2014-05-24, 18:10
Medlem
HarmonicAces avatar
Björn Söder har växt enormt som debattör måste jag säga, Fridolin kom som väntat med "halmgubbar".
Citera
2014-05-24, 18:14
Medlem
Frigolit är en förvuxen skolpojke som varken är torr bakom öronen eller kan torka sig själv i röven. Fyfan så usel han är, och att MP kan vara så stora som de är är en skymf mot oss intelligenta svenskar som tvingas bo bland dessa kreatur
Citera
2014-05-24, 18:16
Medlem
hansl77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Mja... nja... intressant tanke - men Frigolit är inte JFK. Frigolit är lite för kort i rocken.

Frigolit framstår inte sällan som en amatörskådespelande gymnasist... mao inte riktigt äkta och helgjuten. Hans "jag blir faktiskt förbannad, jag bliiir förbannad" lät som en förberedd och lite tillgjord replik.

https://www.youtube.com/watch?v=i0RLVZIiCho .... 8.45.

Jo, tom maskiner som Reinfeldt och Ullenhag levererar replikerna med större patos.
Tycks inte spela nån roll för uppslutningen dock. Fast kanske är det Romson som är den verkliga hjältinnan vilken bär upp hela opinionen på sina breda, kvinnliga axlar?

(Nu ska heller inte klimathotets roll för Mp:s sunnanvind i opinionen underskattas. Centern lämnade över sin del av kakan kanske främst genom den ödesdigra (och möjligen oundvikliga) övergången från odalskepsar till kotlettfrillor.)
Citera
2014-05-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Mja... nja... intressant tanke - men Frigolit är inte JFK. Frigolit är lite för kort i rocken.

Frigolit framstår inte sällan som en amatörskådespelande gymnasist... mao inte riktigt äkta och helgjuten. Hans "jag blir faktiskt förbannad, jag bliiir förbannad" lät som en förberedd och lite tillgjord replik.

https://www.youtube.com/watch?v=i0RLVZIiCho .... 8.45.
Nä, det må vara att Frigolit är en fjant men det är MP som helhet och koncept jag pratar om. Att deras dragningskraft är att de är en snuttefilt för alla med fluffiga drömmar om en bättre värld. När jag har pratat med MP-sympatisörer om partiets ansvarslösa brist på verklighetsförankring har svaret blivit ungefär "Verkligheten?! Usch." Nånstans där känner man att rösträtten behöver villkoras...
Citera
2014-05-24, 20:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nä, det må vara att Frigolit är en fjant men det är MP som helhet och koncept jag pratar om. Att deras dragningskraft är att de är en snuttefilt för alla med fluffiga drömmar om en bättre värld. När jag har pratat med MP-sympatisörer om partiets ansvarslösa brist på verklighetsförankring har svaret blivit ungefär "Verkligheten?! Usch." Nånstans där känner man att rösträtten behöver villkoras...

Jo, jag håller med dig. Miljöpartiet kan fungera som en sådan snuttefilt för alla med fluffiga drömmar om en bättre värld, eftersom partiet - i likhet med F! - får en antidemokratisk gräddfil av svenska s.k. journalister.
Citera
2014-05-25, 09:10
Medlem
U-Figs avatar
Frågan är om Fridolin faller för känsloargument i sin lärarroll:
Citat:
Johan, 7, på mattelektionen: Men Gustav, jag tycker ju att 2 + 3 = 7. Vill du förtrycka mig genom att påpeka att jag har fel och därmed är helt dum i huvudet?

Gustav: Nja... näe. Du har så klart rätt! Vad duktig du är.

Detta måste jag skriva ned, så att jag snabbt kan hitta det vid behov:
Citat:
Vi [Miljöpartiet] står för att EU ska kunna gå in i länder och ogiltigförklara lagar
Gustav Fridolin, språkrör för MP, 23/5-2014
Citera
2014-05-25, 13:16
Medlem
Haha det spelar ingen roll hur stort Fridolin vann, fb hade fortfarande varit emot honom. Själv tycker jag båda har poänger och är duktiga på att debattera även om Söder avbryter lite väl mycket även för att vara politiker. Känns som att ingen av dom har en bra lösning eftersom det är ett svårlöst problem att Rumänien inte tar hand om sina medborgare. Dock tycker jag Fridolin vinner då han ser det ur ett större perspektiv än Söder.
Citera
2014-05-25, 13:39
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistmaster
Dock tycker jag Fridolin vinner då han ser det ur ett större perspektiv än Söder.

Det är ju precis det han inte gör. Om vi tillåter tiggeri och indirekt uppmuntrar folk att söka sig hit så kommer det verkligen inte hålla i längden. SD är ju de enda som tänker framåt, medan resterande partier anser att lösningen skulle vara att vi ska stoppa rasismen? Rasism är ett problem, men inget som direkt ligger bakom den situation Sverige befinner sig i nu.
Citera
2014-05-25, 14:41
Medlem
napalmenss avatar
Hahaha Gustav din jävla tomte
Citera
2014-05-25, 15:30
Medlem
Monorailcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistmaster
Haha det spelar ingen roll hur stort Fridolin vann, fb hade fortfarande varit emot honom. Själv tycker jag båda har poänger och är duktiga på att debattera även om Söder avbryter lite väl mycket även för att vara politiker. Känns som att ingen av dom har en bra lösning eftersom det är ett svårlöst problem att Rumänien inte tar hand om sina medborgare. Dock tycker jag Fridolin vinner då han ser det ur ett större perspektiv än Söder.

Problemet är ju att Fridolin knappt lägger fram en enda poäng. Han rapar bara fram samma halmgubbar gång på gång. Fruktansvärt pinsamt. Söder har ju helt rätt i att han inte är intresserad av att diskutera sakfrågan. Inser inte motdebattörer att de vinner röster åt SD varje gång de beter sig såhär? Att de måste bemöta med argument istället för halmgubbar och svartmålning? De har ju försökt köra den taktiken länge nu, utan någon framgång, mer än kanske i egna led.
Citera
2014-05-25, 15:42
Medlem
Boblovebudss avatar
Debatten handlar om vilken lösning vi ska ha på tiggeriet och så säger blondinen "men om vi struntar i lösningen". Sånt uppenbart sd hat från de två programledarna. Annars väldigt stabil debatt av björn, börjar gilla honom mer och mer.
Citera
2014-05-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monorailcat
Problemet är ju att Fridolin knappt lägger fram en enda poäng. Han rapar bara fram samma halmgubbar gång på gång. Fruktansvärt pinsamt. Söder har ju helt rätt i att han inte är intresserad av att diskutera sakfrågan. Inser inte motdebattörer att de vinner röster åt SD varje gång de beter sig såhär? Att de måste bemöta med argument istället för halmgubbar och svartmålning? De har ju försökt köra den taktiken länge nu, utan någon framgång, mer än kanske i egna led.

Tycker faktiskt Fridolins poäng är att alla eu-länder tar ansvar för varann, han tar också upp att folk ska sluta ge rasistiska partier makt då det är de som skapat allt knas med romerna eftersom dom inte direkt behandlas snällt i Rumänien. Han har ingen quick fix, då det är en svårt problem att lösa. Det Söder säger är snarare "Rumänien ska ta hand om sina egna, det är inte vårt ansvar". Det har han rätt i men nu gör ju inte Rumänien det, då kanske nån annan måste kliva in. Hans lösning är snarare skicka dom nånstans där vi slipper se det istället för att lösa problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in