2014-05-22, 16:09
Medlem
Igår såg jag på nyheterna (SVT) att polisen kommer bli alltmer repressiv i sökan efter knark på krogarna. Dom sa också att ungdomar generellt har blivit alltmer ”knarkliberala”.

Som jag ser det så kommer polisen bara plocka alltfler folk i onödan. & även om nån har tagit en gås eller nåt så är problemet just att knarkförbudet ger polisen en ursäkt att plocka folk helt i onödan, medans alkohol & tobak flödar helt fritt. Dock med restriktioner, men ändå lagligt.

Själv blev jag nyligen plockad på krogen, helt utan anledning. Jag hade inte druckit nåt eller bråkat med nån. Dom sökte igenom mina fickor & min jacka, utan att hitta nånting. Dom verkade va väldigt misstänksamma om mig, trots att jag aldrig hade blivit dömd eller ens misstänkt för nåt. Dom lät mig gå efter sisådär 10 minuter, men det va ändå fett onödigt & obehagligt.

Detta är en anledning till att jag kommer rösta på Piraterna nu inför EU-valet, & kanske också riksdagsvalet i höst. Jag slår vad om att varannan polis största mardröm är en legalisering, eller avkriminalisering för den delen. Då kan dom inte jaga gås hur som helst. Då blir dom tvungna att jaga enbart riktiga brottslingar, såsom pedofiler & våldtäktsmän.

http://www.krogarmotknark.se/site/20...-pa-narkotika/

http://www.youtube.com/watch?v=HwyFx8Gn3Hs
Citera
2014-05-22, 20:09
Medlem
Javalangs avatar
Kanon. Då kommer folk som röker på bli mer passiviserade, skygga och paranoida, och stänga in sig i sin lägenhet istället för att gå ut på stan och umgås och träffa nya vänner. Visst är det härligt med skadereduktion? Eller just det, skadereduktion har vi aldrig hört talas om i Sverige. Här är det benhård prohibition som gäller.
Citera
2014-05-31, 19:49
Medlem
tvivales avatar
Haha. Krogar mot Knark, vilket åtlöje. Se säljer själva en mycket tyngre och farligare drog (alkohol) samtidigt som de är emot mildare berusningsmedel som cannabis. Den organisationen måste vara dominerad av jubelidioter verkligen. Dubbelmoral och hyckleri på hög nivå. Det enda positiva med "hårdare tag" mot droger och speciellt dessa riktade insatser mot cannabis, kommer i det långa loppet ge en helt motsatt effekt mot vad de hade tänkt, men det är de för korkade för att inse. Kanske dags att trappa ur The War on Drugs riktigt rejält som de tidigare gjort i USA, då kommer legaliseringen snabbare, för ju fler de retar upp med sina anti-cannabis idiotier, desto fler kommer börja inse att det inte går att fortsätta så där och sedan rösta för legalisering. Sverige, snacka om bakåtsträvare.
Citera
2014-05-31, 22:17
Medlem
storpungens avatar
"Krogar mot knark" är enbart dubbelmoraliskt. Jag själv dricker inte alkohol eller tar knark.
Citera
2014-06-08, 06:16
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSG
Igår såg jag på nyheterna (SVT) att polisen kommer bli alltmer repressiv i sökan efter knark på krogarna. Dom sa också att ungdomar generellt har blivit alltmer ”knarkliberala”.

Som jag ser det så kommer polisen bara plocka alltfler folk i onödan. & även om nån har tagit en gås eller nåt så är problemet just att knarkförbudet ger polisen en ursäkt att plocka folk helt i onödan, medans alkohol & tobak flödar helt fritt. Dock med restriktioner, men ändå lagligt.

Själv blev jag nyligen plockad på krogen, helt utan anledning. Jag hade inte druckit nåt eller bråkat med nån. Dom sökte igenom mina fickor & min jacka, utan att hitta nånting. Dom verkade va väldigt misstänksamma om mig, trots att jag aldrig hade blivit dömd eller ens misstänkt för nåt. Dom lät mig gå efter sisådär 10 minuter, men det va ändå fett onödigt & obehagligt.

Detta är en anledning till att jag kommer rösta på Piraterna nu inför EU-valet, & kanske också riksdagsvalet i höst. Jag slår vad om att varannan polis största mardröm är en legalisering, eller avkriminalisering för den delen. Då kan dom inte jaga gås hur som helst. Då blir dom tvungna att jaga enbart riktiga brottslingar, såsom pedofiler & våldtäktsmän.

http://www.krogarmotknark.se/site/20...-pa-narkotika/

http://www.youtube.com/watch?v=HwyFx8Gn3Hs

Empiri säger mig att såna där "knarkliberala" ungdomar är några jävlar på att gola ner sina kranar i polisförhör, så ur den synvinkeln är det bara bra om bajsblöjorna får smaka på samma "juridik" som de försäljarna. Tycker i princip allt knark borde vara tillåtet, men kan samtidigt känna att narkotikaspanare vore ett drömyrke. Sedan avancerar jag genom rankerna och blir en Josef Stalin som beordrar att alla mina forna kollegor ska avrättas.
Citera
2014-06-11, 21:58
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Empiri säger mig att såna där "knarkliberala" ungdomar är några jävlar på att gola ner sina kranar i polisförhör, så ur den synvinkeln är det bara bra om bajsblöjorna får smaka på samma "juridik" som de försäljarna. Tycker i princip allt knark borde vara tillåtet, men kan samtidigt känna att narkotikaspanare vore ett drömyrke. Sedan avancerar jag genom rankerna och blir en Josef Stalin som beordrar att alla mina forna kollegor ska avrättas.
Minns från min uppväxt i hålan att skötsamma gymnasister kunde plockas in på förhör pga ett rykte om att han en gång sett en gås men folk över 23 kunde morsa på poliserna med spliff i handen. Man kan få nåt ur unga som har nåt att förlora, speciellt ett rykte.
Citera
2014-06-14, 05:41
Bannlyst
de sanslöst, demokrati är en jävla bluff.
Citera
2014-06-22, 01:33
Medlem
flummares avatar
Krogarna hatar att ha knarkande gäster, inte för att de ställer till med problem för det gör de inte. Utan för att de är mindre lönsamma = köper mindre alkohol (och mindre mat för stimulanter antar jag).

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....anda-pa-krogen
Citera
2014-06-23, 22:02
Medlem
Tungsvensks avatar
Det där är lite konstigt , tar inte droger längre men har blivit stoppad påtänd av civilare kanske 3 gånger ute på krogar, men aldrig haft nåt på mig utan bara påverkad, aldrig blivit tagen till stationen för kiss .. En gång var jag riktigt fjuttad, och var i sällskap med ett antal " grovt kriminella " då 4 nova civilare visiterar oss, frågar vad jag tagit etc , men dom bara kollade mitt register och när dom såg att jag var ostraffad fick vi gå. Så jag har ingen aning hur snuten fungerar alls ..

Det är också sån dubbelmoral bland dessa krogar mot knark, dom flesta ägarna har liksom polare, dom flesta av dom gillar nog att festa, och förmodligen möjligheten att kunna gå före i kön pga vän med ägaren, och du kan räkna med att det förekommer narkotikaanvändning hos några av dessa personer.

Framförallt det hära att bli straffad för typ ringa narkotika, då kan man nog räkna med att det blir pissa varje gång man blir slagen av en civvare ute på krogen .
Citera
2014-06-24, 10:11
Avstängd
Melange5738s avatar
Det är inte komplicerat att förstå alls om du har försökt att få ett riktigt brott utrett någon gång.

De har en viss kvot: de måste utreda en viss mängd brott per månad. Vissa typer av brott är svåra att reda ut och tar mycket tid (ex. inbrott, våldsbrott, sexualbrott, mord etc). Andra typer av brott (ex. ringa narkotikabrott) är väldigt enkla att reda ut då de kan arbeta på volym.

På en lördagkväll kan en snut plocka in mer än tio stycken på urinprov, och om bara ett par stycken av dem är påverkade kan han sitta och dricka kaffe och käka munkar hela nästa vecka tills nästa helg.
Citera
2014-07-16, 21:53
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Haha. Krogar mot Knark, vilket åtlöje. Se säljer själva en mycket tyngre och farligare drog (alkohol) samtidigt som de är emot mildare berusningsmedel som cannabis. Den organisationen måste vara dominerad av jubelidioter verkligen. Dubbelmoral och hyckleri på hög nivå. Det enda positiva med "hårdare tag" mot droger och speciellt dessa riktade insatser mot cannabis, kommer i det långa loppet ge en helt motsatt effekt mot vad de hade tänkt, men det är de för korkade för att inse. Kanske dags att trappa ur The War on Drugs riktigt rejält som de tidigare gjort i USA, då kommer legaliseringen snabbare, för ju fler de retar upp med sina anti-cannabis idiotier, desto fler kommer börja inse att det inte går att fortsätta så där och sedan rösta för legalisering. Sverige, snacka om bakåtsträvare.
Ju mer folk röker, ju mindre dricker de. Å andra sidan, ju mer folk snortar, ju mer dricker de. Så det går nog jämnt ut. Men att hävda att krögare är dumma för att de accepterar några klistermärken är ju rakt av dumt. Vad tror du händer om de vägrar ingå i denna tramsiga sammansvärjning? Ju mer de säger sig motarbeta knarket, ju mindre kommer polisen att vara på deras gäster, det säger ju sig självt.

Istället för att sitta och filosofera om detta trams, så kan du väl fundera ut någonting konstruktivt istället? T.ex. hur vi motiverar poliserna som myndighet, och som enskilda individer att vända sig mot denna lagstiftning, för mig veterligen så är det inte så att poliserna tycker om att titta på folk som urinerar som arbetsuppgift. Vad däremot dessa, oftast vrickade individer gillar är att förnedra folk som beter sig ohyfsat mot dem, eller som en annan, sätter dem på plats mentalt.

Flera av de poliser jag träffat föredrar att inte prioritera pundare, om de får chansen att välja, även om det kan vara svårt för dem att erkänna detta offentligt. POlitikerna kan vi glömma att vi kan påverka, det är polisen, och folket, som vi bör fokusera på om vi ska få den förändringen i samhället som vi kan se i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in