Citat:
Ursprungligen postat av
FlamingBacon
Själv tror jag att man på förhand bestämt att det är dags för ett byte. Hela demokratifantasin blir lite besvärlig om folk fortsätter att välja samma härskare. Nu har vi haft alliansen i åtta år, Löffe och Bildt har träffat överhögheten och bestämt att det är dags att byta.
Man bekymrar sig inte ens med att dölja det längre.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...rg_8245414.svd
För att vara lite mer Ontopic. Jag tror inte att moderaterna/alliansen kan gå allt för långt åt vänster. F!, V, MP och S står ju samtliga för totalitära och antiindividuella åtgärder som i praktiken samtliga kan sammanfattas som förbud, statligt ingripande och höjda skatter. Något som vettiga "höger" väljare knappast uppskattar.
Jag uppfattar det som att Moderaterna är paralyserade av sina motgångar. Det verkar nästan bakbundna, som om någon förbjudit dem att tala klarspråk om feminismens kränkningar av mänskliga rättigheter. Det är ju som sagt märkligt.
Visst finns det några riktigt rika och mäktiga personer i världen som bedriver påtryckningar, däribland lobbyorganisationen Bilderberggruppen. Att förneka det vore naivt. Sen kan man ju bara spekulera i hur de opererar för att gynna sina egna politiska och ekonomiska maktintressen. Det vet vi ju nästan ingenting om, och de politiker som blir inbjudna till deras informationsmöten vet nog inte så mycket mer de heller. Finns liksom inte så mycket att säga om det därför. Antagligen är de för feminism eftersom det slår sönder civilsamhällen och frigör arbetskraft, samt minskar barnafödande och överbefolkning. Men det är omöjligt att veta hur kraftfulla påtryckningsmedel de har ocg hur de använder dem.