Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-27, 00:38
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Nej. Om du läst fupen om mordet på Eli* M*sso så hade du vetat att det här mordet är mer eller mindre polisiärt uppklarat. M*sso var avlyssnad och tog på sig det här mordet, satt och skröt om det för en vän i ett samtal. Samtidigt var det vittnen och andra hörda som sa att det var denne M*sso som gjort det. Han verkar ha skrutit om det för många eftersom den han dödat var en tung kriminell och i vissa personers världar är det väl något statusfyllt att ha gjort det gissar jag. Allt pekar på den killen och han är död så det här skulle man kunna säga är "case closed".

Vi som inte har läst FUPen: Vad var spiken i kistan för Akofeli? Vad exakt var det han dödades för? Blev hans mördare mördad som hämnd för mordet på Akofeli och i så fall vem låg bakom det?
Citera
2020-03-27, 21:47
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Där ser man, läser detta 6 år senare. Kände inte till att han mördats. Stötte på René för många år sen. Blev bråk direkt. Blir inte förvånad att han råkat illa ut.
Citera
2020-03-27, 21:53
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Eli* M*sso

Vem var Eli* M*sso? PM:a mig hans fulla namn för jag hittar inget på en sökning.
Citera
2020-03-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Vem var Eli* M*sso? PM:a mig hans fulla namn för jag hittar inget på en sökning.

Detta hittas med hans namn på google, kanske hjälper dig vidare?

(FB) Sollentuna: mordet på Elie Messo 2014-11-25
Citera
2020-03-29, 11:14
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Den här tråden hade ju värsta spännande spaningsuppslaget. Synd att det ej stämde.
Citera
2020-04-06, 02:42
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Detta hittas med hans namn på google, kanske hjälper dig vidare?

(FB) Sollentuna: mordet på Elie Messo 2014-11-25

sid 288 tex:
Citat:
An*ers Bl*m uppger i förhör 2014-11-28 att han upplevt Elie lugnar det senaste halvåret, sedan våren, inte lika ”på”. Ungefär i samma veva som Rene Akofely mörades. Under sommaren blev Elie mer avvaktande. Det enda Elie sagt till Anders är att Elie upplevde det som jobbigt att han varit mycket hos polisen och hörts om olika mord. Anders upplevde att det fanns någon form av oro hos Elie. Han har inte hört om Elie var i konflikt med någon. Efter samtal med Soroush tror Elie Messos hotbild och utlåningsverksamhet, Anders dock att det fanns en hotbild, om än Soroush inte velat berätta för Anders. Anders vet att Elie importerade bilar från Tyskland och såld vidare, han vet inget om någon utlåningsverksamhet.

sid 420:
Citat:
Elie betalade 400 000 för mordet på Hamid. Det är Elie som skjutit René också för René slog Elie.
Mordet på René
Hamid körde René till Elie. Hamid stannade utanför Elies lägenhet. René var död morgonen
efter. De bråkade för René har varit Elies springpojke och gjort allt Elie sagt till honom, som
Soroush gjorde. René var som Soroush förut men sedan träffade René Hamid och gillade
honom och lyssnade inte på Elie. Elie gjorde något med René och Hamid sa att René skulle
slå Elie och vara som en riktig man. Renés familj och alla vet att Elie skjutit René.
Senast redigerad av InteSDbliven 2020-04-06 kl. 02:55.
Citera
2023-09-07, 01:23
Medlem
https://www.svtplay.se/det-stora-postranet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här