• 9
  • 10
2025-01-19, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Tjena.

Jag tror jag fastnade lite mentalt i vad andra i trden ppekat som negativt om filmen, och jag glmde bort att nmna vad som utmrker den som som bra.

Sicario r en av f filmer jag valt att kpa p blu-ray. Jag gr bara det med filmer som r msterverk.
Min favoritscen frn filmen r nr dom r i flygplanet, Kate sitter och tittar p Alejandro medan han sover. Filmmusiken, scenerna, nr kameran zoomar in och hur han skrmmer henne nr han vaknar med ett ryck r s intensivt. Minns det hr vldigt starkt frn frsta gngen jag sg filmen och hur intensiv spnningen och mystiken kring Alejandro var, och man frstod att Kate var ute p djupt vatten.

Frutom det jag nmnde som negativt har jag verkligen ingenting att klaga p. Alla regissrer gr misstag och ingen film r perfekt, men Sicario som r snudd p, och som gritty och med realistiskt tappning fr den allt tla kritik fr det ftal misstag dr finns.

Jag ger filmen 9.5/10 och har sett den skert 15 gnger.

Edit: Jag tror alla hollywoodfilmer jag sett lider av skramlande och hgljudda vapen med trasiga delar. r nog bara tropa de elite som vapnena inte lter som dom r p vg att falla isr. Man str sig lite p snt, som med crossen John Connor kr i Terminator 2. Det r en fyrtaktare och ingen tvtaktare. Men visst kan man kalla det fr nitpicking.

Man fick lite vibbar att Josh Brolin och Benicio skulle ha sex med Kate i trekant, fick du samma?
Citera
2025-01-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Man fick lite vibbar att Josh Brolin och Benicio skulle ha sex med Kate i trekant, fick du samma?

Nej. Noll. Inte ens nr Josh Brolin spar upp henne och stter henne p plats nr hon krnglar ute i knen efter deras insats i grottorna s fanns inga sna vibbar.

Hon var verkligen bara ett verktyg fr dom.
Citera
2025-01-19, 17:56
Medlem
Cadells avatar
Citat:

Det dr r endast i din egen hjrna din perverse fan
Det finns mnniskor p planeten som jobbar som proffs
Det skulle det inte funka annars

Det, Det, Det, Det, Det.....
Citera
2025-01-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Nej. Noll. Inte ens nr Josh Brolin spar upp henne och stter henne p plats nr hon krnglar ute i knen efter deras insats i grottorna s fanns inga sna vibbar.

Hon var verkligen bara ett verktyg fr dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Det dr r endast i din egen hjrna din perverse fan
Det finns mnniskor p planeten som jobbar som proffs
Det skulle det inte funka annars

Det, Det, Det, Det, Det.....

Nja, jag tycker det tyder p att regissren ville rigga en sexuell stmning mellan de tre (Kate, Josh och Benicio) fr att snitsa till det hela. Nr Josh rfilar Kate s tittar hon upp p honom underifrn p ett undergivet och kt stt. Jag njt.
Citera
2025-01-19, 18:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhoppillisnopp
Del Toros karaktr r vldigt intressant men han ska nog inte vara huvudkaraktren, baserat p 2an dr han fick lite fr mycket att gra.

Filmernas huvudkaraktr r som i mnga stora msterverk inte i filmen utan betraktaren. Filmerna handlar om att du utforskar din egna moral, typ som "Breaking Bad" gjorde med Whalter White.
Citera
2025-01-19, 18:50
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Nja, jag tycker det tyder p att regissren ville rigga en sexuell stmning mellan de tre (Kate, Josh och Benicio) fr att snitsa till det hela. Nr Josh rfilar Kate s tittar hon upp p honom underifrn p ett undergivet och kt stt. Jag njt.

h herregud...
Citera
2025-01-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
h herregud...

r det bara jag som ser det jag pratar om? Really? Det r ju fullt med erotiska undertoner i samspelet mellan Josh Brolin, Emily Blunt och Benicio del Toro? Upplagt fr mnage trois s det ryker....
Citera
2025-01-19, 19:37
Medlem
Cadells avatar
Citat:
r det bara jag som ser det jag pratar om? Really? Det r ju fullt med erotiska undertoner i samspelet mellan Josh Brolin, Emily Blunt och Benicio del Toro? Upplagt fr mnage trois s det ryker....

Hahahaha!
Citera
2025-01-19, 19:39
Medlem
Cadells avatar
Citat:

Nej, NU fattar jag vad du menar... som i scenen nr Matt sger "I love Texans" underfrsttt...
"Fan vad jag vill trycka den dr cheriffen i en stdskrubb nu med en gng"
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in