• 7
  • 8
2022-04-28, 12:07
Medlem
urverksapelsins avatar
Fick en Menabrea på en italiensk krog. Inte god alls
Citera
2022-04-29, 14:13
Medlem
urverksapelsins avatar
Och nu testade jag Burgenfels, smakar ingen vidare heller.
Citera
2024-12-22, 22:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Tar liv i den här döda tråden igen.

Själv så dricker jag ibland alkoholfritt öl eftersom att jag gillar öl, men önskar inte alltid att bli påverkad av alkohol. Dessutom så tycker jag inte att alkoholfritt öl smakar så illa.

Har druckit en 7-8 burkar med alkoholfritt julöl under hälgen
Citera
2025-01-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tar liv i den här döda tråden igen.

Själv så dricker jag ibland alkoholfritt öl eftersom att jag gillar öl, men önskar inte alltid att bli påverkad av alkohol. Dessutom så tycker jag inte att alkoholfritt öl smakar så illa.

Har druckit en 7-8 burkar med alkoholfritt julöl under hälgen

Kul detta händer mig också allt mer, då jag varit en stor öldrickare sedan man börja så är det skönt med eller alternativ som smakar gott och ser lite mer vuxet ut än en zingo om man är på en tillställning.

Vad har du för alkoholfria favoriter ?

Jag diggar A ship full of ipa alkoholfri
Ginger Joe
Och någon öl med en zebra på som är en ipa om jag minns rätt

Riktigt kul att det börjat komma så bra alkoholfria öl.
Citera
2025-01-09, 22:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni måste förstå att en alkoholfri öl innehåller rent socker. Det är som att dricka en sockerdricka.
Du blir inte nyttigare om du dricker en alkoholfri öl. Snarare får du i dig massa onödigt socker.
Citera
2025-01-09, 22:55
Medlem
Neksnors avatar
Jag dricker det ibland när jag av sociala skäl behöver ha ett glas med något trevligt i men ända vara nykter. Alkoholfri öl brukar vara godare än läsk utan sprit.
Skulle jag vara ensam och behöva vara nykter så hade jag druckit vatten eller mjölk, kanske te eller kaffe. Att dricka alkoholfri öl ensam känns lika meningsfullt som att runka med kondom.
Citera
2025-01-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank12
Kul detta händer mig också allt mer, då jag varit en stor öldrickare sedan man börja så är det skönt med eller alternativ som smakar gott och ser lite mer vuxet ut än en zingo om man är på en tillställning.

Ginger Joe

Precis det finns riktigt hyfsade alternativ själv gillar jag Carsberg hof och om jag kan välja så hellre alcoholfri öl än "lättöl som nästan alltid smakar utspädd med vatten" .
Mitt främsta själ till att dricka alcohol fri öl är att jag ofta är beroende av bilen i jobbet och då slipper jag tänka på promillen bara att ta en öl när man känner för det.
Citera
2025-01-18, 22:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank12

Ginger Joe

Yep. Ibland så är det härligt att ta sig några öl utan att bli påverkad av alkohol

Min favorit när det gäller alkoholfritt öl är nog Heinekens.
Citera
2025-01-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Yep. Ibland så är det härligt att ta sig några öl utan att bli påverkad av alkohol

Min favorit när det gäller alkoholfritt öl är nog Heinekens.

Ja det är det verkligen. Och det verkar ju som det kommer mer och mer alternativ vilket är roligt då standarden höjs.
Citera
2025-01-29, 00:26
Medlem
Malawi-Golds avatar
Dricker det om jag måste köra bil strax efter intag.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in