Citat:
Ursprungligen postat av
TunderTarFyr
Tallpollen skrdar man p vren nr tallarna blommar och sprider ut pollen i luften. I mlardalen brukar det vara i maj mnad som tallen fr pollen-klasar lngst ut p grenarna. Pollen-klasarna plockas precis nr de r fullmogna och brjar sprida pollen i luften. Omogna pollenklasar eller tmtda pollenklasar vill man inte plocka.
Jo, man kan nog gra tinktur p dem, men jag vill ha mer och ta en eller ett par matskedar med tallpollen per dag nr jag ter det. Drfr lgger jag in pollenklasarna i vinger och frvarar i kylen.
Allts, jag skrdar pollenklasarna nr de r perfekt mogna, lgger dem i stora glasburkar, hller p vinger s att vingern tcker allt pollen. Glasburken frsluts med lock och frvaras i kylskp.
Hittade detta
https://m.youtube.com/watch?v=Ot9Eel5PskA
Tar du detta ret runt eller i cykler? Kombinerar du med andra rter/vxter, som t.ex brnnssla?
Tallpollen verkar ganska potent tsm med brnnssla om man ska tro denna snubbe
https://m.youtube.com/watch?v=oX7lFl4EXPg utan brnnssla aromatiseras lttare testosteronet till strogen, s att bara ta tallpollen verkar inte s klokt.
Om jag frsttt det rtt s fristter brnnssla (roten?) testosteron frn SHBG, som r ett protein som binder testosteron och som kan omvandla (aromatisera) testosteron till stradiol, men ven DHT och stradiol (strogen) binds till SHBG, och ven dom fristts av brnnssla.
Vad jag lst s verkar det inte vara ngot problem att dessa fristts, men det kanske nd vore en god id att kombinera ytterligare ingredienser som DIM (finns i korsblommiga grnsaker som broccoli) och selenium (finns i bl.a. parantter) fr att motverka stradiol? Testosteron i sig motverkar ven DHT, har jag fr mig.
ven curcumin som finns i gurkmeja verkar ha anti-strogena effekter, kanske ven anti-DHT men r osker p det. Har ven lst att curcumin kan hjlpa till att gra mnen mer upptsgningsbara fr kroppen. Fr att gra curcuminet mer upptagbart br gurkmejan blandas med svartpeppar.
I vilket fall, bryts inte testosteronet ned om man ter det? Finns vl en anledning till att folk injicerar det (AAS)? Hr fr mig att det finns som tabletter, men kommer inte ihg om det var ngon annan anabol eller androgen n testosteron, eller om det var testosteron i kombination med ngot annat fr att kroppen inte ska bryta ned det, eller vara upptagen med att bryta ned ngot annat, tror dessa piller var elaka mot levern vilket kan tyda p ngot sdant.
Om tinkturer som gr ut p att absorbera testo via tungan skulle funka bra, s borde vl folk gra det istllet fr att injicera? Gjorde en trd om det p dopingforumet men den blev papperskorgad...