• 1
  • 2
2014-05-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Pundare är egentligen en benämning på de som missbrukar CS-droger (mdma / amfetamin). Om du inte tycker om det så är det nog inte för dig, eventuellt ta benso under cannabisruset för att må bättre. Hört att benso och CS droger inte är så bra att blanda för hjärtat.

Provat opiater, kanske din grej? Fast det bör man hålla sig undan för dock (även benso). Du känner helt enkelt fel folk med eventuellt beroende, som nog inte mår så bra. Dina generaliseringar håller inte s.a.s.

Jo jag vet, men ordet har ju utvecklats och man kan använda det lite hur som helst, det du säger att "pundigt" bara kan betyda cs-missbruk håller inte heller..

Vissa saker är bara pundiga tycker jag, och speciellt i mina kretsar är benzo pundigt, ser inte alls ner på dem dock, var inte det jag menar med pundigt, jag vill bara inte beblanda mig med det det är väl inte så svårt att förstå att man inte vill beblanda sig med benzo?

Jag vill inte börja käka benzo för att kunna njuta fullt ut av droger, många klarar ju det galant utan och det är det jag vill lära mig! Absolut inget fel att käka benzo i detta syfte, men eftersom de flesta inte behöver göra det så är det väl inte så konstigt att jag också vill klara mig utan?

Nej vill inte börja med opiater, av anledningen att jag förmodligen kommer tycka att det är för bra. Har läst för många historier om folk som börjar tycka allt annat i livet inte har så stor betydelse efter att de börjat med opiater. Risken att bli torsk bara av att bruka ibland är vad jag förstått överlägset högst vid just opiater. Men jag kan inte förneka att jag är väldigt nyfiken på dessa!

Visst går opiater att bruka rekreationellt ibland också, men jag tror jag inte ens vill testa innan jag är pensionär eller nåt, trivs väldigt bra med dessa droger redan och vill bara kunna njuta fullt ut av dem!
Citera
2014-05-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunch
Jo jag vet, men ordet har ju utvecklats och man kan använda det lite hur som helst, det du säger att "pundigt" bara kan betyda cs-missbruk håller inte heller..

Vissa saker är bara pundiga tycker jag, och speciellt i mina kretsar är benzo pundigt, ser inte alls ner på dem dock, var inte det jag menar med pundigt, jag vill bara inte beblanda mig med det det är väl inte så svårt att förstå att man inte vill beblanda sig med benzo?

Jag vill inte börja käka benzo för att kunna njuta fullt ut av droger, många klarar ju det galant utan och det är det jag vill lära mig! Absolut inget fel att käka benzo i detta syfte, men eftersom de flesta inte behöver göra det så är det väl inte så konstigt att jag också vill klara mig utan?

Nej vill inte börja med opiater, av anledningen att jag förmodligen kommer tycka att det är för bra. Har läst för många historier om folk som börjar tycka allt annat i livet inte har så stor betydelse efter att de börjat med opiater. Risken att bli torsk bara av att bruka ibland är vad jag förstått överlägset högst vid just opiater. Men jag kan inte förneka att jag är väldigt nyfiken på dessa!

Visst går opiater att bruka rekreationellt ibland också, men jag tror jag inte ens vill testa innan jag är pensionär eller nåt, trivs väldigt bra med dessa droger redan och vill bara kunna njuta fullt ut av dem!

Har du missbrukarpersonlighet? Vet iof att tråden inte handlar om detta, men om du har lätt tillgång till opiater så kan risken vara hög att fastna i om man har den personligheten. Men däremot kan man pröva på nångång bara, visst du mår väldigt bra och kommer sakna det ruset, men blir inte mycket mer än så. Första gången jag tog oxynorm (pga skada) så satt den känslan (saknaden) i ett halvår innan det började blekna bort, men jobbigt var det inte.

Men om du inte vill röra några andra droger än just centralstimulantia och cannabis / svamp så är nog det bästa att utforska psyket ändå under rusets gång. Koppla av och "go with the flow". Hur länge har har du hållt på ungefär?

ps: Menade inte att punda var som ett skällsord som enbart nyttjar CS (då det ordet i dagens läge används mot de flesta oavsett drog). Har inga fördomar mot brukare / missbrukare oavsett smak.
Citera
2014-05-21, 21:09
Medlem
Greenbridges avatar
Har själv ett liknande problem med visa droger. Ändå tycker jag droger är roligt att både använda och fixa med, allt vad det innebär. Som en hobby typ.
När jag tar en del sorters droger får jag nån slags noja eller rastlöshet. Jag håller dock inte med dig om att cannabis ger så mycket av dessa effekter, händer bara nån gång ibland. De droger som är värst har varit CS-droger, dock aldrig på MDMA. Men på t.ex tjack och concerta har jag alltid upplevt att jag mår dåligt på något sätt och skulle säga att jag känner ett större välbehag när jag är nykter. Endast kanske 20% av t.ex ett tjack-rus mår jag bra typ, fast beror mycket på set&setting ofc. Ändå fortsätter jag att ta det emellanåt. Även benso kan bli lite jobbigt, inte att jag mår direkt dåligt men nån form av rastlöshet. De gör inte mycket varken till eller från, liksom alkohol. Skulle faktiskt säga att förutom MDMA så är hallucinogener de sorters droger som är bäst på det här sättet, för mej iaf. Har aldrig testat opiater så kan inte uttala mej om det.
Citera
2014-05-21, 21:15
Medlem
Intressant! Jag tror jag vet hur du känner, jag kan ibland få precis samma känsla.

Det händer inte alltid, men då och då kan jag också känna att jag vill att ruset ska ta slut. Men det är ofta när själva ruset stegras, första 10-20min. ungefär sen är dessa tankar helt som borta. Dock ska väl sägas att i mitt fall beror det nog ofta på om jag rökt för mycket helt enkelt, brukar sällan hända om jag har ganska lite weed i jointen. Har snackat lite om det med en del polare, dom har typ aldrig upplevt det. Jag sitter mest tyst och tycker det är drygt när det händer, medans dom gafflar på om allt möjligt och garvar.

Hur min situation ser ut när jag röker brukar också påverka om dessa känslor uppkommer eller inte, har jag jävligt mycket att göra i skolan och känner en viss stress över uppgifter som ska hinnas med så tenderar jag oftare att uppleva dessa tankar - så en dåvarande psykiska status lär väl även detta spela en stor roll.

Om du röker flera gånger vid samma tillfälle får du dessa känslor varje gång ni tänder en ny gås då eller ? För min del är det bara vid den första jointen, blir det fler samma kväll så har jag nog aldrig fått dessa tankar vilket än mer får mig att tro att det bara, för min del, beror på ett litet för stort intag helt enkelt och att jag inte borde vara så girig
Citera
2014-05-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenbridge
Har själv ett liknande problem med visa droger. Ändå tycker jag droger är roligt att både använda och fixa med, allt vad det innebär. Som en hobby typ.
När jag tar en del sorters droger får jag nån slags noja eller rastlöshet. Jag håller dock inte med dig om att cannabis ger så mycket av dessa effekter, händer bara nån gång ibland. De droger som är värst har varit CS-droger, dock aldrig på MDMA. Men på t.ex tjack och concerta har jag alltid upplevt att jag mår dåligt på något sätt och skulle säga att jag känner ett större välbehag när jag är nykter. Endast kanske 20% av t.ex ett tjack-rus mår jag bra typ, fast beror mycket på set&setting ofc. Ändå fortsätter jag att ta det emellanåt. Även benso kan bli lite jobbigt, inte att jag mår direkt dåligt men nån form av rastlöshet. De gör inte mycket varken till eller från, liksom alkohol. Skulle faktiskt säga att förutom MDMA så är hallucinogener de sorters droger som är bäst på det här sättet, för mej iaf. Har aldrig testat opiater så kan inte uttala mej om det.

Har inte testat concerta men många som har sagt att den knappt ger några roliga effekter alls utan bara negativa (högre doser ofc), förutom att du inte kan sova.
Citera
2014-05-21, 23:59
Medlem
Jag tror att du får ångest av att du tar grejerna. Däremot så har du en illusion om att drogerna är bra och sköna, och att du har full kontroll! Du lurar dig själv om du frågar mig.

Akta dig för att den där obehagkänslan kryper fram när du är nykter, det är då panikångesten börjar. Jag vill inte jävlas med dig, men ta mitt råd; ta en lång paus.
Citera
2014-05-22, 14:07
Medlem
lah-mis avatar
Känner alltid så av MDMA/E. Därför har jag bestämt mig för att inte ta det mer om jag inte kommer på vad det beror på och en eventuell lösning. Alltså man är ju olika och jag tror bara inte man är gjord för alla droger. Ta det lugnt, varför göra något man egentligen mår dåligt av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in