboys?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2360314

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in