• 2
  • 3
2014-09-14, 12:58
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel.olivia
Jag har på senare tid funnit tvivel kring vem Jesus verkligen var som person, dvs vad han gjorde och hur han betedde sig mot andra. Allt ifrån hur empatisk han verkligen var till vad han sa, och på vilket sätt han sa det.

Tidigare var Jesus den där snälla och empatiska helgonfiguren som gick runt och utförde massa övernaturliga ting, det var så jag såg på Jesus. Även om jag precis som alla andra ifrågasatte trovärdigheten i det osv.
På senare tid har jag fått upp ögonen för den mer revolutionäre Jesus, en man som tog för sig och som tydligt visade sin åsikt. En man som kanske kunde uppfattas som något annat än den mjuka hippie bilden man hade av honom. Alltså en man som kanske inte alltid var så snäll och vänlig, utan kunde ryta till och sätta folk på plats.

Hur var egentligen Jesus om person TROR du? Vem är Jesus för dig?

Denna Mannen var egentligen mer än kött och blod. Han var Gud i en mänsklig kropp. Han kom för att tala om för människorna sanningen och vägen till livet. Bland mörkret var Han, men mörkret kunde inte stå emot/trotsa Honom.
Han var sträng mot all synd. För att förstå Honom , måste man först inse var han kom ifrån. Jesus kom från Gud och han hade Gud i sig.
Om vi tror att Gud nöjer sig med endast 50% av vårt kärlek så har vi fel. Han förtjänar och kräver det bästa, därför att Han är Gud.
I övrigt, den som letar efter sanningen, kommer att finna den.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in