Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-01, 15:30
Medlem
Vissa dagar känner jag att jag verkligen behöver någonting! Jag får så mycket ångest av vissa saker att jag bryter ihop totalt. Saker som ändå inte går att undvika och som jag vill kunna gå igenom men funkar inte för mig. Något förslag på någonting man kan ta för att klara av vissa stunder? Som går ur kroppen ganska snabbt så det tex inte påverkar bilkörningen dagen efter.
Citera
2014-06-01, 15:40
Medlem
BenzoGrabbens avatar
bensodiazepiner
Citera
2014-06-01, 15:41
Medlem
weirdbeatss avatar
Håller med föregående talare här dårå.
Citera
2014-06-02, 20:14
Medlem
Hur får man tag på de?
Citera
2014-06-02, 20:22
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stripped88
Hur får man tag på de?

Får utskrivet av läkare, köper på svarta marknaden eller så köper man en "oklassad" på den grå marknaden,
Men läs på först och ta det lugnt. Benso är kraftigt beroendeframkallande och avtändningarna kan bli hemska. Ät dem bara när det är som värst, flumma inte på dem och ta alltid pauser mellan varven är mitt råd till den som ändå väljer att bruka dessa preparat. Men det är inte för inte de skrivs ut som medicin, de verkar oerhört bra på sina sätt. (gillar diazepam som långsam och alprazolam som snabb bens)
Finns massor av info här, på erowid, bluelight, osv.
Citera
2014-06-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
Får utskrivet av läkare, köper på svarta marknaden eller så köper man en "oklassad" på den grå marknaden,
Men läs på först och ta det lugnt. Benso är kraftigt beroendeframkallande och avtändningarna kan bli hemska. Ät dem bara när det är som värst, flumma inte på dem och ta alltid pauser mellan varven är mitt råd till den som ändå väljer att bruka dessa preparat. Men det är inte för inte de skrivs ut som medicin, de verkar oerhört bra på sina sätt. (gillar diazepam som långsam och alprazolam som snabb bens)
Finns massor av info här, på erowid, bluelight, osv.

är det bland annat lyrica? har hört att om man köper det i pulverform så är det lagligt.. Jag kan bara inte köpa det än utan måste ha mer bevis på att det stämmer. DU kanske vet om situationen hur det ligger till?
Citera
2014-06-02, 22:34
Medlem
headsteps avatar
Med Lyrica vänds humöret rakt upp och ner. Det tar en 30 minuter eller en timme, och sen PANG - finfint humör, motiverad, pratglad, social. Från att ha gått omkring som en grå gegga liksom.
Citera
2014-06-02, 22:57
Medlem
psychofoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
är det bland annat lyrica? har hört att om man köper det i pulverform så är det lagligt.. Jag kan bara inte köpa det än utan måste ha mer bevis på att det stämmer. DU kanske vet om situationen hur det ligger till?

Ja, det är en annan slags substans, men både pregabalin och bensodiasepinerna påverkar GABA. Lyrica marknadsförs som icke-beroendeframkallande, liksom Valium en gång i tiden
Pregabalin är inte klassat eller under utredning. Försäljningen av pulver ligger i en legal gråzon såvitt jag vet, då preparatet är ett registrerat läkemedel.
Har själv aldrig ens testat Lyrica, så jag kan inte uttala mig, men det finns flera här som är kunniga, samt trådar om försäljning av både pregabalin och benso.
Citera
2014-06-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychofox
Ja, det är en annan slags substans, men både pregabalin och bensodiasepinerna påverkar GABA. Lyrica marknadsförs som icke-beroendeframkallande, liksom Valium en gång i tiden
Pregabalin är inte klassat eller under utredning. Försäljningen av pulver ligger i en legal gråzon såvitt jag vet, då preparatet är ett registrerat läkemedel.
Har själv aldrig ens testat Lyrica, så jag kan inte uttala mig, men det finns flera här som är kunniga, samt trådar om försäljning av både pregabalin och benso.

I mitt anseende så är Lyrica bättre än benso, mindre beroendeframkallande och man får en hel del energi att göra saker man i vanliga fall inte orkar. Syftar självklart på terapeutiska doser.
Citera
2014-06-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
I mitt anseende så är Lyrica bättre än benso, mindre beroendeframkallande och man får en hel del energi att göra saker man i vanliga fall inte orkar. Syftar självklart på terapeutiska doser.

Det är inte mindre beroendeframkallande än benz i huvudtaget. Lyrica skulle jag säga är MER beroendeframkallande.

Ont : Mitt förslag till TS är benz, kanske en snabb och korttidsverkande, typ Xanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in