2014-06-15, 23:10
Medlem
dubbelnugges avatar
Vad anser ni om detta? http://www.svd.se/kultur/datainspekt...re_3657596.svd Bra att de blir anklagade! Står även att civila väktare inte är tillåtet!
2014-06-15, 23:30
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Gammla nyheter...
De har inletts flera förundersökningar och inspektioner men det sägs att registret bara finns på en usb sticka som tas med hela tiden och aldrig lämnas
2014-06-15, 23:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Inget av det som står i artikeln är något nytt under solen.
Varken för målare som är aktiva i CSG's arbetsterritorium eller för media, då detta tagits upp tidigare.
Ytterst skeptisk till att det hela skulle leda till några rättsliga påföljder den här gången heller.
2014-06-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
[...] men det sägs att registret bara finns på en usb sticka som tas med hela tiden och aldrig lämnas
Att man inte skulle säkerhetskopiera ett sådant omfattande register känns otroligt dumt, även om det är CSG vi talar om.
2014-06-16, 00:27
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Att man inte skulle säkerhetskopiera ett sådant omfattande register känns otroligt dumt, även om det är CSG vi talar om.
lär finnas mer än 1 usb sticka dvs
2014-06-16, 02:23
Medlem
Civila väktare är tillåtet endast vid arbete i butiksmiljö, ty det är svårt att gripa snattare om man ska ha hela uniformen på sig.

Jag ogillar klotter och skadegörelse, men uppskattar graffiti som den konst det i många fall är.
Med det sagt, så tycker jag det är konstigt att inte DI tidigare fällt dem.
Faktum är att DI (Datainspektionen) tidigare friat dem från brott mot PUL, se PDF hos DI..

Och med tanke på att boken inte för något nytt under solen så lär inte kommande prövningar ge något nytt för handen heller.

Att man sedan rent moraliskt kan tycka att arbetssättet är grisigt och jävligt fel, det förstår jag.
2014-06-16, 07:48
Moderator
evilhoneys avatar
(FB) Csg
Fortsätt gärna diskussionen där.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in