Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Tesen med feminismen r att vi mn r verlgsna och dominerar er kollektivt. Frgan r sledes hur vill ni mn att vi ska vara givet dessa frutsttningar?
Ska jag ge sambon alla mina pengar om jag har ngra? Ska jag dra dammsugaren ur handen p henne om hon knner fr att dammsuga? (hon gr detta enbart p att jag manipulerat henne medvetet - ingen kan i sina sinnes fulla bruk vilja dammsuga). Ska jag sga upp mig frn jobbet? Ska jag ta ut 100% av frldraledigheten? Eller ska vi kra 50/50 trots att jag hatar ungarna - nr hon vill ha 100% ? r det mitt fel att hon lskar ungarna och vill ta 100% av tiden med dem? r det fel att en man bermmer sin kvinna fr hennes utseende, eller r rlig nr han tycker att klnningen r ful?
Frgorna r mnga - hur ska en man vara?
Om hon dammsugar, s kan du vl ta fram hink och mopp och moppa.
Om du hatar ungar, s borde du inte skaffa, men ni kan vl kompromissa, tar hon hand om barnen s kan du dela din ln och ni avvarar pensionspengar p hennes konto som hon gr miste om.
r hon hemma med barnen, s betyder inte det att hon ska passa upp dig nr du kommer hem, fr d ska ni dela p hushllsarbetet, hon har jobbat hemma.
En kille ska heller inte kalla tjejer fr hora och liknande nr de r sura.
Hur skulle du sjlv vilja bli behandlad?
Om din flickvn med hatar barn, varfr ska d hon vara hemma?
Om killen jobbar, s ska han inte ka omvgar frn jobbet och kpa prostituerade.
Han ska inte vara otrogen.
Jag tycker att om kvinnan lagar mat, d kan mannen diska eller tvrtom.
Annars lagar man mat tillsammans och diskar tillsammans.
Det var p nyhetsmorgon idag om en bok, hur man blir lesbisk, de tog upp att kvinnor fick bttre liv som lesbiska, mer fritid.
Ni mn frvntar er att kvinnor ska vara era tjnare.
Hur skulle ni vara om ni bodde med en man, skulle ni frvnta er att han dammsg och diska och tvtta t er, skulle ni anse att han skulle g miste om ln fr att ta hand om barnen?
Jag knner flera bi, som fredrar tjejer.
Jag tycker sjlv det r synd att jag inte attraheras av tjejer, fr killar orkar man bara inte med, s egotrippade.