• 1
  • 2
2014-05-14, 17:50
Medlem
Trollishs avatar
Hur fan ska vi veta?

Fråga din vän.
Citera
2014-05-14, 21:28
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Hur fan ska vi veta?

Fråga din vän.
Vad smart du är. Jag kan ju fråga honom.
Citera
2014-05-14, 21:45
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Vad smart du är. Jag kan ju fråga honom.

Man tackar.
Du verkar vara en väldigt intelligent ung man själv.
Citera
2014-05-15, 14:31
Medlem
Psykotons avatar
Det är ju Pu-erh te !! En sorts te från äldre tebuskar med större blad, som pressas till kakor i olika storlekar och former. Är vanligt på landsbygden i Kina, och av tradition i Nepal och Tibet, eftersom de pressade kakorna var lättare att transportera med åsnekaravan än löst te.

"Pu-erh or Pu'er tea (pǔ'ěr chá) is a variety of fermented dark tea produced in Yunnan province, China.[1][2][3] Fermentation is a tea production style in which the tea leaves undergo microbial fermentation and oxidation after they are dried and rolled.[4]"
..
"Shape

Pu'er is compressed into a variety of shapes. Other lesser seen forms include: stacked "melon pagodas", pillars, calabashes, yuanbao, and small bricks (2–5 cm in width). Pu'er is also compressed into the hollow centers of [bamboo]stems or packed and bound into a ball inside the peel of various citrus fruits."

http://en.wikipedia.org/wiki/Pu-erh_tea

Be din polare att få smaka en kopp, det är gott
Citera
2014-05-15, 15:22
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Det är ju Pu-erh te !! En sorts te från äldre tebuskar med större blad, som pressas till kakor i olika storlekar och former. Är vanligt på landsbygden i Kina, och av tradition i Nepal och Tibet, eftersom de pressade kakorna var lättare att transportera med åsnekaravan än löst te.

"Pu-erh or Pu'er tea (pǔ'ěr chá) is a variety of fermented dark tea produced in Yunnan province, China.[1][2][3] Fermentation is a tea production style in which the tea leaves undergo microbial fermentation and oxidation after they are dried and rolled.[4]"
..
"Shape

Pu'er is compressed into a variety of shapes. Other lesser seen forms include: stacked "melon pagodas", pillars, calabashes, yuanbao, and small bricks (2–5 cm in width). Pu'er is also compressed into the hollow centers of [bamboo]stems or packed and bound into a ball inside the peel of various citrus fruits."

http://en.wikipedia.org/wiki/Pu-erh_tea

Det måste vara det. Ser ut exakt som Pu-Erh te.
Citera
2014-05-15, 15:28
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:

+1 på den. The är klart underskattat.
Citera
2014-05-15, 15:35
Medlem
Undrar om polisen får ta det och kassera det för de tror man ska berusa sig på det?

Skulle inte förvåna mig
Citera
2014-05-15, 21:31
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Undrar om polisen får ta det och kassera det för de tror man ska berusa sig på det?

Skulle inte förvåna mig
Jag är säker på att polisen skulle ta det i beslag om dom fick syn på det.
Citera
2014-05-15, 21:33
Medlem
storpungens avatar
Citat:

Polaren sa att det är Kinesisk Pu-Erh. Fick en kopp men jag vet inte om det var så gott. Smakade mest jord och lite svamp. En Aquired taste kanske det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in