2025-02-10, 14:54
Medlem
Vart fan ska jag åka under songkran?
Jag har en resa bokad slutet feb till slutet april.

Brukar vanligtvis hyra en condo i Pratumnak/Jomtien i 2 månader att ha som bas för att göra utflykter från lite hit o dit, antingen veckovis eller helgäventyr.

Nu denna gången så har jag inte för avsikt att ha en bas, utan kör vceckovis på hotell istället.

Har kört songkran i Pattaya de senaste 2 åren men det börjar bli lite jävla tradigt att vara konstant blöt i en hel vecka.. så vart ska jag ta mig under den perioden för måttligt med vatten?
Jag har inbokat samui och den södra delen krabi och ev phuket sista 3 veckorna i mars så kanske inte åka tillbaka dit igen för songkran, är inget stort fan av bangkok heller..

Har ni några goa tips?
Citera
2025-02-11, 09:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwcl
Vart fan ska jag åka under songkran?
Jag har en resa bokad slutet feb till slutet april.

Brukar vanligtvis hyra en condo i Pratumnak/Jomtien i 2 månader att ha som bas för att göra utflykter från lite hit o dit, antingen veckovis eller helgäventyr.

Nu denna gången så har jag inte för avsikt att ha en bas, utan kör vceckovis på hotell istället.

Har kört songkran i Pattaya de senaste 2 åren men det börjar bli lite jävla tradigt att vara konstant blöt i en hel vecka.. så vart ska jag ta mig under den perioden för måttligt med vatten?
Jag har inbokat samui och den södra delen krabi och ev phuket sista 3 veckorna i mars så kanske inte åka tillbaka dit igen för songkran, är inget stort fan av bangkok heller..

Har ni några goa tips?

Chiang Mai, Chiang Rai

Inte så jävla stekhett som resten av Thailand i April.
Trevlig stad.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
maxican.tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AxxxelZ
Zip är det perfekta stället. Som du säger, trav och hockey vill man ju ha en dos av ha ha ha
Kebab pizzan är fin på ZIP
Citera
Igår, 22:17
Medlem
Malawi-Golds avatar
Vad i helvete ska man till Thailand och göra? Och då ökända Pattaya specifikt? (Förutom det uppenbara).
Citera
Idag, 00:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Vad i helvete ska man till Thailand och göra? Och då ökända Pattaya specifikt? (Förutom det uppenbara).

Uppenbarligen äta kebabpizza på Zip.
Kan du inte läsa?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2360314

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här