2017-12-28, 15:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Så man kan inte vara objektiv i sina resonemang om man har några som helst åsikter om de objektiva fakta man lägger fram?

Du verkar verkligen ha koll på det mesta, har du en youtube-kanal där du visar ditt ansikte?

Det borde du ha, du är väldigt bra på att diskutera och lägga fram objektiva fakta. Din ståndpunkt är lite svår att förstå. Du är tydligt vänsterorienterad men du håller en hyfsat neutral profil.

Du är tydligt överintelligent och kan uttrycka dig mycket väl i skrift.

Är En Arg Blatte din motpol?

Fast det blir inte objektiva resonemang om man inte kritiskt granskar sina källor, han har börjat slarva med att granska källorna (det är åtminstone vad jag själv anser att han har gjort under de senaste 2 eller 3 åren vilket har lett till att jag vart chockad nu när jag titta till hans Facebooksida och hittade bland annat konspirationsteroier om Bechir rabanis död men även ett svagt och tydligt okritiskt inlägg om Trump och den amerikanska ekonomin, vilket är varför jag tycker att han snarare verkar gå emot vad han själv har sagt tidigare under sin youtubekarriär), vill man framställas som objektiv så måste man vara tydlig mellan när man presenterar en åsikt och när man säger som det är.

Jag har för tillfället inget intresse av att starta en youtubekanal utan jag går den långa akademiska vägen istället med ett mål (som jag vet troligen aldrig kommer att kunna uppnås under min livstid) att få den akademiska världen samt lekmannavärlden att mötas på mitten och därmed skapa en möjlighet för folket att kunna förstå men även själva kunna bidra till den akademiska världen samtidigt som den akademiska världen kan göra något annat utöver att slänga med stora och onödigt knepiga begrep som går att förklara med simplare eller mer allmänna ord.

[Tillagt]

Min kritik mot blatten bottnar helt enkelt i att jag inte vill se honom gå ifrån att vara en ärlig och kritisk röst mot såväl vänsterpolitik som högerpolitik i samhället till att bli en konspirationsteoretisk uppmärksamhetssökare
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-28 kl. 15:21.
Citera
2017-12-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det blir inte objektiva resonemang om man inte kritiskt granskar sina källor, han har börjat slarva med att granska källorna (det är åtminstone vad jag själv anser att han har gjort under de senaste 2 eller 3 åren vilket har lett till att jag vart chockad nu när jag titta till hans Facebooksida och hittade bland annat konspirationsteroier om Bechir rabanis död men även ett svagt och tydligt okritiskt inlägg om Trump och den amerikanska ekonomin, vilket är varför jag tycker att han snarare verkar gå emot vad han själv har sagt tidigare under sin youtubekarriär), vill man framställas som objektiv så måste man vara tydlig mellan när man presenterar en åsikt och när man säger som det är.

Jag har för tillfället inget intresse av att starta en youtubekanal utan jag går den långa akademiska vägen istället med ett mål (som jag vet troligen aldrig kommer att kunna uppnås under min livstid) att få den akademiska världen samt lekmannavärlden att mötas på mitten och därmed skapa en möjlighet för folket att kunna förstå men även själva kunna bidra till den akademiska världen samtidigt som den akademiska världen kan göra något annat utöver att slänga med stora och onödigt knepiga begrep som går att förklara med simplare eller mer allmänna ord.

[Tillagt]

Min kritik mot blatten bottnar helt enkelt i att jag inte vill se honom gå ifrån att vara en ärlig och kritisk röst mot såväl vänsterpolitik som högerpolitik i samhället till att bli en konspirationsteoretisk uppmärksamhetssökare

Jag har endast tittat på hans youtube-videos, hans facebook-inlägg är inget jag följer. Dels för att Facebook kör censur på hög nivå och även för att En Arg Blatte själv sagt att hans videos är mer genomarbetade än hans textbaserade impulsiva inlägg.

Misstänkte att du var insyltad i den akademiska världen. Vad försöker du egentligen uppnå?
Du måste ju redan ha flera doktor-titlar inom den akademiska världen där hela PK-ismen har genomsyrat all din tid. Det är självklart och lustigt hur indoktrineringen gått till där. Jag har själv två akademiska titlar och det tog mig flera år att förstå hur den goda värdegrunden planterats så djupt inom den världen. Du är mitt i det, men du är rejält smart, jag tror att du snart kommer att se helheten. Men det är ju bara jag som är naiv och förhoppningsfull.

Jag undrar om Flashback är den enda källa till oliktänkande åsikter som du möter i ditt liv?
Ett sätt för dig att på distans försöka möta oliktänkande. Du möter antagligen ingen oliktänkade i din akademiska bubbla.

Har du som geniun akademiker försökt analysera något av hans youtube-klipp?
Beror väl på vad din akademiska ådra är, men med tanke på ditt språk så är du antagligen mycket kunnig inom lingvistik, psykologi och kommunikation.
Citera
2017-12-28, 16:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har endast tittat på hans youtube-videos, hans facebook-inlägg är inget jag följer. Dels för att Facebook kör censur på hög nivå och även för att En Arg Blatte själv sagt att hans videos är mer genomarbetade än hans textbaserade impulsiva inlägg.

Misstänkte att du var insyltad i den akademiska världen. Vad försöker du egentligen uppnå?
Du måste ju redan ha flera doktor-titlar inom den akademiska världen där hela PK-ismen har genomsyrat all din tid. Det är självklart och lustigt hur indoktrineringen gått till där. Jag har själv två akademiska titlar och det tog mig flera år att förstå hur den goda värdegrunden planterats så djupt inom den världen. Du är mitt i det, men du är rejält smart, jag tror att du snart kommer att se helheten. Men det är ju bara jag som är naiv och förhoppningsfull.

Jag undrar om Flashback är den enda källa till oliktänkande åsikter som du möter i ditt liv?
Ett sätt för dig att på distans försöka möta oliktänkande. Du möter antagligen ingen oliktänkade i din akademiska bubbla.

Har du som geniun akademiker försökt analysera något av hans youtube-klipp?
Beror väl på vad din akademiska ådra är, men med tanke på ditt språk så är du antagligen mycket kunnig inom lingvistik, psykologi och kommunikation.

Han må använda sin Facebooksida som en slit och slängsak men det är fortfarande hans röst som kommer via den och det kommer alltid finnas de som tar till sig vad han säger på såväl youtube som Facebook.

Har inte en enda doktorsavhandling (än så länge) och som sagt mitt mål är att föra världarna närmre varandra, mest för att den akademiska världen är verkligen i gott behov av att se hur de vanliga dödliga ser, tycker, tänker och lever men även för att kunna få in lite nya färska idéer in i den akademiska retoriken, men nej jag är inte akademiskt PK utan jag är nog snarare en nagel i ögat för många akademiker då jag vill se båda världarna (lekman som akademisk) kunna leva hand i hand då det inte funkar med hur det är idag, så jag möter nog fler som är oliktänkande än liktänkande inom den akademiska världen.

Jag har inte analyserat blatten av den anledningen att jag inte har ansett att det har behövts, han faller inte inom ramen för de områdena som intresserar mig rent akademiskt delvis för att han är för ung men även för att han är en individ och inte en grupp osv.

I slutändan så är min kritik mot blatten av en icke akademisk natur (om man inte vill räkna in källkritik och kritisk granskning av källor som akademisk förstås) utan den grundar sig i att kritiska röster behövs men de kritiska rösterna får under absolut inga omständigheter bli slarviga och lata utan de måste väldigt hög standard för att inte riskera att falla i en nedåtgående spiral där botten enbart är konspirationsteorier, falska anklagelser och uppmärksamhetssökande.

Blatten har potential men han behöver vakna till lite och inse att han har halkat lite snett i sin samhällsgranskning och att han behöver återgå till att försöka hålla en objektiv ton på det han uppmärksammar.
Citera
2017-12-28, 16:30
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Aj, Aj ,Aj. Det där tilltaget får du en avstängning för,

han skriver upprepade gånger att han är det nicket på sitt facebook konto, så har svårt att tro det han blir speciellt arg eller att mod bryr sig.

somsagt bry er inte om vem han är, utan han det säger.
Citera
2017-12-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han må använda sin Facebooksida som en slit och slängsak men det är fortfarande hans röst som kommer via den och det kommer alltid finnas de som tar till sig vad han säger på såväl youtube som Facebook.

Har inte en enda doktorsavhandling (än så länge) och som sagt mitt mål är att föra världarna närmre varandra, mest för att den akademiska världen är verkligen i gott behov av att se hur de vanliga dödliga ser, tycker, tänker och lever men även för att kunna få in lite nya färska idéer in i den akademiska retoriken, men nej jag är inte akademiskt PK utan jag är nog snarare en nagel i ögat för många akademiker då jag vill se båda världarna (lekman som akademisk) kunna leva hand i hand då det inte funkar med hur det är idag, så jag möter nog fler som är oliktänkande än liktänkande inom den akademiska världen.

Jag har inte analyserat blatten av den anledningen att jag inte har ansett att det har behövts, han faller inte inom ramen för de områdena som intresserar mig rent akademiskt delvis för att han är för ung men även för att han är en individ och inte en grupp osv.

I slutändan så är min kritik mot blatten av en icke akademisk natur (om man inte vill räkna in källkritik och kritisk granskning av källor som akademisk förstås) utan den grundar sig i att kritiska röster behövs men de kritiska rösterna får under absolut inga omständigheter bli slarviga och lata utan de måste väldigt hög standard för att inte riskera att falla i en nedåtgående spiral där botten enbart är konspirationsteorier, falska anklagelser och uppmärksamhetssökande.

Blatten har potential men han behöver vakna till lite och inse att han har halkat lite snett i sin samhällsgranskning och att han behöver återgå till att försöka hålla en objektiv ton på det han uppmärksammar.

En Arg Blatte kan mycket väl vara en akademiker. Hans sätt att analysera data talar för det.

Akademiker kontra ”vanliga dödliga”, vad är det för synsätt?

Jag är akademiker. Men eftersom jag stöttar En Arg Blatte så är jag en vanlig dödlig?

Självklart är jag en vanlig dödlig, det är du också, trots din akademiska utbildning. Gillar trollfaktorn med det uttalandet.

Sen så måste En Arg Blatte söka uppmärksamhet med radikala uttalanden för att få en publik. Han gör det med stil och intelligens.

Vinglas eller öl i hans videor är genomtänkt, det är faktiskt ett mycket intressant sätt för att få människor att reagera extra mycket.

En av mina akademiska titlar är inom kommunikation och marknadsföring, En Arg Blatte skulle lätt kunna vara en mycket framgångsrik universitetsadjunkt, hans sätt att uttrycka sig och presentera fakta visar på högre utbildning.
Citera
2017-12-28, 16:38
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Någon som vet mer om denna Youtubekändis?

Killen har hundratals visningar på alla sina klipp och över 100.000 följare på Facebook.

Ingen verkar dock veta vem han är "privat"
Vet att han är jugge men har han jobb? Vad heter han?

Verkar vara en kul figur och jag delar ofta hans åsikter.

Vad arbetar han med?
Citera
2017-12-28, 16:39
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Är det bara jag som ogillar honom?

Han resonerar inte direkt, bara agerar frustrerat och spelar på känslor. Inte bättre än diverse vänsteraktivister i mina ögon.

Du är inte ensam.

Han är en opportunist och och inget annat. Snyltar bidrag samtidigt som han tjänar runt 20-25k på sina videos per månad.

Kan dessutom garantera att han får betalt av sionist-judar för att klanka på muslimer istället gör att rikta uppmärksamheten mot roten av invandringsproblemet- Terrorstaten Israel som länge jobbat för expansion nere i MÖ där USA är deras krigare och Saudi bidrar med $$$ bi.a. Det är vad sionisterna vill. Han är en svensk PJW.

Det kommer komma dokumentärer snart om hur Internet infekterat av mängder med Hasbara-troll (i grund och botten folk som får betalt för att vara pro-israel/klanka på folk som är anti-israel/avstyra diskussioner som kan leda till att Israel hamnar under strålkastsren) vissa är rena skära agenter.

EABT tillhör denna skara folk, tilltalande för så många, säger mycket bra saker men det enda han gör är att adressera problemen precis som PJW. De adresserar aldrig att roten är Israel och deras illusion av att Gud har lovat de ett större territorium än vad Israel idag är. Israel-palestina konflikten är inte lokal, den påverkar hela världen. Inse det.

Notera även att djävuls-symboliken finns i alla hans videos. Titta även på en youtube-sensation Styxhexenhammer666, De pratar om saker som vi vanliga människor kan finna ingress. Men adresserar fortfarande enbart problemet och satanistiska symboler kvarstår, psykopaterna som styr världen är själva satanister då kan man fråga sig om folk som EABT har skapats genom gräsrötter. Jag tror inte det. Vi människor är förblindade för hur mycket vi påverkas utav detaljer.

Det här gör judeagendan ännu smutsigare att de är så vidrigt sluga och vill infektera våra hjärnor med satanistiska budskap, framför allt den yngre generationen. De gör det i kamouflage av "coolt"

Här är PJW före och efter han sålde ut https://youtu.be/eqRQsJXBPjY
Alex Jones innan han sålde ut: https://youtu.be/eCmoRZNMVKo

Tittar vi på hur deras narrativ förs idag så märker man då jävla tydligt att de täcker upp för Sionist-judarna och israel. De gör inte ämnet. Det visar vilka det är som är i kontroll. Sen finns det en drös andra bebis om Trump bl a. Finns en fantastisk video i min signatur om den större agendan
Senast redigerad av Lilabanan 2017-12-28 kl. 16:52.
Citera
2017-12-28, 16:50
Medlem
Basns avatar
Jag är ganska säker på att han kallar sig själv "Vukmir" i någon av sina engelskspråkiga videor. Om jag förstår det rätt så är det ett ganska vanligt namn i vissa delar av Balkan, där han har sitt ursprung.

Jag bryr mig dock inte om vad han heter. Han har varit tydlig med att han vill förbli så anonym som möjligt, och det kan jag acceptera. Han har tyvärr fel åsikter för att kunna vara mer öppen än vad han redan är.
Citera
2017-12-28, 16:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Jag är ganska säker på att han kallar sig själv "Vukmir" i någon av sina engelskspråkiga videor. Om jag förstår det rätt så är det ett ganska vanligt namn i vissa delar av Balkan, där han har sitt ursprung.

Jag bryr mig dock inte om vad han heter. Han har varit tydlig med att han vill förbli så anonym som möjligt, och det kan jag acceptera. Han har tyvärr fel åsikter för att kunna vara mer öppen än vad han redan är.
Kan det vara som att en svensk kallar sig för Svenne Banan eller något liknande? Joe Average eller vad det kan heta i USA.
Citera
2017-12-28, 17:03
Medlem
Varför ska man rota i vem han är privat? Tycker han är riktigt bra, han är en av dom som "rödpillrat" mig bl.a.
Enda begränsningen att bli riktigt "stor och farlig" för vänsterpacket är nog det ovårdade språket.
Citera
2017-12-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transyl
Varför ska man rota i vem han är privat? Tycker han är riktigt bra, han är en av dom som "rödpillrat" mig bl.a.
Enda begränsningen att bli riktigt "stor och farlig" för vänsterpacket är nog det ovårdade språket.

Det är medvetet.

Han har bra koll på vad som är PK.

Att svära, dricka och på så sätt pusha lite extra är en del av hans strategi för att nå ut. Självklart hade han kunnat spela med och skippa allt som anses som provokation. Men det är ju inte riktigt grejen. Eller?

Hade varit trevligt om han själv dyker upp i tråden.
Citera
2017-12-28, 17:30
Medlem
Citat:
Det är medvetet.

Han har bra koll på vad som är PK.

Att svära, dricka och på så sätt pusha lite extra är en del av hans strategi för att nå ut. Självklart hade han kunnat spela med och skippa allt som anses som provokation. Men det är ju inte riktigt grejen. Eller?

Hade varit trevligt om han själv dyker upp i tråden.
Jag vet, men han har mycket bra vinklar på ämnen, men funkar inte för vissa då språket får honom att verka oseriös(typ äldre) men jag gillar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in