2014-06-05, 06:49
Medlem
Zigarettens avatar
Nu får ni fan lugna ner er här, jag sitter ju och dricker nu för fan. Livet lever man väl bara en gång eller hur det nu var!

Har tagit lite tjack också så jag mår heeeelt jävla prima!
Älskar livet just nu, frågan är ifall jag gör det när jag vaknar senare idag eller imorgon!
Citera
2014-06-05, 06:56
Bannlyst
Jag drack nästan varje dag i två år efter jag fått sparken från mitt jobb. hör och häpna, sen jag trappade ur drickat med cannabis, noider, benso, imovane och örtté så har jag mycket mindre ångest i vardagen och det hugger inte i magen för varje småsak! Rek. Gabapentin, Lyrica, Baklofen i nödfall. Topimax kan vara värt att testa. Tegretol om du riskerar krampanfall... eller RC-BENSO!

Att vara alkis är kul stundtals, men när glädjedödarna kommer och tar ifrån dig allt roligt med fyllan och kroppen börjar gå sönder så är det få som tyckt det varit värt det.

Njut av smekmånadsfasen det är ju ändå sommar!
Citera
2014-06-05, 10:54
Medlem
4 gånger i veckan är väldigt mycket... Det kommer gå ut över både arbete och det sociala. Sök professionell hjälp innan det är försent.
Citera
2014-06-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrevlusen
bara för man super på en onsdag måste man ju inte vara alkis
Sen så är det ju frågan, hur ofta super du? dricker du på jobbet? vad är det du letar efter när du dricker? hur mår du allmänt? osv osv ^^
Dom flesta helg drickare är alkisar i släkten
Citera
2014-06-05, 11:29
Medlem
Spackelackans avatar
Det låter som att du självmedicinerar mot dina ångestbesvär medelst alkohol.

Att supa sig plakat fyra ggr i veckan är inte alls bra i längden och som ångestmedicin så stjälper det mer än det hjälper, då en överkonsumtion av alkohol förutom hälsoriskerna även kan göra det svårt för dig att klara av det dagliga livet med jobb, vänner och familj etc.

Bättre då är att ta tag i problemen som ligger bakom din ångest, och det finns faktiskt bra hjälp att få. Terapi (Både klassisk och KBT) samt olika mediciner kan hjälpa mycket.

Hoppas att jag inte låter allt för mycket som en frireligös moralkärring här (Jag spottar själv inte i glaset), men jag tycker det är så synd om dem som går omkring och mår dåligt helt i onödan.

Må väl
Citera
2014-06-05, 13:38
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Jag drack nästan varje dag i två år efter jag fått sparken från mitt jobb. hör och häpna, sen jag trappade ur drickat med cannabis, noider, benso, imovane och örtté så har jag mycket mindre ångest i vardagen och det hugger inte i magen för varje småsak! Rek. Gabapentin, Lyrica, Baklofen i nödfall. Topimax kan vara värt att testa. Tegretol om du riskerar krampanfall... eller RC-BENSO!

Att vara alkis är kul stundtals, men när glädjedödarna kommer och tar ifrån dig allt roligt med fyllan och kroppen börjar gå sönder så är det få som tyckt det varit värt det.

Njut av smekmånadsfasen det är ju ändå sommar!

Idiot! Att rekommendera folk att bli blandmissbrukare istället för att vara alkisar är ju bara löjligt!

Själv så är jag alkis och har tidigare varit missbrukare utav andra substanser. Jag har dock bestämt mig nu! Så jag skiter i att gå på vänners och släktingars studentfirande mm. Om jag inte klarar av att hålla mig ifrån dom två ölen jag har lyckats hålla fingrarna ifrån sedan i söndags, då tar jag och kilar iväg till AA till veckan! Mitt tips till dig ts är att göra detsamma! Att vara alkoholist är inget sätt att leva!
Citera
2014-06-05, 13:56
Medlem
Sopsluts avatar
Var jäkligt duktig på att dricka brännvin förr i tiden, har dock alltid kunna sköta mitt jobb och drack aldrig i veckorna så jag klassas nog inte som heltidsalkis.

Iom att jag kokade själv hade jag fri tillgång och såg alltid till att ha en laddning klar till helgen. Såg inga problem med krökandet och när fredan kom så kastade jag mig hem och slog upp en grogg direkt, inget fick komma ivägen!
Satt uppe till lördagmorronen med groggen och tuppade väl av framåt eftermiddan. Sen var det bara
på´t igen fram till söndag morron/förmiddag. Ångesten på söndagkvällen var total inför arbetsveckan.

Så såg det ut varenda helg och jag tyckte inte att det begränsade mitt liv öht, underligt.

De bästa fyllorna var när det var långledigt, semester eller så. Det var helt underbart att få supa så länge man orkade, bara ibland avbruten av lite sömn eller dvala snarare... Då var det var en bekymmerslös tillvaro att vara helgalkis!
Citera
2014-06-05, 17:39
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Idiot! Att rekommendera folk att bli blandmissbrukare istället för att vara alkisar är ju bara löjligt!

Själv så är jag alkis och har tidigare varit missbrukare utav andra substanser. Jag har dock bestämt mig nu! Så jag skiter i att gå på vänners och släktingars studentfirande mm. Om jag inte klarar av att hålla mig ifrån dom två ölen jag har lyckats hålla fingrarna ifrån sedan i söndags, då tar jag och kilar iväg till AA till veckan! Mitt tips till dig ts är att göra detsamma! Att vara alkoholist är inget sätt att leva!

Hur är AA mötena? Är det givmildande?
Citera
2014-06-05, 17:48
Medlem
Bolliwollis avatar
Själv dricker man nästan varje dag, är väldigt sällan jag inte intagit någonting på en hel dag.
Anser mig vara alkoholiserad.
MEN! Har inga problem med det, är sällan full, utan dricker bara alkohol väldigt länge och ofta.
Har jobb , som jag måste vara nykter på , så anser inte det vara ett problem.
Dock så har jag suget efter det hela tiden. Men inte så att det är hela världen om jag måste vara nykter en dag.

Har familj, vänner, jobb , bil och all annan skit.
Gäller bara att ha det som en hobby.
Citera
2014-06-05, 18:06
Medlem
Atesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Själv dricker man nästan varje dag, är väldigt sällan jag inte intagit någonting på en hel dag.
MEN! Har inga problem med det, är sällan full, utan dricker bara alkohol väldigt länge och ofta.
Dock så har jag suget efter det hela tiden. Men inte så att det är hela världen om jag måste vara nykter en dag.

Och familjen accepterar att du dricker alkohol så ofta?

Det är mer alkoholister än man tror(menar inte dig specifikt). Förr så trodde man att det bara var alkiskarna på centralstationen som var det
Citera
2014-06-05, 22:49
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla
Hur är AA mötena? Är det givmildande?

Jag vet faktiskt inte ännu, bara testat kbt so far!
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli

Det är ju bara en undanflykt att förneka det och kalla det för "hobby". Alkohol är ju fysiskt beroendeframkallande, så om några år kommer du nog att få äckliga svettningar, frossor, feberliknande anfall, ja du kan till och med råka ut för ep anfall! När du inte fått i dig alkoholen!
Citat:
Ursprungligen postat av Atessla
Och familjen accepterar att du dricker alkohol så ofta?

Det är mer alkoholister än man tror(menar inte dig specifikt). Förr så trodde man att det bara var alkiskarna på centralstationen som var det
Antagligen så är det nog miljontals alkoholister i sverige! Sjukt som fan är det iaf!
Citera
2014-06-06, 14:46
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jag vet faktiskt inte ännu, bara testat kbt so far!

Det är ju bara en undanflykt att förneka det och kalla det för "hobby". Alkohol är ju fysiskt beroendeframkallande, så om några år kommer du nog att få äckliga svettningar, frossor, feberliknande anfall, ja du kan till och med råka ut för ep anfall! När du inte fått i dig alkoholen!

Antagligen så är det nog miljontals alkoholister i sverige! Sjukt som fan är det iaf!

Nja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in