Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-30, 20:08
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Ja precis, jag har på allvar kompisar som jämför Stockholm med N.Y , Paris , Rom etc.
Visst Stockholm är en vacker småstad med massa inflyttade folk men inte mer än så. Och måste tillägga ligger ju åt helt fel håll, vi i södra Sverige är nere på kontinenten på några timmar då har "stockholmarna" hunnit till Tallin eller Finland på sin höjd.
Ännu en som måste skriva varför det är bättre att bo "vart du nu bor" än i Stockholm.
Ni hatar att stockholmare gör narr av er, men ni kör ju med samma mynt.
Skillnaden är väl att ingen stockholmare bryr sig.
https://www.youtube.com/watch?v=geeuko9Nw44
Och jag är inte infödd stockholmare btw.
Citera
2014-05-30, 20:21
Medlem
ruccolesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ännu en som måste skriva varför det är bättre att bo "vart du nu bor" än i Stockholm.
Ni hatar att stockholmare gör narr av er, men ni kör ju med samma mynt.
Skillnaden är väl att ingen stockholmare bryr sig.
https://www.youtube.com/watch?v=geeuko9Nw44
Och jag är inte infödd stockholmare btw.
Hade du varit infödd hade du väl knappast haft en urgöteborgare som avatar, och sorry jag fixar inte dansband
Citera
2014-05-30, 20:29
Medlem
Jag blir så jävla förbannad när jag läser rubriken.

"Bönder, som inte bor i Stockholm".
Vem fan bryr som om den lilla jävla plaskdammen? Ca 90% av sveriges befolkning BOR INTE i Stockholm! FATTAR DU DET, NOLLA!?!?

"Hur illa bostadsmarknaden egentligen är".
Vi har fattat för länge sedan, tönt. Men nu när det drabbar dig så förstår du också va? Som nämts tidigare i tråden så är det illa i ALLA STÖRRE ORTER. Problemet har många konsekvenser, men jag personligen ser familjebildandet som det största problemet. Om 20 år har vi bara en massa medelålders ensamstående flashback-tråd-skapare som fortfarande bor i sin lilla etta.
- "Det är så synd om mig som måste pendla".
- "Det är så synd om mig som inte har råd att köpa".

Två råd, tönt:
1. Ta en risk. För en gångs skull! Flytta till en mindre stad förihelvete. Starta eget, ta praktikplatser, GÖR NÅGOT FÖRFAN! Det finns en chans att det funkar och då medföljer ökad livskvaliét på köpet.

2. Spara pengar! Sluta med din jävla iphone-appande sorgsna livsstil. Sluta köp saker förihelvete. Spara pengarna till att köpa en bostad, idiot.

Citera
2014-05-30, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Jag är mest nyfiken, då när man diskuterar med dessa människor så säger de endast att alla kan inte bo i city. Saknar dessa människor förståelserum för att det finns knappt några lägenheter alls i Stockholm eller är de direkt lågintelligenta?

Kära bönder, varför tror ni att det finns massor av lediga lägenheter i Stockholm?

Varför ställer du frågan till specifikt bönder? Finns väl bra många andra yrkesgrupper ute i landet som försörjer dig. Är du dum i huvudet eller bara omogen? Jag är mest bara nyfiken...

Ps. Man skriver inte "för att det finns knappt några lägenheter". Felaktig grammatik, hälsa din lärare det från en som betalar dennes lön.
Citera
2014-05-30, 20:30
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Du har uppenbarligen aldrig varit i Amsterdam, det finns andra saker som spelar in mer än storleken din korkade stockholmsbonde. Stockholm är inte alls en hyfsat stor stad om man ser det internationellt utan det är en liten stad och det är pinsamt med er stockholmsbönder som tror att det är en metropol.

Jag kan inte riktigt halla med dig har, jag har sjalv bott i Amsterdam och tycker Stockholm star sig bra i jamforelse. Vad ar det som gar Amsterdam till mer storstad an Stockholm? Jag lagger dom latt pa samma niva.
Citera
2014-05-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredsfurste

Vem fan bryr som om den lilla jävla plaskdammen? Ca 90% av sveriges befolkning BOR INTE i Stockholm! FATTAR DU DET, NOLLA!?!?

Vi har fattat för länge sedan, tönt. Men nu när det drabbar dig så förstår du också va? Som nämts tidigare i tråden så är det illa i ALLA STÖRRE ORTER. Problemet har många konsekvenser, men jag personligen ser familjebildandet som det största problemet. Om 20 år har vi bara en massa medelålders ensamstående flashback-tråd-skapare som fortfarande bor i sin lilla etta.

Två råd, tönt:
1. Ta en risk. För en gångs skull! Flytta till en mindre stad förihelvete. Starta eget, ta praktikplatser, GÖR NÅGOT FÖRFAN! Det finns en chans att det funkar och då medföljer ökad livskvaliét på köpet.

2. Spara pengar! Sluta med din jävla iphone-appande sorgsna livsstil. Sluta köp saker förihelvete. Spara pengarna till att köpa en bostad, idiot.

Hur tänkte du nu? TS har ju lyckats med bedriften att bevisa sin IQ på endast fem meningar och därmed ser man ju solklart att stolpskottet aldrig någonsin kommer kunna starta något eget och behålla det i liv över ett år.
Citera
2014-05-30, 20:50
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredsfurste

Två råd, tönt:

Hur räknade du nu?
Drygt 2 miljoner bor i Storstockholmsområdet.
Citera
2014-05-30, 21:15
Bannlyst
Har du omkring 350 000 på kontot kan du köpa en 2a utan problem. Där jag bor står en 2a tom och på nästa våning är en 3a tom.

Folk vill så klart tatuera röven, sätta järnskrot i näsan och gå på bio (den här med bio är typisk, folk måste se på hollywoodskit) och sen gnälla om att de inte har pengar.

Jag jobbade som mekanisk konstruktör för 4 år sedan, i år är det fjärde året som jag är arbetslös och har fortfarande en stor buffert att leva på utan att behöva jobba. Dock söker jag jobb.

Folk är för korkade helt enkelt. Spara era billiga slantar för i helvete.
Senast redigerad av landt81 2014-05-30 kl. 21:23.
Citera
2014-05-30, 21:26
Bannlyst
Som vi kan se här så regerar den lågintelligente bonden i trådarna, ni må jobba med mycket olika saker som vägarbetare eller kassörska på MAX i själ och sinne är ni fortfarande bönder. Gapar så fort ni ser mer än en rulltrappa, har inget direkt med yrket att göra.

Det är uppenbart att de flesta förstår att situationen är sinnessjuk i Stockholm när det gäller bostäder, det bästa är att de flesta inte förstår att när en ca 600.000 arbetslösa rör sig mot Sveriges största arbetsmarknad så går det knappast att flytta ut och ta ett jobb.
Citera
2014-05-30, 21:34
Medlem
Citat:
Som vi kan se här så regerar den lågintelligente bonden i trådarna, ni må jobba med mycket olika saker som vägarbetare eller kassörska på MAX i själ och sinne är ni fortfarande bönder. Gapar så fort ni ser mer än en rulltrappa, har inget direkt med yrket att göra.

Det är uppenbart att de flesta förstår att situationen är sinnessjuk i Stockholm när det gäller bostäder, det bästa är att de flesta inte förstår att när en ca 600.000 arbetslösa rör sig mot Sveriges största arbetsmarknad så går det knappast att flytta ut och ta ett jobb.

Du måste ju bara vara ute efter att provocera,svara oss som skriver istället.

Tror du att du är någon jävla übermench för att du bor i en dyrare stad än andra, känns det rimligt att kalla folk bönder när du själv inte ens har flyttat hemifrån? Du skulle nog fan knappt överleva en vecka utanför Sthlm, så stanna där du, men sluta gråta som en liten flicka.

Arbetslös samt bostadslös, haha du är patetisk som gnäller på oss andra. Vad gör du ens åt saken? Jag fixade mitt förstahandskontrakt på mindre än fyra dagar, sen hade jag iofs lite flax, men skulle aldrig falla mig in att lipa som du gör din 90-talist. Tack o lov flyttade jag från Sthlm för några år sen, bor i villa på nästan 259kvm för under tre mille...

Alltid någon annans fel va? Inget eget ansvar alls, eller hur?
Citera
2014-05-30, 21:36
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:

Gör det ju! Vill man så kan man

Buhu...Jag jobbar inte alls på MAX. Jag har jobbat på campingen där jag sålt korv i flera år. Så det så!
Bra trollat!
Senast redigerad av JaneMarple 2014-05-30 kl. 21:39.
Citera
2014-05-30, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Du måste ju bara vara ute efter att provocera,svara oss som skriver istället.

Tror du att du är någon jävla übermench för att du bor i en dyrare stad än andra, känns det rimligt att kalla folk bönder när du själv inte ens har flyttat hemifrån? Du skulle nog fan knappt överleva en vecka utanför Sthlm, så stanna där du, men sluta gråta som en liten flicka.

Arbetslös samt bostadslös, haha du är patetisk som gnäller på oss andra. Vad gör du ens åt saken? Jag fixade mitt förstahandskontrakt på mindre än fyra dagar, sen hade jag iofs lite flax, men skulle aldrig falla mig in att lipa som du gör din 90-talist. Tack o lov flyttade jag från Sthlm för några år sen, bor i villa på nästan 259kvm för under tre mille...

Alltid någon annans fel va? Inget eget ansvar alls, eller hur?

Jag har heltid och bostad, vad har fått dig att tro annorlunda? Åh, dessa lågintelligenta bönder med sina fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in